3. havalimanı 2018'e sarktı
3. havalimanının müteahhitlerinden Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, tesisi 2018'in ilk çeyreğinde açacaklarını kaydetti. Havalimanının daha önce 29 Ekim 2017'de hizmete gireceği açıklanmıştı
08.10.2015 00:00:00
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Vodafone Türkiye'nin ana sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen CEO Club buluşmaları kapsamında 'Altyapı Liderleri Zirvesi' İstanbul'da gerçekleştirildi. Henüz kesin ismi belirlenmeyen ama kamuoyunda Büyük İstanbul Havalimanı olarak bilinen 3. Havalimanı'nın müteahhitlerinden Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, uçakların 2018 yılının ilk 3 ayı içinde yeni havalimanında inip kalkmaya başlayacağını ifade etti. Yeni havalimanının daha önce 29 Ekim 2017'de hizmete açılacağı duyurulmuştu. Başbakan Davutoğlu, bu yıl Şubat ayında yaptığı açıklamada, üçüncü havalimanının isminin istişare sonucu belirleneceğini dile getirmişti.
Finansmanda pürüzler devam ediyor
Özdemir, Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu tarafından, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle inşa edilen üçüncü havalimanının inşaatının yapımının hızla ilerlediğini kaydederek, burada şu anda 2 bine yakın kamyonun, bine yakın ekipmanın çalıştığını aktardı. Havalimanı inşaatında şu anda çalışan 7 bin kişinin sayısının ilerleyen günlerde 30 bine yükseleceğinin altını çizen Özdemir, "Finansmanını çözdük gibi. Bir iki tane ufak nokta kaldı. Bu ay içerisinde hızla kredi anlaşmasını sonlandıracağız. Almış olduğumuz 750 milyon Euro'luk köprü kredi ile inşaata tam hız devam ediyoruz" dedi. Özdemir, şöyle devam etti: "1 milyon 300 bin metrekare ana terminal binası yapıyoruz. İçerisinde hem iç, hem de dış hatlar olacak. 120 civarında körüğümüz olacak. Tüm uçakları körüklere yanaştıracağız. Projeyi yabancılar hazırladı. Singapur'da Changi Havalimanı'nda körüğe ayak bastıktan 11 dakika sonra taksiye binilebiliyor. New York JFK'da bu süre 2 saate kadar çıkabiliyor. Biz 11 dakikada yapamayacağız ama ona yakın bir değere ulaşmaya çalışacağız." 2015 yılının iyi geçmediğine işaret eden Özdemir, "Çünkü bu yılı 'durun bakalım ne olacak?' sorusu ile geçirdik" diye konuştu.
Altyapı özel sektöre havale
IC Enerji Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen de, 3. Köprü'nün hem gece hem gündüz kendisini tamamen göstermeye başladığını belirterek, "3. Köprü ve bağlantı yolları olarak işimizin yüzde 65'ini bitirmiş durumdayız. İnşallah 2016'nın son çeyreğinde trafiğe açmayı hedefliyoruz. Şu anda gidişatımız o doğrultuda" dedi. Dünya veya Avrupa'da altyapı yatırımlarının yüzde 10-15'inin özel sektör tarafından yapıldığını dile getiren Çeçen, Türkiye'de ise son 10 yılda özel sektörün katkısının yüzde 30'a çıktığını, bu oranın çok önemli olduğunu vurguladı. Köprünün finansmanını 3'ü kamu olmak üzere 6 bankadan aldıkları kredi ile karşıladıklarını hatırlatan Çeçen, şu anda karadan karaya iki ayağı olan dünyanın en büyük köprüsünü yaptıklarını aktardı.
