Arap ülkelerinden gelen turist de azaldı
İstanbul'a Rusya'dan bu yılın ilk üç ayında gelen turist sayısı yüzde 51 geriledi. Geçen ay İstiklal Caddesi'nde yaşanan canlı bomba eylemi sonrasında Arap dünyasından gelen turist sayısında da düşme dikkat çekiyor. Yıllardır bombalarla iç içe olan Iraklılar ise kente akın etmeye devam ediyor.
25.04.2016 00:00:00
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Son yıllarda Almanya'nın ardından Türkiye'ye en fazla turist gönderen ikinci ülke olan Rusya'dan İstanbul'a gelen ziyaretçi sayısı 2016 yılının ilk 3 ayı sonunda 2015'e göre yüzde 51 oranında düşüş gösterdi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, İstanbul'a bu yılın ilk üç ayında toplam 2 milyon 149 bin turist geldiğini belirterek, "Ortadoğu ülkelerinden ilk çeyrekte misafir ettiğimiz turist sayısı 420 bini geçti. 2016'nın ilk üç ayında İstanbul'a gelen yabancı ziyaretçiler içinde Ortadoğulu turistlerin oranı yüzde 19.6'yı buldu. Bu oran 2011'de yüzde 11 idi. Her beş yabancı misafirimizden biri Ortadoğu ülkelerinden geldi" bilgisini verdi.
Ortadoğu'da da sıkıntı var
Ancak Ortadoğu'dan Türkiye'ye en fazla turistin geldiği 5 ülkeye dair veriler analiz edildiğinde bu coğrafyada da sıkıntıların yaşandığı kendini gösteriyor. Buna göre Ocak-Mart 2016 döneminde Suudi Arabistan'dan Türkiye'ye 74 bin 640 ziyaretçi geldi. Ancak bu ülkeden gelen ziyaretçi sayısı Ocak-Mart 2015 dönemine göre yüzde 1.2 düşüş gösterdi. Buna karşılık ziyaretçi sayısı bakımından Suudi Arabistan'ı izleyen Irak'ta artış yüzde 19.3 oldu! Bu veri, 1980 yılından bu yana savaşlarla iç içe yaşayan Irak halkının İstanbul'da meydana gelen canlı bomba eylemlerini umursamadığını ortaya koyuyor! Öte yandan turist sayısında (!) 3. sırada yer alan Suriyeli ziyaretçilerde düşüş yüzde 36.6, dördüncü sırada olan Kuveyt'te ise yüzde 2.7 oldu.
İTO'dan yeni hamle
Öte yandan İstanbul Ticaret Odası, 86 ülkenin katılımıyla açılan Ortadoğu'nun en büyük turizm fuarı Arabian Travel Market'te (ATM), "There is only one İstanbul - Bir tane İstanbul var" sloganıyla tanıtım başlattı. İstanbul Ticaret Odası'nın bu yıl özel bir stantla katıldığı fuar, 86 ülkenin turizm ve seyahat profesyonellerini buluşturuyor. Dört gün sürecek fuarda 2 bin 800 ürün ve destinasyon 26 bin seyahat profesyoneline tanıtılıyor. ATM Dubai Fuarı'nın Türkiye Milli katılımını Kültür ve Turizm Bakanlığı yaparken, birçok kurum ve kuruluş da çalışmalara destek veriyor.
Son yıllarda Almanya'nın ardından Türkiye'ye en fazla turist gönderen ikinci ülke olan Rusya'dan İstanbul'a gelen ziyaretçi sayısı 2016 yılının ilk 3 ayı sonunda 2015'e göre yüzde 51 oranında düşüş gösterdi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, İstanbul'a bu yılın ilk üç ayında toplam 2 milyon 149 bin turist geldiğini belirterek, "Ortadoğu ülkelerinden ilk çeyrekte misafir ettiğimiz turist sayısı 420 bini geçti. 2016'nın ilk üç ayında İstanbul'a gelen yabancı ziyaretçiler içinde Ortadoğulu turistlerin oranı yüzde 19.6'yı buldu. Bu oran 2011'de yüzde 11 idi. Her beş yabancı misafirimizden biri Ortadoğu ülkelerinden geldi" bilgisini verdi.
Ortadoğu'da da sıkıntı var
Ancak Ortadoğu'dan Türkiye'ye en fazla turistin geldiği 5 ülkeye dair veriler analiz edildiğinde bu coğrafyada da sıkıntıların yaşandığı kendini gösteriyor. Buna göre Ocak-Mart 2016 döneminde Suudi Arabistan'dan Türkiye'ye 74 bin 640 ziyaretçi geldi. Ancak bu ülkeden gelen ziyaretçi sayısı Ocak-Mart 2015 dönemine göre yüzde 1.2 düşüş gösterdi. Buna karşılık ziyaretçi sayısı bakımından Suudi Arabistan'ı izleyen Irak'ta artış yüzde 19.3 oldu! Bu veri, 1980 yılından bu yana savaşlarla iç içe yaşayan Irak halkının İstanbul'da meydana gelen canlı bomba eylemlerini umursamadığını ortaya koyuyor! Öte yandan turist sayısında (!) 3. sırada yer alan Suriyeli ziyaretçilerde düşüş yüzde 36.6, dördüncü sırada olan Kuveyt'te ise yüzde 2.7 oldu.
İTO'dan yeni hamle
Öte yandan İstanbul Ticaret Odası, 86 ülkenin katılımıyla açılan Ortadoğu'nun en büyük turizm fuarı Arabian Travel Market'te (ATM), "There is only one İstanbul - Bir tane İstanbul var" sloganıyla tanıtım başlattı. İstanbul Ticaret Odası'nın bu yıl özel bir stantla katıldığı fuar, 86 ülkenin turizm ve seyahat profesyonellerini buluşturuyor. Dört gün sürecek fuarda 2 bin 800 ürün ve destinasyon 26 bin seyahat profesyoneline tanıtılıyor. ATM Dubai Fuarı'nın Türkiye Milli katılımını Kültür ve Turizm Bakanlığı yaparken, birçok kurum ve kuruluş da çalışmalara destek veriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.