10 ton patlayıcı ele geçirildi
Afganistan'da güvenlik güçleri, tutukladıkları 5 militanla birlikte 10 ton patlayıcı ele geçirdiklerini açıkladı
23.04.2012 00:00:00
Afganistan'da güvenlik güçleri, tutukladıkları 5 kişiyle birlikte 10 ton patlayıcı ele geçirdiklerini açıkladı. Güvenlik yetkililerine göre, bombalar, geçen hafta başkent Kabil'i hedefleyen eşzamanlı saldırılarla bağlantılı. Yetkililere göre, ikisi Afgan üçü Pakistanlı olan beş kişi başkentin bazı noktalarına bomba yerleştirmeyi planlıyordu. Ulusal Güvenlik Müdürlüğü sözcüsü Seyfullah Tahiri, düzenlediği basın toplantısında, tutuklananların başkent Kabil'de büyük bir saldırı yapmayı planladıklarını söyledi. Militanların nerede yakalandıkları ve nereye saldırı düzenlemeyi planladıkları hakkında bilgi vermeyen Tahiri, yakalananların 3'ünün Pakistanlı 2'sininse Afgan olduğunu ifade etti. Sözcü Tahiri, Taliban'ın Cumhurbaşkanı Yardımcısı Muhammed Halili'yi hedefleyen bir başka saldırı planı ile ilgili olarak da basını bilgilendirdi. Tahiri, patlayıcıların Pakistan'dan Kabil'e getirildiğini ve kullanılmaları durumunda kitlesel düzeyde can kaybına yol açacağını da söyledi. Yakalananların, iki Taliban komutanı tarafından planlanan saldırıları düzenlemek için geldiklerini itiraf ettikleri de bildirdi. Söz konusu Taliban komutanlarının Pakistan istihbarat servisi ile bağlantılı oldukları da iddia ediliyor. Bombaların, önceki günlerde ele geçirildiği ancak Kabil'e düzenlenen eşzamanlı saldırılar sırasında yaşanan gerginlik nedeniyle bu konuda açıklamanın hemen yapılmadığı da gelen haberler arasında. DIŞ HABERLER













































