Türkiye fiber altyapıda çok geri
Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt de zirvede yaptığı konuşmada elektrik giden her yere fiber kabloların da ulaşması gerektiğine işaret ederek, "Yoksa teknolojide geri kalırız" dedi. Öğüt, şunları söyledi: "Geleceğin dünyası dijital altyapılar üzerine kurulacak ve geleceği dijitalleşme şekillendirecek. Nesnelerin interneti ile beraber, doktorların hastalarını anında uzaktan tedavi edebileceği, eğitimin herkes için eşit olacağı, herkesin bir dokunuşla istediği bilgiye ulaşacağı, yaşamın her zaman her yerde çok hızlı ve kesintisiz akacağı bir geleceği yaşayacağız. Ekonomik gelişme ve rekabet gücünde artış hedefliyorsak, ulusal çapta Yeni Nesil Şebeke kurulumunu gerçekleştirmemiz, şu anda 4.5G, ardından 5G ve fiber erişiminde mutlaka dünya çapında bir düzeye gelmemiz gerekiyor. Ülkemizde yaklaşık 257 bin kilometrelik fiber altyapısı mevcut, oysa toplam 500 bin kilometrelik fibere ihtiyaç var. Türkiye'nin fiber altyapıdaki durumu sanılanın aksine o kadar da parlak değil; çünkü bugün, Türkiye'deki 20 milyonu aşkın hanenin sadece 9 milyonunda sabit genişbant internet hizmeti var. Bu erişim, OECD ülkelerinin arasında en sonda geliyor."
Kritik projelerin mühendisliğinde neden yokuz?
Altyapı Liderleri Zirvesi'nde İstanbul'daki 3. havalimanı ve 3. köprü projeleri gibi kritik projelerin neden Türk mühendisler ve müşavirler tarafından tasarlanmadığı da masaya yatırıldı. IC Enerji Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen, bu alanda Türkiye'de yeterli bilgi birikimi olmadığını söyledi. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ise havalimanı inşaatı alanında Türkiye'de bir mühendislik firması bulunmadığını kaydetti. Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Nihat Yenigün ise Mekke'de Kâbe'de genişletme çalışmalarında çok sayıda Türk müteahhidin görev aldığına işaret ederek, "Ancak müşavirler yabancı. Bunlar kapı koluna kadar Amerikan malı öneriyor. Oysa Türk müşavirlik şirketleri yer alsa, Türk inşaat malzemelerinin projede kullanılmasını sağlayacak" dedi.
Vodafone Türkiye'nin ana sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen CEO Club buluşmaları kapsamında 'Altyapı Liderleri Zirvesi' İstanbul'da gerçekleştirildi. Henüz kesin ismi belirlenmeyen ama kamuoyunda Büyük İstanbul Havalimanı olarak bilinen 3. Havalimanı'nın müteahhitlerinden Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, uçakların 2018 yılının ilk 3 ayı içinde yeni havalimanında inip kalkmaya başlayacağını ifade etti. Yeni havalimanının daha önce 29 Ekim 2017'de hizmete açılacağı duyurulmuştu. Başbakan Davutoğlu, bu yıl Şubat ayında yaptığı açıklamada, üçüncü havalimanının isminin istişare sonucu belirleneceğini dile getirmişti.
Finansmanda pürüzler devam ediyor
Özdemir, Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu tarafından, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle inşa edilen üçüncü havalimanının inşaatının yapımının hızla ilerlediğini kaydederek, burada şu anda 2 bine yakın kamyonun, bine yakın ekipmanın çalıştığını aktardı. Havalimanı inşaatında şu anda çalışan 7 bin kişinin sayısının ilerleyen günlerde 30 bine yükseleceğinin altını çizen Özdemir, "Finansmanını çözdük gibi. Bir iki tane ufak nokta kaldı. Bu ay içerisinde hızla kredi anlaşmasını sonlandıracağız. Almış olduğumuz 750 milyon Euro'luk köprü kredi ile inşaata tam hız devam ediyoruz" dedi. Özdemir, şöyle devam etti: "1 milyon 300 bin metrekare ana terminal binası yapıyoruz. İçerisinde hem iç, hem de dış hatlar olacak. 120 civarında körüğümüz olacak. Tüm uçakları körüklere yanaştıracağız. Projeyi yabancılar hazırladı. Singapur'da Changi Havalimanı'nda körüğe ayak bastıktan 11 dakika sonra taksiye binilebiliyor. New York JFK'da bu süre 2 saate kadar çıkabiliyor. Biz 11 dakikada yapamayacağız ama ona yakın bir değere ulaşmaya çalışacağız." 2015 yılının iyi geçmediğine işaret eden Özdemir, "Çünkü bu yılı 'durun bakalım ne olacak?' sorusu ile geçirdik" diye konuştu.
