Yeni Honda Prelude hibrit çağın spor Coupé'si
Efsane geri dönüyor! Yeni Honda Prelude, Civic Type R şasi donanımlarını 200 beygirlik hibrit gücüyle birleştirerek spor otomobil tutkunlarını elektrikli çağa taşıyor. Japonya'daki ilk satış ayında hedeflerini tam sekiz kat aşan bu coupé, nostaljiyi modern performansla buluşturuyor
08.10.2025 13:43:00
Eyüp Kabil
Eyüp Kabil





Otomotiv dünyasının efsanevi isimlerinden Honda Prelude, elektrikli çağda hibrit bir spor coupe olarak görkemli bir geri dönüş yaptı.
2001 yılında üretimden kalkan Prelude, yirmi yılı aşkın bir aradan sonra, Honda'nın "sürüş keyfi" felsefesini elektrikli çağa taşıyan özel bir hibrit spor modeli olarak yeniden doğdu. Yeni Prelude, ikonik ismine yakışır şekilde sofistike bir stil, dinamik bir görünüm ve ileri teknoloji bir hibrit güç ünitesini bir araya getiriyor.
TASARIM VE PLATFORM
Yeni Prelude, sade ve zarif coupé siluetini modern bir spor otomobilin atletik duruşuyla birleştiriyor.
• Şasi ve Altyapı: Otomobil, kanıtlanmış bir platform üzerine inşa edilmiş olsa da, Civic Type R'ın yüksek performanslı şasi donanımlarını bazı noktalarda kullanıyor. Bu sayede hassas direksiyon, duyarlı yol tutuşu ve keyifli bir sürüş deneyimi sunması hedefleniyor.
• İç Mekan: Sürücü odaklı tasarlanan kabinde, yüksek kaliteli malzemeler ve spor koltuklar dikkat çekiyor. 9.0 inçlik merkezi dokunmatik ekran ve 10.2 inçlik dijital gösterge paneli gibi modern bilgi-eğlence sistemleri, kullanıcılara teknolojik bir deneyim sunuyor.
GÜÇ ÜNİTESİ VE PERFORMANS
Yeni Prelude, Honda'nın verimli ve performanslı hibrit teknolojisini barındırıyor:
• Motor: Çift elektrik motoru kullanan bir hibrit kuruluma sahip. Bu sistem, 2.0 litrelik dört silindirli Atkinson çevrimli bir motor ile birleştirilmiş.
• Güç Çıkışı: Aracın toplam sistem gücü 200 beygir (hp) ve 315 Nm (232 lb-ft) tork üretiyor. Elektrik motorlarının katkısıyla anlık tork tepkisi ve hızlı ivmelenme sağlanıyor.
• Şanzıman: Güç, sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) ile ön tekerleklere aktarılıyor.
• Honda S+ Shift: Prelude'un en dikkat çekici yeniliklerinden biri, vites kolu kulakçıklarıyla kontrol edilen ve çift kavramalı şanzıman (DCT) benzeri sanal vites değişimlerini ve devir senkronizasyonunu simüle eden yenilikçi S+ Shift modu. Bu, sürücüye daha fazla etkileşim ve sürüş keyfi sunmayı amaçlıyor.
• Yakıt Verimliliği: Hibrit sistem sayesinde Prelude, spor coupé olmasına rağmen oldukça etkileyici yakıt verimliliği rakamlarına (Japonya için 46/41 mpg şehir/otoyol) sahip.
SATIŞ BAŞARISI VE İLK RAKAMLAR
Yeni Honda Prelude, özellikle Japonya pazarında büyük bir ilgiyle karşılandı ve satış hedeflerini katladı.
• Satış Başlangıcı: Otomobilin satışı Japonya'da 5 Eylül 2025 tarihinde başladı.
• Beklenen Satış Hacmi: Honda, başlangıçta Japonya'da aylık 300 adet satış hedefliyordu.
• Gerçekleşen Satış Rakamı (İlk Ay): İlk bir aylık dönemde (5 Eylül - 6 Ekim) Honda, yaklaşık 2.400 adet sipariş aldı. Bu rakam, belirlenen aylık hedefin sekiz katına ulaşarak büyük bir başarı kaydetti.
• Talep Yönetimi: Talep o kadar yüksek ki, bazı bayilerde sipariş alımının geçici olarak durdurulduğu ve Honda'nın üretim hacmini artırmak için çalıştığı bildirildi.
• Müşteri Profili: İlginç bir şekilde, ilk alıcıların çoğunluğunu 50 ila 60 yaş arasındaki, muhtemelen ismin nostaljisine sahip olan kişiler oluşturuyor.
• Fiyat (Japonya): Japonya'daki başlangıç fiyatı 6.179.800 yen (güncel kurlarla yaklaşık 41.000 USD). Bu fiyat, Japonya'daki Civic Type R'ın başlangıç fiyatından daha yüksek.
