Yerli otomobilin katkısı büyük
TOGG Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş, yerli otomobilin 15 yıl içinde Gayrisafi Milli Hasıla'ya katkısının 50 milyar Euro olacağına işaret ederek, "Cari açığa olumlu katkısı 7 milyar Euro ve istihdama katkısı ise doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 20 bin kişi olacaktır" dedi
24.03.2019 00:00:00





Türkiye Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO'su Gürcan Karakaş, 23 Mart'ta sona eren Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde yaptığı konuşmada, dünyada değişimin farkına varan ve bunun bir fırsat olduğunu algılayan birçok ülke bulunduğunu dile getirdi.
Karakaş, şu değerlendirmeyi yaptı: "Teknolojik dönüşümün, özellikle otomobildeki dönüşümün bir fırsat olduğunu algılayan ve bu nedenle de mevcut duruşlarını, kanunlarını değiştiren hatta bunu şehircilik boyutuna kadar kanun yapıcılarıyla yeniden şekillendiren ülkeler var. Bunların başında Çin geliyor. Özellikle elektrikli araçlar konusunda Çin, yıllardır çok yüksek meblağlarda yatırımlar yapıyor.
Çin, önümüzdeki 10 senede 130 milyar dolar yatırım yapacak. Diğer otomobil üreticileri de önümüzdeki 10 sene içinde 300 milyar dolar kadar yatırım yapacak çünkü o dönüşümde yer almazlarsa toplam kâr havuzlarındaki pay düşecek. Otomotiv sektöründe 2017 yılındaki kazanılan tüm karlara bakıldığında mobilite sisteminden, yeni iş imkânlarından kazanılan para, karın yüzde 1'i. Bu, 2035'te yüzde 40'a çıkıyor. Yani 2035'te yapılacak karlılığın yüzde 40'ı bu yeni alanlardan gelecek.
Tersi ise klasik otomobil üreticilerinin 2035'te şu an yaptıkları mevcut işten aldıkları pay, yüzde 60 olacak. Yeni teknolojilerde, karlılık oranları da daha yüksektir. Dolayısıyla çok atraktif bir pazar gelişmekte."
Karakaş, şu değerlendirmeyi yaptı: "Teknolojik dönüşümün, özellikle otomobildeki dönüşümün bir fırsat olduğunu algılayan ve bu nedenle de mevcut duruşlarını, kanunlarını değiştiren hatta bunu şehircilik boyutuna kadar kanun yapıcılarıyla yeniden şekillendiren ülkeler var. Bunların başında Çin geliyor. Özellikle elektrikli araçlar konusunda Çin, yıllardır çok yüksek meblağlarda yatırımlar yapıyor.
Çin, önümüzdeki 10 senede 130 milyar dolar yatırım yapacak. Diğer otomobil üreticileri de önümüzdeki 10 sene içinde 300 milyar dolar kadar yatırım yapacak çünkü o dönüşümde yer almazlarsa toplam kâr havuzlarındaki pay düşecek. Otomotiv sektöründe 2017 yılındaki kazanılan tüm karlara bakıldığında mobilite sisteminden, yeni iş imkânlarından kazanılan para, karın yüzde 1'i. Bu, 2035'te yüzde 40'a çıkıyor. Yani 2035'te yapılacak karlılığın yüzde 40'ı bu yeni alanlardan gelecek.
Tersi ise klasik otomobil üreticilerinin 2035'te şu an yaptıkları mevcut işten aldıkları pay, yüzde 60 olacak. Yeni teknolojilerde, karlılık oranları da daha yüksektir. Dolayısıyla çok atraktif bir pazar gelişmekte."
Fikri mülkiyet hakları Türkiye'de olmalı
Türkiye'nin Otomobili Projesi'nin 15 yıllık bir çalışma olduğunu söyleyen Karakaş, "Biz bunu çok rahat, aynı anda inşa edebileceğimizi düşünüyoruz çünkü Türkiye'nin gerçek anlamda iyi bir altyapısı var. Otomotiv sektöründe de altyapısı var" dedi.
