“Türkiye’de egemenlik milletin elinden alınıp bir kişiye verilmiştir”
Eski YARSAV Başkanı Ömer Faruk Eminağaoğlu’dan çarpıcı açıklamalar.
05.02.2024 17:43:00
Önder Yılmaz
Önder Yılmaz





Yargıçlar ve Savcılar Birliği YARSAV'ın Eski Başkanı Ömer Faruk Eminağaoğlu, "Türkiye'de egemenlik milletin elinden alınmış ve bir kişiye verilmiştir" dedi.
Yenimesaj.com.tr'ye açıklamalarda bulunan Eminağaoğlu şunları söyledi;
"Anayasamız , 'Egemenliği millet, yetkili organları eliyle kullanır' diyor.
Yetkili organları Anayasamız saymış; Türkiye Büyük Millet Meclisi. Millet Meclisi milletin seçtiği milletvekilleri eliyle oluşuyor, egemenlik kullanıyor yasama yetkisini. Aynı şekilde Cumhurbaşkanını millet seçiyor, egemenliği kullanıyor.
Yargı organları millet adına yargılama yapıyor. Millet adına egemenlik kullanan yasama organı bugün bağımsız bir egemenlik kullanabiliyor mu?
Yasama organı Cumhurbaşkanının istemediği tek bir yasayı çıkarabiliyor mu?
Cumhurbaşkanını denetleyebiliyor mu? Yürütmeyi denetleyebiliyor mu?
Halkın hangi isteği yerine getirilebiliyor?
Cumhurbaşkanı ne isterse Meclis onu yapıyor. Dolayısıyla artık yasama organındaki egemenliği kullanan millet değil Cumhurbaşkanı.
Cumhurbaşkanı yasamada da, yürütmede de egemenliği kullanan kişi. İstediği yasayı Meclis'ten çıkartıyor, yargı da o yasalarla işlem yapıyor.
Yargıda da egemen olan Cumhurbaşkanı yani milletin egemenliği ve hukuk değil.
Dolayısıyla egemenlik milletten tek kişiye, yasamada da tek kişiye, yargıda da tek kişiye…
Yürütme de zaten tek kişinin elinde. Millet zaten egemenliği kullanan organ kişi gibi gösterilen ancak egemenlik milletin elinden alınmış bir kişiye verilmiş."
Yenimesaj.com.tr'ye açıklamalarda bulunan Eminağaoğlu şunları söyledi;
"Anayasamız , 'Egemenliği millet, yetkili organları eliyle kullanır' diyor.
Yetkili organları Anayasamız saymış; Türkiye Büyük Millet Meclisi. Millet Meclisi milletin seçtiği milletvekilleri eliyle oluşuyor, egemenlik kullanıyor yasama yetkisini. Aynı şekilde Cumhurbaşkanını millet seçiyor, egemenliği kullanıyor.
Yargı organları millet adına yargılama yapıyor. Millet adına egemenlik kullanan yasama organı bugün bağımsız bir egemenlik kullanabiliyor mu?
Yasama organı Cumhurbaşkanının istemediği tek bir yasayı çıkarabiliyor mu?
Cumhurbaşkanını denetleyebiliyor mu? Yürütmeyi denetleyebiliyor mu?
Halkın hangi isteği yerine getirilebiliyor?
Cumhurbaşkanı ne isterse Meclis onu yapıyor. Dolayısıyla artık yasama organındaki egemenliği kullanan millet değil Cumhurbaşkanı.
Cumhurbaşkanı yasamada da, yürütmede de egemenliği kullanan kişi. İstediği yasayı Meclis'ten çıkartıyor, yargı da o yasalarla işlem yapıyor.
Yargıda da egemen olan Cumhurbaşkanı yani milletin egemenliği ve hukuk değil.
Dolayısıyla egemenlik milletten tek kişiye, yasamada da tek kişiye, yargıda da tek kişiye…
Yürütme de zaten tek kişinin elinde. Millet zaten egemenliği kullanan organ kişi gibi gösterilen ancak egemenlik milletin elinden alınmış bir kişiye verilmiş."














































