Yeni Honda Prelude, yüksek talebi ve hibrit spor otomobil konseptiyle markanın elektrifikasyon stratejisinde önemli bir rol oynayacak gibi görünüyor. Küresel pazarlara çıkışının (örneğin ABD'de 2025 sonu) da benzer bir ilgiyle karşılanması bekleniyor.
2001 yılında üretimden kalkan Prelude, yirmi yılı aşkın bir aradan sonra, Honda'nın "sürüş keyfi" felsefesini elektrikli çağa taşıyan özel bir hibrit spor modeli olarak yeniden doğdu. Yeni Prelude, ikonik ismine yakışır şekilde sofistike bir stil, dinamik bir görünüm ve ileri teknoloji bir hibrit güç ünitesini bir araya getiriyor.
TASARIM VE PLATFORM
Yeni Prelude, sade ve zarif coupé siluetini modern bir spor otomobilin atletik duruşuyla birleştiriyor.
• Şasi ve Altyapı: Otomobil, kanıtlanmış bir platform üzerine inşa edilmiş olsa da, Civic Type R'ın yüksek performanslı şasi donanımlarını bazı noktalarda kullanıyor. Bu sayede hassas direksiyon, duyarlı yol tutuşu ve keyifli bir sürüş deneyimi sunması hedefleniyor.
• İç Mekan: Sürücü odaklı tasarlanan kabinde, yüksek kaliteli malzemeler ve spor koltuklar dikkat çekiyor. 9.0 inçlik merkezi dokunmatik ekran ve 10.2 inçlik dijital gösterge paneli gibi modern bilgi-eğlence sistemleri, kullanıcılara teknolojik bir deneyim sunuyor.
GÜÇ ÜNİTESİ VE PERFORMANS
Yeni Prelude, Honda'nın verimli ve performanslı hibrit teknolojisini barındırıyor:
• Motor: Çift elektrik motoru kullanan bir hibrit kuruluma sahip. Bu sistem, 2.0 litrelik dört silindirli Atkinson çevrimli bir motor ile birleştirilmiş.
• Güç Çıkışı: Aracın toplam sistem gücü 200 beygir (hp) ve 315 Nm (232 lb-ft) tork üretiyor. Elektrik motorlarının katkısıyla anlık tork tepkisi ve hızlı ivmelenme sağlanıyor.
• Şanzıman: Güç, sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) ile ön tekerleklere aktarılıyor.
• Honda S+ Shift: Prelude'un en dikkat çekici yeniliklerinden biri, vites kolu kulakçıklarıyla kontrol edilen ve çift kavramalı şanzıman (DCT) benzeri sanal vites değişimlerini ve devir senkronizasyonunu simüle eden yenilikçi S+ Shift modu. Bu, sürücüye daha fazla etkileşim ve sürüş keyfi sunmayı amaçlıyor.
• Yakıt Verimliliği: Hibrit sistem sayesinde Prelude, spor coupé olmasına rağmen oldukça etkileyici yakıt verimliliği rakamlarına (Japonya için 46/41 mpg şehir/otoyol) sahip.
SATIŞ BAŞARISI VE İLK RAKAMLAR
Yeni Honda Prelude, özellikle Japonya pazarında büyük bir ilgiyle karşılandı ve satış hedeflerini katladı.
• Satış Başlangıcı: Otomobilin satışı Japonya'da 5 Eylül 2025 tarihinde başladı.
• Beklenen Satış Hacmi: Honda, başlangıçta Japonya'da aylık 300 adet satış hedefliyordu.
• Gerçekleşen Satış Rakamı (İlk Ay): İlk bir aylık dönemde (5 Eylül - 6 Ekim) Honda, yaklaşık 2.400 adet sipariş aldı. Bu rakam, belirlenen aylık hedefin sekiz katına ulaşarak büyük bir başarı kaydetti.
• Talep Yönetimi: Talep o kadar yüksek ki, bazı bayilerde sipariş alımının geçici olarak durdurulduğu ve Honda'nın üretim hacmini artırmak için çalıştığı bildirildi.
• Müşteri Profili: İlginç bir şekilde, ilk alıcıların çoğunluğunu 50 ila 60 yaş arasındaki, muhtemelen ismin nostaljisine sahip olan kişiler oluşturuyor.
• Fiyat (Japonya): Japonya'daki başlangıç fiyatı 6.179.800 yen (güncel kurlarla yaklaşık 41.000 USD). Bu fiyat, Japonya'daki Civic Type R'ın başlangıç fiyatından daha yüksek.
Yeni Honda Prelude, yüksek talebi ve hibrit spor otomobil konseptiyle markanın elektrifikasyon stratejisinde önemli bir rol oynayacak gibi görünüyor. Küresel pazarlara çıkışının (örneğin ABD'de 2025 sonu) da benzer bir ilgiyle karşılanması bekleniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.