2023’e Doğru Dijital Eğitim çalıştayının sonuçları yayımlandı
Türk Eğitim-Sen, SODİMER işbirliğiyle ve UNESCO Milli Komisyonu’nun desteğiyle 22-24 Ocak 2021 tarihlerinde düzenlenen “Dünyada ve Türkiye’de Güncel Gelişmeler Işığında 2023’e Doğru Dijital Eğitim” çalıştayı hakkında açıklama yayımladı





Türk Eğitim-Sen, SODİMER işbirliğiyle ve UNESCO Milli Komisyonu'nun desteğiyle 22-24 Ocak 2021 tarihlerinde düzenlenen "Dünyada ve Türkiye'de Güncel Gelişmeler Işığında 2023'e Doğru Dijital Eğitim" çalıştayı hakkında açıklama yayımladı. Covid-19 pandemisinin getirdiği online eğitim sürecinin kapsamlı bir şekilde incelendiği çalıştay 8 başlık altında toplandı. Dijital Eğitimin Felsefesi ve Sosyolojisi, Dijital Eğitim ve Öğretim Programları, Dijital Eğitimin Yönetimi, Dijital Eğitimde Öğretmen Yetiştirme, Dijital Eğitimde Materyal Geliştirme, Dijital Eğitimde Yapay Zekâ ve Etik, Dijital Eğitim ve Öğretmen-Öğrenci-Veli Psikolojisi, Dijital Eğitimde Ölçme Değerlendirme şeklinde 8 ana başlık etrafında gerçekleştirildi. Konuyla ilgili açıklama yapan Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, "Bu sekiz ana başlık etrafında gerçekleştirilen çalıştayda dijital eğitimin mevcut süreci ve eğitimin geleceği üzerine incelemeler ve analizler ortaya konulmuştur. Komisyonun önerileri arasında; okullarda yüz yüze eğitime geçilmemesi durumunda karne notlarının geçti-kaldı yöntemine dönüştürülmesi, LGS, TYT, AYT gibi merkezi sınavlarda etkili olan not ortalamasının, sadece öğrencinin yüz yüze eğitim süreçlerinde elde ettiği notların kullanılarak hesaplanması ve her yıl bu rakamın değişen ekonomik koşullara göre güncellenmesi, olağanüstü hâllere ilişkin alternatif öğretim programlarının, hem dijital hem normal hem de hibrit eğitime uygun hâle getirilmesi de yer almaktadır" şeklinde konuştu.











































































