Yeni nesil lüks harcamaya mesafeli
Kişisel lüks ürünleri pazarı, belirsizlik ve fiyat artışları nedeniyle yavaşlıyor. Son iki yılda lüks müşteri tabanı 50 milyon kişilik bir daralma yaşadı.
17.11.2024 22:08:00
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT





Küresel lüks pazarının, tüketicilerin sadece üründen ziyade deneyime ve deneyimsel ürün ve hizmetlere yönelmesi nedeniyle 2024 yılında 1.5 trilyon Euro olması bekleniyor.
Kişisel lüks ürünleri pazarı, tüketicilerin ihtiyarı harcamalarını kısmalarıyla, Covid-19 dönemi haricinde, 2008'de yaşanan küresel ekonomik krizden bu yana ilk kez bir yavaşlama yaşıyor. Lüks müşteri tabanı, devam eden ekonomik belirsizlik, fiyat artışları ve özellikle gençler arasında azalan müşteri sadakati nedeniyle kan kaybediyor.
Bain andCompany ile İtalyan Lüks Ürün Üreticileri Derneği Altagamma tarafından ortaklaşa yapılan çalışma doğrultusunda küresel lüks harcamalarının 2024'te yaklaşık 1.5 trilyon Euro'ya ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakam 2023 ile kıyaslandığında yıllar arasında yüzde -1 ile yüzde 1 arasında seyrederek pazarın nispeten sabit kalacağı tahmin ediliyor. Kişisel lüks ürünleri pazarı, belirsizlik ve fiyat artışları nedeniyle yavaşlıyor. Son iki yılda lüks müşteri tabanı 50 milyon kişilik bir daralma yaşadı. Öte yandan, yüksek profil müşteriler lüks tüketimdeki paylarını artırmaya devam ediyor. Ancak markalardan aldıkları ayrıcalık hissini giderek kaybediyorlar.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.