Uşak'ta gıda zehirlenmesi paniği, hastaneye akın ettiler
Uşak'ta Çocuk Evleri Sitesi'nde ve Kadın Konukevi'nde kalan 19'u çocuk 5'i kadın, gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanede tedavi altına alındı.
Anadolu Ajansı





Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı Uşak'taki Çocuk Evleri Sitesi'nde kalan 19 çocuk ile Kadın Konukevi'nde kalan 5 kadın öğle yemeğinin ardından fenalaşınca hastaneye kaldırıldı.
Hastanede tedavi altına alınan 24 kişinin hayati tehlikesinin bulunmadığı belirtildi.
Uşak Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü yetkilileri, hastaneye gelerek bilgi aldı.
Uşak Valisi Turan Ergün, hastaneye gelerek İl Sağlık Müdürü Mehmet Akdağ ve Uşak Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Ekrem Boran'dan bilgi aldı, daha sonra tedavisi devam eden çocukları ziyaret etti.
Ergün, burada çocuklarla sohbet ederek sağlık durumları hakkında doktorlardan bilgi aldı.
Ziyaretin ardından AA muhabirine açıklamalarda bulunan Ergün, ilk etapta 9 çocuğun karın ağrısı ve ishal şikayetiyle hastaneye getirildiği söyledi.
Benzer şikayeti bulunan herkesin hastaneye sevkinin gerçekleştirildiğini aktaran Ergün, "Bizler hep birlikte durumu takip ediyoruz. Çocukların durumu iyi. Allah'tan öyle hayati tehlike olacak bir durum yok. Hepsine serum tedavisi yaptılar zaten. Çocukların bir kısmı taburcu edilmişti ama gözlem altında tutulsun diye geri getirdik. Burada çocuk doktorlarımızın kontrolünde olacaklar." dedi.
Ergün, tedavisi tamamlanan 5 kadının hastaneden taburcu edildiğini dile getirerek, "Bu tür yerlerde çıkan yemeklerin 72 saat numunesi saklanıyor. 72 saat içindeki bütün yemeklerin numuneleri İl Tarım ve Orman Müdürlüğümüz tarafından alındı. Onlar da tahlile gönderildi. Ben tekrar geçmiş olsun diyorum çocuklarımıza." diye konuştu.
Ergün'e, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Fahri Semiz ve İl Emniyet Müdürü Ayhan Karaduman da eşlik etti.
Bakanlık açıklama yaptı
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı Uşak'ta bulunan Kadın Konukevi'nde hizmet alan 5 kadın ve Çocuk Evleri Sitesi'nde hizmet alan 15 çocuk, yedikleri öğle yemeği sonucu zehirlendi. Gıda zehirlenmesi teşhisi ile toplam 20 kişi hastaneye kaldırıldı. Bakanlık tarafından yapılan yazılı açıklamada, hastanede serum takılarak ilk müdahalesi yapılan 5 kadın ve 15 çocuğun taburcu edildiği ve hayati tehlikesinin olmadığı duyuruldu.
Ayrıca, gıda zehirlenmesi yaşayan kadınlar ve çocukların yediği öğle yemeği menüsünden numune alındığı belirtilen açıklamada, "İl Tarım Müdürlüğü ekipleri öğle yemek menüsünden tahlil için numune almak üzere kuruluşumuza yönlendirilmiştir. Uşak Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğümüz tarafından kadın ve çocuklarımızın durumu yakından takip edilmektedir' ifadelerine yer verildi.İHA










































































