Ürünlerinde domuz derisi tespit edilen ayakkabı devine rekor ceza
New Balance, bazı ayakkabı modellerinde kullandığı domuz derisini belirtmediği için Reklam Kurulu'ndan para cezası aldı. Kurul, markanın eksik bilgilendirme yaparak tüketicileri yanılttığına hükmetti ve benzer yanıltıcı reklamların durdurulmasına karar verdi
21.04.2025 09:54:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Spor ayakkabı sektörünün önde gelen markalarından New Balance, bazı ayakkabı modellerinde kullandığı "domuz derisi" hakkında tüketicileri yeterince bilgilendirmediği gerekçesiyle Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından 1 milyon 730 bin TL idari para cezasına çarptırıldı.
Reklam Kurulu'nun yaptığı incelemelerde, New Balance'ın Türkiye'ye yönelik internet sitesinde satışa sunulan bazı popüler modellerin (W990GL6, M2002RST, U9060BLK ve U991LG2 gibi) ürün açıklamalarında yalnızca "süet", "file" veya "sentetik" gibi genel ifadelere yer verildiği tespit edildi. Ancak aynı ürünlerin yurt dışı satış sitelerinde "pigskin suede" yani domuz derisi süet kullanıldığı bilgisi açıkça belirtiliyordu.
Bu durum, tüketicilerin dini hassasiyetlerini gözeten şeffaf bilgilendirme ilkesine aykırı bulundu. Reklam Kurulu, "Reklamı yapılan bir malın içeriğinde, toplumun genel dini hassasiyetlerine aykırı bir bileşen doğrudan veya dolaylı olarak kullanılıyorsa, bu husus reklamlarda açıkça belirtilmelidir" hükmünü hatırlatarak, New Balance'ın bu eksik bilgilendirmeyle tüketicileri aldattığına ve yanılttığına karar verdi.
Verilen cezanın yanı sıra, Reklam Kurulu yanıltıcı reklamların durdurulmasına da hükmetti. Ayrıca, New Balance'ın daha önce de benzer bir durum nedeniyle uyarıldığı ve idari yaptırımla karşılaştığı belirtildi. Geçtiğimiz aylarda benzer bir gerekçeyle Adidas da para cezasına çarptırılmıştı.
Bu gelişmelerin ardından tüketicilerin markalardan ürün içerikleri konusunda daha şeffaf ve doğru bilgilendirme beklentisi artarken, tüketici dernekleri de bu konuda denetimlerin sıkılaştırılması çağrısında bulunuyor. New Balance Türkiye distribütöründen ise henüz resmi bir açıklama gelmedi.
Tüketiciler için önemli bir hatırlatma olarak, ayakkabı satın alırken ürün açıklamalarını dikkatlice incelemek ve özellikle deri ibaresi geçen ürünlerde kullanılan deri türü hakkında bilgi almak önem taşıyor.
Reklam Kurulu'nun yaptığı incelemelerde, New Balance'ın Türkiye'ye yönelik internet sitesinde satışa sunulan bazı popüler modellerin (W990GL6, M2002RST, U9060BLK ve U991LG2 gibi) ürün açıklamalarında yalnızca "süet", "file" veya "sentetik" gibi genel ifadelere yer verildiği tespit edildi. Ancak aynı ürünlerin yurt dışı satış sitelerinde "pigskin suede" yani domuz derisi süet kullanıldığı bilgisi açıkça belirtiliyordu.
Bu durum, tüketicilerin dini hassasiyetlerini gözeten şeffaf bilgilendirme ilkesine aykırı bulundu. Reklam Kurulu, "Reklamı yapılan bir malın içeriğinde, toplumun genel dini hassasiyetlerine aykırı bir bileşen doğrudan veya dolaylı olarak kullanılıyorsa, bu husus reklamlarda açıkça belirtilmelidir" hükmünü hatırlatarak, New Balance'ın bu eksik bilgilendirmeyle tüketicileri aldattığına ve yanılttığına karar verdi.
Verilen cezanın yanı sıra, Reklam Kurulu yanıltıcı reklamların durdurulmasına da hükmetti. Ayrıca, New Balance'ın daha önce de benzer bir durum nedeniyle uyarıldığı ve idari yaptırımla karşılaştığı belirtildi. Geçtiğimiz aylarda benzer bir gerekçeyle Adidas da para cezasına çarptırılmıştı.
Bu gelişmelerin ardından tüketicilerin markalardan ürün içerikleri konusunda daha şeffaf ve doğru bilgilendirme beklentisi artarken, tüketici dernekleri de bu konuda denetimlerin sıkılaştırılması çağrısında bulunuyor. New Balance Türkiye distribütöründen ise henüz resmi bir açıklama gelmedi.
Tüketiciler için önemli bir hatırlatma olarak, ayakkabı satın alırken ürün açıklamalarını dikkatlice incelemek ve özellikle deri ibaresi geçen ürünlerde kullanılan deri türü hakkında bilgi almak önem taşıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.