1977 yılında 16 öğretmen tarafından kurulan kooperatif aracılığıyla, Hacı Ömer Mahallesi'ndeki Beden Terbiyesi Şanlıurfa İl Müdürlüğü'ne ait arazi üzerinde inşaat yaptırıldı. İnşaatın tamamlanmasıyla öğretmenler konutlara taşındı ancak, 2000 yılında Beden Terbiyesi İl Müdürlüğü, Siverek Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvuruda bulundu ve 3 yıl süren davayı kazandı. Bunun üzerine Yargıtay 4. Hukuk Dairesi'ne itirazda bulunan kooperatif üyeleri ise yürütmenin durdurulmasını talep etti. Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, öğretmenlerin itirazının haksız olduğu gerekçesiyle "evlerin 7 gün içerisinde boşaltılması gerektiği" yönünde karar verdi.
Ruhsatları var ama...
Emekli öğretmen Celal Işıkalan, 1977 yılında 5 bin 240 metrekarelik arsa için kooperatif üyelerinin Siverek Belediyesi'ne ödeme yaptıklarını ve inşaat ruhsatı aldıklarını söyledi. Dairelerin tamamlanmasının ardından evlere yerleştiklerini ve uzun bir süre sonra Beden Terbiyesi İl Müdürlüğü'nün, aleyhlerine dava açtığını öğrendiklerini belirten Işıkalan, şöyle dedi: "Mahkeme, itirazımızı reddetti. Evleri boşaltmamız için bize 1 hafta süre verildi. Yaklaşık 150 kişinin yaşadığı 27 dairelik binayı bir an önce boşaltmamız isteniyor. Neye uğradığımızı şaşırdık. Hata bizden kaynaklanmıyor. Dönemin belediye yetkilileri bizi mağdur etti. Evlerin çoğunda emekli öğretmenler yaşıyor. Şimdi bu evleri boşaltırsak açıkta kalacağız. Yetkililerden yardım bekliyoruz."
Ruhsatları var ama...
Emekli öğretmen Celal Işıkalan, 1977 yılında 5 bin 240 metrekarelik arsa için kooperatif üyelerinin Siverek Belediyesi'ne ödeme yaptıklarını ve inşaat ruhsatı aldıklarını söyledi. Dairelerin tamamlanmasının ardından evlere yerleştiklerini ve uzun bir süre sonra Beden Terbiyesi İl Müdürlüğü'nün, aleyhlerine dava açtığını öğrendiklerini belirten Işıkalan, şöyle dedi: "Mahkeme, itirazımızı reddetti. Evleri boşaltmamız için bize 1 hafta süre verildi. Yaklaşık 150 kişinin yaşadığı 27 dairelik binayı bir an önce boşaltmamız isteniyor. Neye uğradığımızı şaşırdık. Hata bizden kaynaklanmıyor. Dönemin belediye yetkilileri bizi mağdur etti. Evlerin çoğunda emekli öğretmenler yaşıyor. Şimdi bu evleri boşaltırsak açıkta kalacağız. Yetkililerden yardım bekliyoruz."














































































