logo
06 EYLÜL 2025


Alışverişin merkezi internet olacak

Müşterilerin tercihlerini, alışkanlıklarını ve alışveriş yolculuklarını teknolojinin sunduğu tüm imkanları seferber ederek analiz edip, yorumlamaya odaklandıklarını belirten Bülent Gürcan, "Önümüzdeki 5 yıl içinde internette fikir edinmeden alışveriş yapan hiç kimse kalmayacağını düşünüyoruz" dedi

14.04.2018 00:00:00
Değişen tüketici davranışları ve ihtiyaçlarına göre şekillendirilen 'çoklu kanal' stratejisi, Avrupa çapında örnek oldu. Almanya'nın başkenti Berlin'de 10-12 Nisan tarihleri arasında Avrupa'daki tüketici teknolojisi ürünleri sektörünün liderlerini bir araya getiren European TCG Retail Summit'e katılan Bülent Gürcan, konuşmasında omnichannel (çoklu kanal) stratejisini ve müşteri odaklı perakende çağını anlattı.

Gürcan, bu yıl 5'inci kez düzenlenen zirvenin kapanışında yaptığı konuşmada müşteri odaklı bir yapıya evirilen perakende sektöründe kesintisiz müşteri deneyimi sunmak için geliştirilen stratejilerden, gerçekleştirilen yatırımlarından ve farklılaşan hizmetlerinden bahsetti.

Yeni dönemin en önemli başarı kriterinin müşterinin hikayesinde yer edinmek olduğuna dikkat çeken Gürcan, "Müşteri odaklılık perakende için çok yeni bir kavram değil. Ama teknolojinin baş döndürücü gelişimi ile müşteri odaklı olmak yepyeni bir boyut kazandı.

Müşterilerin tercihlerini, alışkanlıklarını ve alışveriş yolculuklarını teknolojinin sunduğu tüm imkanları seferber ederek analiz edip, yorumlamaya odaklanıyoruz. Her müşterinin bir hikayesi var. Bizim amacımız müşterilerimizin hikayeleri içinde doğru şekilde yer almak. Müşterilerin iç görülerinden yararlanarak performansımızı artırırken, içimizdeki yeni girişimlere de yön vermeyi hedefliyoruz" dedi.

'Kanallar iç içe geçmiş durumda'

Gürcan, sözlerine şöyle devam etti: "Tüketiciler alışverişlerini farklı kanallar arasında yolculuk ederek tamamlıyor. İhtiyacı olan ürüne önce online'da bakıp, ardından mağazada uzmanlardan bilgi alıp, alışverişini online'da tamamlayan ya da önce mağazada deneyimleyip sonra internetten satın alan müşterilerimiz var. Kanallar iç içe geçmiş durumda. Son yaptığımız araştırmada her 100 tüketiciden 76'sı mağazalara gelmeden önce internet sitelerini ziyaret ettiğini tespit etmiştik. Önümüzdeki 5 yıl içinde internette fikir edinmeden alışveriş yapan hiç kimse kalmayacağını düşünüyoruz. Satın alma alışkanlıklarına baktığımızda Türk halkı olarak bizler satın aldığımız ürüne hemen sahip olmak istiyoruz. Bu çerçevede Click&Collect, internet üzerinden sipariş verip mağazadan teslim alma, uygulamasını Türkiye'de ilk başlatan şirketlerden biriyiz. Bugün internet alışverişi yapan müşterilerimizin yüzde 30'u ürünleri mağazalardan teslim almayı tercih ediyor. Bu da çok önemli bir oran. Kültürel alışkanlıklarımızı ve müşterilerimizin davranışlarını göz önüne alarak omnichannel (çoklu kanal) modelinde derinleşmeye devam edeceğiz.Bu alanda Türkiye'deki perakendecilerin dünyaya model olma fırsatı olduğuna inanıyorum."

İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İstanbul'da sağanak
Aylar sonra gelen yağış
Trump'ın tehdidine Maduro'dan cevap
"Venezuela saldırıya uğrarsa silahlı mücadele aşamasına geçer"
Arap ülkelerinden Netanyahu'nun 'göç' açıklamalarına tepki
Sürgün için abluka ve açlık kullanılıyor
Bakanlık ve kamu kurumlarında kritik atamalar
Resmi Gazete'de yayımlandı
Hizbullah destekçilerinden protesto
Lübnan'da hükümet, Hizbullah'ın silahsızlandırılması planını onayladı
İsrail Savunma Bakanı: ‘Gazze’de cehennemin kapıları açıldı’
Gazze'de can kaybı 64 bin 300'e yaralı sayısı 162 bin 5'e yükseldi
'İfade özgürlüğü yargılanıyor
BTP'den Hüseyin Baş davası açıklaması
1 kabul, 1 ret
YSK'dan CHP kararı
Dairesinin damga vergisini eksik ödediğini itiraf etti
Kamuoyunun tepkisi ‘Başbakan Yardımcısını’ istifa ettirdi
Alçak tehdit
'Gazze'de cehennemin kapıları açıldı'
12 yıllık zorunlu eğitim sistemi değişiyor
Bakan Tekin açıkladı
Putin'den Zelenskiy'e güvenlik garantisi
Hem de yüzde 100 garanti...
'Göreve başladık'
Gürsel Tekin'den ilk açıklama
Soruşturma büyüyor
Assan Group'ta 3 gözaltı daha
Gazzeliler çıkmak istiyor, Mısır engel oluyormuş!
Katil Netanyahu'nun iddiasına bak!
İstanbul'da sağanak
Aylar sonra gelen yağış
Trump'ın tehdidine Maduro'dan cevap
"Venezuela saldırıya uğrarsa silahlı mücadele aşamasına geçer"
Arap ülkelerinden Netanyahu'nun 'göç' açıklamalarına tepki
Sürgün için abluka ve açlık kullanılıyor
Bakanlık ve kamu kurumlarında kritik atamalar
Resmi Gazete'de yayımlandı
Hizbullah destekçilerinden protesto
Lübnan'da hükümet, Hizbullah'ın silahsızlandırılması planını onayladı
İsrail Savunma Bakanı: ‘Gazze’de cehennemin kapıları açıldı’
Gazze'de can kaybı 64 bin 300'e yaralı sayısı 162 bin 5'e yükseldi
'İfade özgürlüğü yargılanıyor
BTP'den Hüseyin Baş davası açıklaması
1 kabul, 1 ret
YSK'dan CHP kararı
Dairesinin damga vergisini eksik ödediğini itiraf etti
Kamuoyunun tepkisi ‘Başbakan Yardımcısını’ istifa ettirdi
Alçak tehdit
'Gazze'de cehennemin kapıları açıldı'
12 yıllık zorunlu eğitim sistemi değişiyor
Bakan Tekin açıkladı
Putin'den Zelenskiy'e güvenlik garantisi
Hem de yüzde 100 garanti...
'Göreve başladık'
Gürsel Tekin'den ilk açıklama
Soruşturma büyüyor
Assan Group'ta 3 gözaltı daha
Gazzeliler çıkmak istiyor, Mısır engel oluyormuş!
Katil Netanyahu'nun iddiasına bak!
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.