Çok sağlam temellere oturduğuna inandıkları bir planları olduğuna değinen Karakaş, şunları dile getirdi: "Bu planı uygulamak için 8 kriter belirledik. Bunun birincisi, fırsat ve pazar var mı? Var. İkincisi, küresel bir marka ve dünyayla rekabet için portföy olacak. Evet, bir Compact SUV'umuz olacak zira pazarımız onu istiyor. Kısa sürede toplam 4-5 modelimiz piyasada olacak.
Fikri mülkiyet hakları Türkiye'nin olsun istiyoruz." Projenin Türkiye ekonomisine katkısına değinen Karakaş, şunları söyledi: "Projemizin harekete geçireceği ekosistemin 15 yıl içinde Gayrisafi Milli Hasıla'ya katkısı 50 milyar Euro, cari açığa olumlu katkısı 7 milyar Euro ve istihdama katkısı ise doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 20 bin kişi olacaktır.
İkame araçlar, petrolden bağımlılığın düşürülmesi, daha verimli sistemlerin kullanılması hesaplandığında, 7 milyar Euro cari açığa olumlu katkısı var. Her şeyin temeli insan... Şirketimizde 4 bine yakın çalışanımız olacak. Otomotivde bir kişi çalışırsa 4 kişi de yan sanayisinde ve partnerlerinde çalışır. Dolayısıyla 20 bin kişilik istihdam oluşturacağımıza inanıyoruz."
Çok sağlam temellere oturduğuna inandıkları bir planları olduğuna değinen Karakaş, şunları dile getirdi: "Bu planı uygulamak için 8 kriter belirledik. Bunun birincisi, fırsat ve pazar var mı? Var. İkincisi, küresel bir marka ve dünyayla rekabet için portföy olacak. Evet, bir Compact SUV'umuz olacak zira pazarımız onu istiyor. Kısa sürede toplam 4-5 modelimiz piyasada olacak.
Fikri mülkiyet hakları Türkiye'nin olsun istiyoruz." Projenin Türkiye ekonomisine katkısına değinen Karakaş, şunları söyledi: "Projemizin harekete geçireceği ekosistemin 15 yıl içinde Gayrisafi Milli Hasıla'ya katkısı 50 milyar Euro, cari açığa olumlu katkısı 7 milyar Euro ve istihdama katkısı ise doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 20 bin kişi olacaktır.
İkame araçlar, petrolden bağımlılığın düşürülmesi, daha verimli sistemlerin kullanılması hesaplandığında, 7 milyar Euro cari açığa olumlu katkısı var. Her şeyin temeli insan... Şirketimizde 4 bine yakın çalışanımız olacak. Otomotivde bir kişi çalışırsa 4 kişi de yan sanayisinde ve partnerlerinde çalışır. Dolayısıyla 20 bin kişilik istihdam oluşturacağımıza inanıyoruz."
Uçan arabalar çok yakında havada
Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar, Uludağ Ekonomi Zirvesi'ndeki konuşmasında, savunma sektörünün kendi içine kapalı, büyük oyuncuların olduğu, ayrıca teknolojinin zor uygulandığı bir alan olduğunun altını çizdi.
Bayraktar, "Aile girişimi olarak başladık. Şu an insansız hava aracı konusunda dünyada sayılı şirketlerden biri olduk. Uçak teknolojisinin çok gelişmiş olduğu Ukrayna'ya insansız uçak satmayı başardık.
Bu sayede Türkiye'nin insansız hava aracı üretebilen dünyadaki 6 ülkeden biri olduk" şeklinde konuştu. Bayraktar, dünyanın yakın gelecekte uçan arabaları konuşmaya başlayacağını ifade etti.
Bayraktar, "Aile girişimi olarak başladık. Şu an insansız hava aracı konusunda dünyada sayılı şirketlerden biri olduk. Uçak teknolojisinin çok gelişmiş olduğu Ukrayna'ya insansız uçak satmayı başardık.
Bu sayede Türkiye'nin insansız hava aracı üretebilen dünyadaki 6 ülkeden biri olduk" şeklinde konuştu. Bayraktar, dünyanın yakın gelecekte uçan arabaları konuşmaya başlayacağını ifade etti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.