logo
29 TEMMUZ 2025

Türkiye'deki reklam pastasının en büyük dilimini ABD yiyor!

 
Türkiye 2022 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu'na göre ülkemizde 2022'de toplam reklam harcaması rekor düzeyde artarak 63 milyar 890 milyon TL'ye ulaştı. Reklamda aslan payını yüzde 69 oranla ve 44.1 milyar TL ile dijital mecra aldı. Bu paranın önemli bir bölümü de Google, Youtube, Meta, Twitter gibi Amerikan şirketlerinin cebine gitti.

14.04.2023 10:26:00 / Güncelleme: 14.04.2023 10:32:51
Türkiye'deki reklam pastasının en büyük dilimini ABD yiyor!
Türkiye'deki reklam pastasının en büyük dilimini ABD yiyor!

HASAN PARLAK / DETAY HABER

Türkiye 2022 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu'na göre toplam yatırımlar rekor düzeyde artarak 63 milyar 890 milyon TL'ye ulaştı. Medya yatırımları 52 milyar 920 milyon TL'ye, reklam yatırımları ise 10 milyar 97 milyon TL'ye yükseldi. Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.


Enflasyon kendini hissettirdi

Reklam ve medya yatırımları 2022 yılında 2021 yılına göre yüzde 90 gibi oldukça yüksek bir oranda arttı. TV yatırımları bugüne kadar gerçekleşen en hızlı büyüme oranına ulaştı. Basın yatırımları sektöre yeni giren reklamverenler ile pozitif yönde gelişim sergiledi. Açıkhava 2022'yi yüzde 100 dolulukla geçirdi. Radyo yatırımları ikiye katlandı. Sinema seyirci sayısı 36,2 milyon kişiye ulaştı. Türkiye dijital reklam yatırımları payı yüzde 69 ile dünya ortalamasının üzerinde gerçekleşti. Rapor, her mecrada yatırımların arttığını ve bu sinerjiyle sektörün büyüdüğünü gösterdi.


Reklamda e-ticaret fırtınası


Reklam yatırımı en büyük sektör e-ticaret olurken, ikinci ve üçüncü sırada gıda ve finans yer aldı. E-ticaret kategorisi bu yıl ilk kez televizyon yatırımlarında en çok Grpxsn kullanan sektör olarak öne çıktı. Reklam yatırımları en çok büyüyen sektörler ise sırasıyla turizm, inşaat ve yakıt ve enerji oldu. TV reklam yatırımları, 2022'de yüzde 78.08 artış ile tarih boyunca gerçekleşen en hızlı yıllık büyüme oranına ulaştı.

En büyük pay yüzde 69 ile dijital mecranın

Türkiye'de 2022 yıl sonu medya ve reklam raporuna göre, organize medya sektörü (dijital partner) 15.33 milyar TL, direkt satın alma 21.17 milyar TL olarak raporlandı. Organize ve direkt satın almanın toplamı 36.5 milyar TL'ye ulaştı, 2021 yılına göre yüzde 93.46 büyüme gerçekleşti. Dijital mecranın toplam hacmi ise 44.1 milyar TL'ye ulaştı. Bu paranın önemli kısmı Google, Youtube, Meta (Facebook ve Instagram), Tiktok ve Twitter gibi sosyal medya mecralarına gitti. Reklamın yayınlandığı cihaz türüne göre dijital medya yatırımlarına bakıldığında, mobil cihazlar yüzde 73'lük pay ile dijital medya yatırımlarının en fazla yapıldığı mecra oldu. Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de artan Connected TV kullanımlarının sonucunda, Connected TV yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 152.5 artarak 310 milyon TL'ye ulaştı. Influencer yatırımları yüzde 138.2 artarken oyun içi sponsorlukta da yüzde 100'ün üzerinde artış raporlandı.

