Uyuşturucu kullanımı en çok 15-34 yaş aralığında
Dünya Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü dolayısıyla bir açıklama yapan Halk Sağlığı Uzmanı Prof. Dr. Yasemin Açık, Türkiye'de narkotik birimlerce yakalanan uyuşturucu miktarlarına dikkat çekti.





Birleşmiş Milletler'in (BM) açıkladığı 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi'nden üçüncüsünün bireylerin sağlığının güvence altına alınması olduğunu belirten Açık, "Brüksel'de Avrupa Uyuşturucu ve Uyuşturucu Bağımlılığı İzleme Merkezi (EMCDDA) tarafından açıklanan 2019 Avrupa Uyuşturucu Raporu'na göre Türkiye'de uyuşturucu en çok 15-34 yaş arasındaki gençler tarafından kullanılmaktadır. Adalet Bakanlığımızın verilerine göre ise uyuşturucu nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı da her geçen gün artmaktadır. Bakanlık verilerine göre; 2011 yılında 105 kişi uyuşturucudan dolayı hayatını kaybederken, 2016 yılında bu sayı 920'ye yükseldi. Son resmi istatistiklere göre Türkiye'de 2017 yılında uyuşturucudan ölenlerin sayısı 941 oldu. Arasında 15 yaşın altında çocukların da bulunduğu kaybettiğimiz insanlarımızın yaş ortalaması sadece 32. Gencecik bireylerimizi bir hiç uğruna kaybediyoruz. En büyük dileğim bugünün bir milat olması ve Türkiye ile dünyanın tüm ülkelerinde hem uyuşturucu trafiğinin hem de kullanımının bir an önce son bulması" dedi.
















































