Altyapı özel sektöre havale
IC Enerji Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen de, 3. Köprü'nün hem gece hem gündüz kendisini tamamen göstermeye başladığını belirterek, "3. Köprü ve bağlantı yolları olarak işimizin yüzde 65'ini bitirmiş durumdayız. İnşallah 2016'nın son çeyreğinde trafiğe açmayı hedefliyoruz. Şu anda gidişatımız o doğrultuda" dedi. Dünya veya Avrupa'da altyapı yatırımlarının yüzde 10-15'inin özel sektör tarafından yapıldığını dile getiren Çeçen, Türkiye'de ise son 10 yılda özel sektörün katkısının yüzde 30'a çıktığını, bu oranın çok önemli olduğunu vurguladı. Köprünün finansmanını 3'ü kamu olmak üzere 6 bankadan aldıkları kredi ile karşıladıklarını hatırlatan Çeçen, şu anda karadan karaya iki ayağı olan dünyanın en büyük köprüsünü yaptıklarını aktardı.
Türkiye fiber altyapıda çok geri
Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt de zirvede yaptığı konuşmada elektrik giden her yere fiber kabloların da ulaşması gerektiğine işaret ederek, "Yoksa teknolojide geri kalırız" dedi. Öğüt, şunları söyledi: "Geleceğin dünyası dijital altyapılar üzerine kurulacak ve geleceği dijitalleşme şekillendirecek. Nesnelerin interneti ile beraber, doktorların hastalarını anında uzaktan tedavi edebileceği, eğitimin herkes için eşit olacağı, herkesin bir dokunuşla istediği bilgiye ulaşacağı, yaşamın her zaman her yerde çok hızlı ve kesintisiz akacağı bir geleceği yaşayacağız. Ekonomik gelişme ve rekabet gücünde artış hedefliyorsak, ulusal çapta Yeni Nesil Şebeke kurulumunu gerçekleştirmemiz, şu anda 4.5G, ardından 5G ve fiber erişiminde mutlaka dünya çapında bir düzeye gelmemiz gerekiyor. Ülkemizde yaklaşık 257 bin kilometrelik fiber altyapısı mevcut, oysa toplam 500 bin kilometrelik fibere ihtiyaç var. Türkiye'nin fiber altyapıdaki durumu sanılanın aksine o kadar da parlak değil; çünkü bugün, Türkiye'deki 20 milyonu aşkın hanenin sadece 9 milyonunda sabit genişbant internet hizmeti var. Bu erişim, OECD ülkelerinin arasında en sonda geliyor."
Kritik projelerin mühendisliğinde neden yokuz?
Altyapı Liderleri Zirvesi'nde İstanbul'daki 3. havalimanı ve 3. köprü projeleri gibi kritik projelerin neden Türk mühendisler ve müşavirler tarafından tasarlanmadığı da masaya yatırıldı. IC Enerji Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen, bu alanda Türkiye'de yeterli bilgi birikimi olmadığını söyledi. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ise havalimanı inşaatı alanında Türkiye'de bir mühendislik firması bulunmadığını kaydetti. Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Nihat Yenigün ise Mekke'de Kâbe'de genişletme çalışmalarında çok sayıda Türk müteahhidin görev aldığına işaret ederek, "Ancak müşavirler yabancı. Bunlar kapı koluna kadar Amerikan malı öneriyor. Oysa Türk müşavirlik şirketleri yer alsa, Türk inşaat malzemelerinin projede kullanılmasını sağlayacak" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.