ABD IŞİD'i kullanıyor
Suriye'deki iç karışıklığın sonunda IŞİD'in çıktığı gerçeğini görmezden gelen ABD, bu sefer, IŞİD'i yenmenin Suriye'de iç barışın sağlanması için şart olduğunu, bunun da Esad'ın gitmesiyle mümkün olabileceğini iddia ediyor
IŞİD neden İsrail'i tehdit etmiyor?İsrail Savunma Bakanı Yalon, ABD'nin başkenti Washington'da Amerikalı mevkidaşı Ashton Carter ile görüşmelerinden sonra düzenlenen ortak basın toplantısında konuştu. Yalon, İsrail'in IŞİD'den bir tehdit hissedip hissetmediğinin sorulması üzerine, Şu ana kadar bizi doğrudan tehdit etmediler ama onları Suriye'de çok dikkatli izliyoruz" dedi. Gazze Şeridi'nde ve Mısır'ın Sina Yarımadası'nda IŞİD unsurlarının bulunduğunu belirten Yalon, IŞİD'in İsrail'i tehdit etmemesinin nedeninin, örgütün yeni bir cephe açmaktan kaçınması olduğunu ifade etti. Yalon, "Bunu yaparlarsa büyük hasar göreceklerini biliyorlar" diye konuştu. ABD Savunma Bakanı Ashton Carter ise Ortadoğu'nun meydan okumalarının devam ettiği bir ortamda İsrail'in güvenliğini sağlamak için yeni yollar bulmaya devam ettiklerini söyledi. Carter, bu çerçevede iki ülke arasındaki F35 uçakları konusundaki işbirliğine işaret ederek, yeni nesil savaş uçaklarının ABD ve İsrail hava kuvvetlerinin geleceği olduğunu vurguladı. "İsrail, gelecek yıl bölgede F35 sahibi ilk ve tek dostumuz olacak" diyen Carter, F35 uçaklarındaki 365 derece görüş imkânı sağlayan baş üstü göstergenin bir İsrail firması olan Elbit tarafından geliştirildiğini belirtti ve "Çığır açan bu teknoloji, ilişkilerimizin emsalsiz yakınlığının bir sonucu" diye konuştu.

















































