Basının payı yüzde 1.1'e indi

Basın yüzde 24.94 değişim göstererek ve Türkiye'deki organize medya yatırımları içerisinde toplamda yüzde 1.1'lik pay alarak 556 milyon TL olarak gerçekleşti. 2022 yılında medya yatırımları, gazetede yüzde 24.03 artarken, dergi tarafındaki artış yüzde 31.03 oldu. Açıkhava 2022'de yüzde 124.63 büyüyerek 2 milyarın üzerinde yatırım aldı. 2022 yılında radyo yatırımları yüzde 100'e yakın büyüme gösterdi. Sinema seyirci sayısı 36.2 milyon kişiye ulaştı. Sinema reklam yatırımları, 2022'de 110.7 milyon TL olarak gerçekleşti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Yunan halkı, İsraillileri karaya çıkarmıyor
İsrailli turistleri taşıyan gemiye Rodos Adası’nda protesto
4,6 milyar liralık vurgun
33 şüpheli gözaltına alındı
İsrail, Gazze'nin bazı bölgelerini ilhak edecek
Netanyahu, planı kabineye sundu
Beykoz'da ormanlık alandaki yangınla ilgili gelişme
1 şüpheli gözaltına alındı
İsrail, Gazze'ye az sayıda tırın girişine izin veriyor
Onları da yağmalatıyor!
Gazze'de yüksek seviyede akut gıda güvensizliği yaşanıyor
BM'den çarpıcı rapor
Türkiye’nin kripto para tutkusu
Kripto para piyasalarında Türkiye etkisi büyüyor
Pezeşkiyan'dan Zengezur Koridoru açıklaması
'Endişelenmemize gerek yok'
Bu yazda yandık
Ülkemizde çıkan orman yangınları ve son durum
Bursa'da alevler yeniden yükseldi
Havadan ve karadan müdahale var
Trump'tan Putin'e 10 -12 günlük süre
Yaptırım ve yeni vergi tehdidi
Yüksek lisans diploması da iptal edildi
Ekrem İmamoğlu hakkında yeni karar
Malezya araya girdi
Tayland ile Kamboçya arasında ateşkes
Bakan Yerlikaya'dan provokatif paylaşımlar ile ilgili açıklama
13 hesap yöneticisine işlem başlatıldı
İran, UAEA ile yeni bir protokol belirleyecek
ABD ile müzakere planı yok
Yunan halkı, İsraillileri karaya çıkarmıyor
İsrailli turistleri taşıyan gemiye Rodos Adası’nda protesto
4,6 milyar liralık vurgun
33 şüpheli gözaltına alındı
İsrail, Gazze'nin bazı bölgelerini ilhak edecek
Netanyahu, planı kabineye sundu
Beykoz'da ormanlık alandaki yangınla ilgili gelişme
1 şüpheli gözaltına alındı
İsrail, Gazze'ye az sayıda tırın girişine izin veriyor
Onları da yağmalatıyor!
Gazze'de yüksek seviyede akut gıda güvensizliği yaşanıyor
BM'den çarpıcı rapor
Türkiye’nin kripto para tutkusu
Kripto para piyasalarında Türkiye etkisi büyüyor
Pezeşkiyan'dan Zengezur Koridoru açıklaması
'Endişelenmemize gerek yok'
Bu yazda yandık
Ülkemizde çıkan orman yangınları ve son durum
Bursa'da alevler yeniden yükseldi
Havadan ve karadan müdahale var
Trump'tan Putin'e 10 -12 günlük süre
Yaptırım ve yeni vergi tehdidi
Yüksek lisans diploması da iptal edildi
Ekrem İmamoğlu hakkında yeni karar
Malezya araya girdi
Tayland ile Kamboçya arasında ateşkes
Bakan Yerlikaya'dan provokatif paylaşımlar ile ilgili açıklama
13 hesap yöneticisine işlem başlatıldı
İran, UAEA ile yeni bir protokol belirleyecek
ABD ile müzakere planı yok
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.