logo
23 HAZİRAN 2026

Umut mu ahmaklık mı?

28.03.2015 00:00:00
Gelin kendimize bir soralım; Hem devletimizin, hem milletimizin, hem kendimizin ve ailemizin geleceği için ümitli miyiz? Kendimizle yüzleşelim. Ama bu yüzleşmede bir ölçümüz olsun. Nasıl mı?Bakın! Büyük İslam Alimi Gazali hazretleri diyor ki; "Bir kimse iyi bir tohum arayıp, onu yumuşak toprağa ekerse, oradaki otları ve zararlı bitkileri temizlerse, bir mahsul beklerse işte bu beklemeye 'ümit' denir.Eğer iyi bir tohum aramazsa, tohumu sürülmüş toprağa ekmezse, otları ve dikenleri temizlemezse, zamanında sulamazsa ve bundan da iyi mahsul beklerse işte bu ümit değil, ahmaklık olur. (Kimya-yı Saadet sh.561)Herkes bir ümit içerisindedir. Zaten boşuna dememişler, "ümit, fakirin ekmeği" diye. Tabi kimse "ahmaklığı", "ahmaklık" yaptığını kabul etmez. Ama bu kabullenmeyiş neyi değiştiriyor ki! Nefsimizle, ailemizle olan ilişkilerimizin muhasebesizi, kendimiz yapalım ve bizde kalsın. Biz genele geçelim. Yaşadığımız siyasi, sosyal ve ekonomik tablolara bakarak soruyorum; Devletimiz ve Milletimizin geleceğinden ümitli misiniz? Valla! Ben, şahsen "evet, ümitliyim" diyemiyorum. Dersem, İmam Gazali'nin tarifinin ikinci kapsamına girmiş olurum. Neden?Siyasi olarak artık bize "dost ülke" gözüyle bakan bir komşumuz yok. İstenmeyen, yalnız kalmış hatta bazı ülkelerden elçileri bile sınır dışı edilmiş bir konumdayız. Terör örgütleri, devletin muhatabı yapılmış, hükümetçe elleri tutulmuş, çare olarak sarınılmış durumda. Ekonomik olarak 12 yıllık AKP iktidarının "eski Türkiye" diye karaladığı 2002 ve öncesine göre devletin borcu 4 kat artmış, 1 trilyon dolara dayanmış vaziyette. Vatandaşın bankalara borcu ise 60 kat artarak 367 katrilyon (eski parayla) TL'yi geçmiş durumda. 19 milyon ailenin olduğu ülkemizde 21 milyon haciz dosyası bulunmakta. Asgari ücret, devletin tespit ettiği yoksulluk sınırının altında. Temel eğitimi yerine, yörene ve parana göre alırsın. Yüksek öğretimi de paran miktarınca alırsın. Sağlığa, paran ne kadarsa o kadar yakınsın. Sosyal olarak yaşanmamışların yaşandığı, olmamışların olur, olduğu bir haldeyiz. Artık sokaklar hem can, hem mal, hem de namus güvenliği açısından tehlikeli. "Eski Türkiye'ye" göre cinayetler, hırsızlıklar, fuhuş, uyuşturucu madde üretim ve tüketimi zirve yapmış durumda. Cezaevleri ful. Şimdi! Bu tablonun müsebbibi görünürde siyasi iktidarlar olsa da, asıl sorumlu bizleriz. Çünkü kendi irademizle verdiğimiz vekaletle, "al benim adıma ülkeyi yönet" dediğimiz kişi ve anlayışlar bu tabloyu ortaya çıkardı.Hülasa İmam Gazali Hazretlerinin verdiği örnek açık. Ülkemizi emperyalizmin oyuncağı olan kişi ve anlayışlardan temizleyip, her alanda Milli İradeyi ortaya koyacak kişi ve anlayışlara vekalet vermemiz şarttır. Aksi takdirde geleceğimiz için "umut" değil "ahmaklık" içinde oluruz. 
 
Akın Aydın / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.