Verem vakaları yeniden hortladı
Covid-19 nedeniyle veremin daha kolay ilerlediğini, kapanmaların hastalığın tespitini zorlaştırdığını ve hastalığın daha kolay yayıldığını kaydeden Dünya Sağlık Örgütü, 2021'de dünya genelinde verem vaka sayısında artış gerçekleştiğini açıkladı





Covid-19 mücadeleyi yavaşlattı
Bu artışın en fazla görüldüğü ilk dört ülke ise Hindistan, Endonezya, Burma ve Filipinler oldu. 2021'de tüberküloza yakalananların yüzde 45'i Güneydoğu Asya, yüzde 23'ü Afrika, yüzde 18'i ise Batı Pasifik bölgesinde görüldü. Dünya genelindeki vakaların üçte ikisinden fazlasına ise sekiz ülkede rastlandı. Bu ülkeler Hindistan, Endonezya, Çin, Filipinler, Pakistan, Nijerya, Bangladeş ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti olarak sıralandı. DSÖ'nün raporuna göre Covid-19 salgını, tüberküloz ile mücadelede kaydedilen ilerlemeyi önemli ölçüde yavaşlattı. Bu yavaşlama DSÖ'nün 2030'a kadar tüberküloz ölümlerinde 2015'e kıyasla ulaşmayı hedeflediği yüzde 90, görülme sıklığını ise yüzde 80 azaltma hedeflerini tehlikeye attı. Zira DSÖ, temel tüberküloz hizmetlerine yönelik küresel harcamaların 2019'da 6 milyar dolardan 2021'de 5,4 milyar dolara gerileyeceğini ve bu rakamın yıllık 13 milyar dolarlık küresel hedefin yarısından az olduğunu bildirdi. Tüberküloz 2019 yılında dünya çapında bir numaralı bulaşıcı hastalık iken, 2020'den bu yana Covid-19'a geçilerek ikinci sıraya indi. AIDS ise en ölümcül üçüncü hastalık olarak kabul ediliyor.
















































































