Samsun Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürü Mehmet Güler, yayaların yolda yürümesini bilmediğini ve trafik kazalarına sebep olduklarını belirtti
Samsun'da son 3 ayda toplam 49 trafik kazası meydana geldiğini hatırlatan Mehmet Güler, "Kazalardan 4'ü karşılıklı çarpışma, 2'si arkadan çarpma, 10'u yandan çarpma, biri duran araca çarpma, 6'sı sabit cisme çarpma, 3'ü devrilme, 3'ü yoldan çıkma ve 20'si ise yayaya çarpma şeklinde kaza meydana geldi. 49 kazadan 20'sinin yayaya çarpma şeklinde meydana gelmesi korkunç bir şey. Yayalarımız trafik kurallarını uymuyor. Yolda yürümesini bilmiyoruz. Bir araç nasıl kırmızı ışıkta durursa insan da yeşil yandığında geçecek. Yeşil yanmadığı zaman da bekleyecek. Yola aniden fırlamayacak. Yolun ortasında yürümeyecek. Her yerden karşıdan karşıya geçilmez. Yaya geçitlerinden, üst geçitlerden veya alt geçitlerden geçecek" dedi.
Yayalara da cezaSamsun'da şehir merkezinde her gün en az 30 araca hız sınırını aştığı için ceza yazdıklarını ifade eden Güler, "Trafik sorunu ülkenin sorunu. Bunu önlemek mümkün değil. Ancak gayretlerimiz sonucu azaltabiliriz. Artık insan hayatını kurtarmak için Samsun'da yayalara da trafik cezası yazmaya başlayacağız. Türkiye'de trafik kazalarının meydana gelmesinde yüzde 90 sürücü, yaya ve yolcu kusurundan oluşan insan kusuru var. Çevre kusuru ve araçtan kusur ise yüzde 10 gibi düşük bir kusur. İnsanlarımız, biraz daha dikkatli olsa trafik kazalarını yüzde 50'lere düşürebiliriz" diye konuştu. Türkiye genelinde 2000 yılında meydana gelen trafik kazalarının toplam maliyetinin 6 katrilyon 256 trilyon lira olduğunu belirten Güler, "Bu para ile 626 bin 219 konut veya 7 bin 785 kilometre asfalt kaplama bölünmüş devlet karayolu inşa edilebilir veya 5 milyon 997 bin 652 kişi asgari ücretle bir yıl çalıştırılabilir. Ülke geneli kazaların yüzde 24'ü yaya kusurundan meydana geliyor" dedi. Güler, yayaların ihlal ettiği trafik kurallarını şöyle sıraladı: "Kırmızı ışıkta geçmek, araçlara ilk geçiş hakkı vermemek, aniden yola çıkmak, duran taşıtın önünden ve arkasından çıkmak, taşıta asılmak, sarhoşken yolda yürümek, yayanın kör ve sağır olması, otoyola girmek, yayanın alt, üst ve yaya geçidini kullanmaması."
Samsun'da son 3 ayda toplam 49 trafik kazası meydana geldiğini hatırlatan Mehmet Güler, "Kazalardan 4'ü karşılıklı çarpışma, 2'si arkadan çarpma, 10'u yandan çarpma, biri duran araca çarpma, 6'sı sabit cisme çarpma, 3'ü devrilme, 3'ü yoldan çıkma ve 20'si ise yayaya çarpma şeklinde kaza meydana geldi. 49 kazadan 20'sinin yayaya çarpma şeklinde meydana gelmesi korkunç bir şey. Yayalarımız trafik kurallarını uymuyor. Yolda yürümesini bilmiyoruz. Bir araç nasıl kırmızı ışıkta durursa insan da yeşil yandığında geçecek. Yeşil yanmadığı zaman da bekleyecek. Yola aniden fırlamayacak. Yolun ortasında yürümeyecek. Her yerden karşıdan karşıya geçilmez. Yaya geçitlerinden, üst geçitlerden veya alt geçitlerden geçecek" dedi.
Yayalara da cezaSamsun'da şehir merkezinde her gün en az 30 araca hız sınırını aştığı için ceza yazdıklarını ifade eden Güler, "Trafik sorunu ülkenin sorunu. Bunu önlemek mümkün değil. Ancak gayretlerimiz sonucu azaltabiliriz. Artık insan hayatını kurtarmak için Samsun'da yayalara da trafik cezası yazmaya başlayacağız. Türkiye'de trafik kazalarının meydana gelmesinde yüzde 90 sürücü, yaya ve yolcu kusurundan oluşan insan kusuru var. Çevre kusuru ve araçtan kusur ise yüzde 10 gibi düşük bir kusur. İnsanlarımız, biraz daha dikkatli olsa trafik kazalarını yüzde 50'lere düşürebiliriz" diye konuştu. Türkiye genelinde 2000 yılında meydana gelen trafik kazalarının toplam maliyetinin 6 katrilyon 256 trilyon lira olduğunu belirten Güler, "Bu para ile 626 bin 219 konut veya 7 bin 785 kilometre asfalt kaplama bölünmüş devlet karayolu inşa edilebilir veya 5 milyon 997 bin 652 kişi asgari ücretle bir yıl çalıştırılabilir. Ülke geneli kazaların yüzde 24'ü yaya kusurundan meydana geliyor" dedi. Güler, yayaların ihlal ettiği trafik kurallarını şöyle sıraladı: "Kırmızı ışıkta geçmek, araçlara ilk geçiş hakkı vermemek, aniden yola çıkmak, duran taşıtın önünden ve arkasından çıkmak, taşıta asılmak, sarhoşken yolda yürümek, yayanın kör ve sağır olması, otoyola girmek, yayanın alt, üst ve yaya geçidini kullanmaması."