Akçakoca Cuma Camii: Türk otağı mimarisiyle büyülüyor
Düzce'nin Akçakoca ilçesinde yer alan Akçakoca Cuma Camii (Merkez Camii), geleneksel cami mimarisinden tamamen farklı, çağdaş ve özgün tasarımıyla hem mimarlık dünyasının hem de ziyaretçilerin ilgi odağı haline gelmiştir
26.11.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Abdülkadir Gündoğdu





Düzce'nin Akçakoca ilçesinde yer alan Akçakoca Cuma Camii (Merkez Camii), geleneksel cami mimarisinden tamamen farklı, çağdaş ve özgün tasarımıyla hem mimarlık dünyasının hem de ziyaretçilerin ilgi odağı haline gelmiştir.
Klasik kubbe formları yerine, Selçuklu ve Osmanlı dönemi Türk otağ (çadır) mimarisinden ilham alan çatı sistemiyle Türkiye'deki özgün camiler arasında özel bir yere sahiptir.
Akçakoca Cuma Camii'nin projesine 1989 yılında başlanmış ve inşaatı 2004 yılında tamamlanmıştır. Cami, Mimar Ergün Subaşı tarafından tasarlanmıştır.
Cami, klasik tek çatı sistemi veya merkezi kubbe geleneğinin dışına çıkarak, Selçuklu kıl çadırlarından (Türk otağı) esinlenilmiş bir mimari anlayışla inşa edilmiştir.
Eşsiz Mimari Detaylar Çatı Sistemi:

Caminin en belirgin özelliği, sekizgen (8 köşeli) kabuk sistem ve betonarme olarak yapılmış olan çatı örtüsüdür. Bu çokgen üst örtü, Türk otağının dairesel ve köşeli formunu modern bir yapıda yansıtır.
Kubbe: Kubbe tamamen 32 ton ağırlığında olup, 0,80 mm bakır levha ile kaplanmıştır. Kubbe üstten 8 adet kurşunlu vitray cam ile aydınlatılmıştır.
Minareler: İki minaresi bulunan caminin minareleri, gizli şerefeli ve boydan boya aydınlatma bantlıdır.

Zemin Kat Kullanımı: Yapı, konumu itibarıyla ticari bir alan üzerine kurulmuştur. Caminin taban alanının büyük bir kısmı bir baza şeklinde caminin tabanını oluşturan ve çarşı hissi veren dükkanlardan ve pasajlardan oluşur.
Akçakoca Merkez Camii, benzersiz mimarisi sayesinde ilçenin en çok ilgi çeken yapılarından ve tanıtım yüzlerinden biri haline gelmiştir.
Cami, denize yaklaşık 200 metre mesafede, ilçenin ana yolları arasında merkezi bir konumda yer alır.
Geleneksel motiflerle modern çizgileri birleştiren bu yapı, cami mimarisinde özgün ve çağdaş bir örnek teşkil etmesi açısından önemlidir.
Bu cami, mimarisiyle Türkiye'de ve dünyada benzeri olmayan bir yapı olarak kabul edilir. Bu, onun sadece ibadet yeri olmanın ötesinde, bir sanat eseri ve modern Türk mimarisinin cesur bir örneği olarak görülmesini sağlamıştır.
Klasik kubbe formları yerine, Selçuklu ve Osmanlı dönemi Türk otağ (çadır) mimarisinden ilham alan çatı sistemiyle Türkiye'deki özgün camiler arasında özel bir yere sahiptir.
Akçakoca Cuma Camii'nin projesine 1989 yılında başlanmış ve inşaatı 2004 yılında tamamlanmıştır. Cami, Mimar Ergün Subaşı tarafından tasarlanmıştır.
Cami, klasik tek çatı sistemi veya merkezi kubbe geleneğinin dışına çıkarak, Selçuklu kıl çadırlarından (Türk otağı) esinlenilmiş bir mimari anlayışla inşa edilmiştir.
Eşsiz Mimari Detaylar Çatı Sistemi:

Caminin en belirgin özelliği, sekizgen (8 köşeli) kabuk sistem ve betonarme olarak yapılmış olan çatı örtüsüdür. Bu çokgen üst örtü, Türk otağının dairesel ve köşeli formunu modern bir yapıda yansıtır.
Kubbe: Kubbe tamamen 32 ton ağırlığında olup, 0,80 mm bakır levha ile kaplanmıştır. Kubbe üstten 8 adet kurşunlu vitray cam ile aydınlatılmıştır.
Minareler: İki minaresi bulunan caminin minareleri, gizli şerefeli ve boydan boya aydınlatma bantlıdır.

Zemin Kat Kullanımı: Yapı, konumu itibarıyla ticari bir alan üzerine kurulmuştur. Caminin taban alanının büyük bir kısmı bir baza şeklinde caminin tabanını oluşturan ve çarşı hissi veren dükkanlardan ve pasajlardan oluşur.
Akçakoca Merkez Camii, benzersiz mimarisi sayesinde ilçenin en çok ilgi çeken yapılarından ve tanıtım yüzlerinden biri haline gelmiştir.
Cami, denize yaklaşık 200 metre mesafede, ilçenin ana yolları arasında merkezi bir konumda yer alır.
Geleneksel motiflerle modern çizgileri birleştiren bu yapı, cami mimarisinde özgün ve çağdaş bir örnek teşkil etmesi açısından önemlidir.
Bu cami, mimarisiyle Türkiye'de ve dünyada benzeri olmayan bir yapı olarak kabul edilir. Bu, onun sadece ibadet yeri olmanın ötesinde, bir sanat eseri ve modern Türk mimarisinin cesur bir örneği olarak görülmesini sağlamıştır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.















































































