ABD ordusundan İran'a saldırı açıklaması: "Radar ve İHA komuta-kontrol tesislerini vurduk"
ABD ordusundan yapılan açıklamada, İran'daki bazı askeri tesislerin hedef alındığı belirtilerek, "ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), hafta sonu İran'ın Geruk kentinde ve Keşm adasında bulunan radar ve insansız hava aracı (İHA) komuta-kontrol tesislerine meşru müdafaa amaçlı saldırılar düzenlemiştir" denildi
İHA





"Ölçülü" ve "planlı" olduğu ifade edilen saldırıların, "Uluslararası sular üzerinde faaliyet gösteren bir ABD MQ-1 İHA'sının düşürülmesini de içeren saldırganca İran eylemlerine yanıt olarak cumartesi ve pazar günleri gerçekleştirildiği" kaydedildi.
ABD savaş uçaklarının bu kapsamda İran hava savunma sistemlerini, bir yer kontrol istasyonunu ve bölge sularından geçen gemiler için açık tehdit oluşturan iki tek yönlü saldırı İHA'sını imha ettiği belirtilerek, "Saldırılar sırasında hiçbir ABD personeli zarar görmemiştir. CENTCOM, devam eden ateşkes sırasında İran'ın haksız saldırganlığına karşı ABD varlıklarını ve çıkarlarını korumaya devam edecektir" denildi.
İran Devrim Muhafızları'ndan ABD'ye misilleme açıklaması
İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), ABD'nin İran'ın Sirik adasındaki bir iletişim kulesine saldırı düzenlediğini duyurarak, "DMO Hava ve Uzay Kuvvetleri, saldırının yapıldığı hava üssünü hedef aldı ve belirlenen hedefler imha edildi" açıklamasında bulundu.
Misilleme saldırısı yapılan ABD hava üssünün konumu hakkında detaylı bilgi verilmezken, açıklamanın Kuveyt'e yönelik füze ve insansız hava aracı (İHA) saldırılarının ardından gelmesi dikkat çekti.











































































