Akkuyu NGS'de 700 Türk mühendis çalışacak
Türkiye'nin ilk nükleer santrali olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali şantiyesinde şu anda yaklaşık 6 bin işçinin çalıştığını ve bunların yüzde 80'inin Türk vatandaşı olduğunu belirten Akkuyu Nükleer A.Ş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dedusenko, “Operasyon aşamasında 700’den fazla Türk mühendis projede yer alacak" dedi
13.08.2020 15:10:00





Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) Nükleer Enerji Ajansı'nın (NEA) yeni yayınlanan 'politika özeti'nde, nükleer enerji projeleri ile Covid-19 sonrası iyileşmede yüksek değerli işler oluşturulacağına dikkat çekildi. NEA'nın düzenlediği dijital webinar'da gündeme alınan raporda, nükleer enerji projelerinin ekonomiyi güçlendirmek için pandemi sonrası kurtarma planlarına dahil edilmesi vurgusu yapıldı. Dünyadaki nükleer sektör temsilcilerini bir araya getiren webinar'da konuşan Rosatom'a bağlı Rusatom Uluslararası Enerji Kurumu REIN'in CEO'su ve Akkuyu Nükleer A.Ş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Anton Dedusenko, Türkiye ve Finlandiya'daki nükleer santral inşaat projelerinde istihdam oluşturma konusuna değindi. Türkiye'nin ilk nükleer santrali olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali şantiyesinde şu anda yaklaşık 6 bin işçinin çalıştığını ve bunların yüzde 80'inin Türk vatandaşı olduğunu belirten Dedusenko, "Operasyon aşamasında 700'den fazla Türk mühendis projede yer alacak. Bunu gerçekleştirmek adına 2011'de Rus üniversitelerinde Türk personele yönelik eğitim programları başlattık" ifadelerini kullandı.
















































































