Arazi tutkunlarına özel, sağlam ve cazip bir seçenek geliyor
Dacia'nın araziye meydan okuyan yeni SUV'u Bigster Redust, sağlam tasarımı ve gelişmiş 4x4 yetenekleriyle uygun fiyata bambaşka bir maceranın kapılarını aralıyor. Geniş iç hacmi ve güçlü motor seçenekleriyle hem şehirde hem de en zorlu arazide sizi bekleyen bir keşif aracı
08.07.2025 16:50:00
Eyüp Kabil
Eyüp Kabil





Dacia'nın C-SUV segmentindeki yeni ve iddialı oyuncusu Bigster, özellikle Redust versiyonuyla arazi kabiliyetlerini ve sağlam duruşunu bir üst seviyeye taşıyor. Bu model, uygun fiyatlı ancak yetenekli bir SUV arayanlar için güçlü bir alternatif olmayı hedefliyor.
Duster'ın büyük abisi olarak konumlandırılan Bigster, geniş iç hacmi ve modern teknolojileriyle dikkat çekerken, Redust donanımıyla off-road tutkunlarına göz kırpıyor.
TASARIM VE BOYUTLAR: DAHA KASLI, DAHA İDDİALI
Dacia Bigster, 2021'de konsept olarak tanıtıldığından beri merakla beklenen bir modeldi. Seri üretim versiyonu, Duster'dan ilham alan ancak çok daha heybetli ve kaslı bir tasarıma sahip.
Redust versiyonu ise bu sağlam görünümü daha da pekiştiriyor. Genel Bigster modelinin uzunluğu 4.57 metre, genişliği 1.81 metre ve yüksekliği 1.71 metredir. Bu ölçüler, Duster'dan yaklaşık 23 cm daha uzun olduğunu gösteriyor ve 2.7 metrelik aks mesafesi sayesinde geniş bir yaşam alanı sunuyor.
Redust versiyonunda dikkat çeken bazı özel tasarım detayları bulunuyor:
• Agresif Ön ve Arka Tasarım: Daha kaslı görünen ön ve arka tamponlar, Bigster'a daha agresif bir duruş kazandırıyor.
• Off-Road Lastikler: General Grabber A/T 235/65 R16 gibi arazi lastikleri, zorlu koşullarda üstün yol tutuşu sağlıyor.
• Fonksiyonel Detaylar: Kaput üzerindeki devasa hava kanalları ve ışıklandırma sistemiyle gelen tavan port bagaj, aracın arazi odaklı karakterini vurguluyor.
• Yerden Yükseklik: Yaklaşık 22 cm'lik yerden yükseklik, engebeli arazilerde daha rahat ilerleme imkanı sunuyor.
• Dayanıklı Malzemeler: Çamurluklar, yan korumalar ve tamponların bazı kısımlarında kullanılan geri dönüştürülmüş, boyasız Starkle® malzeme, off-road koşullarında çizilmelere ve darbelere karşı ekstra direnç sağlıyor.

KONFOR VE FONKSİYONELLİK BİR ARADA
Bigster'ın iç mekanı, yeni Duster modeline benzer bir tasarıma sahip ancak daha geniş ve teknolojik özelliklerle donatılmış durumda. Redust versiyonunda özellikle dikkat çeken iç detaylar arasında 4K çözünürlüğe sahip iki adet 27 inçlik ekran bulunması öne çıkıyor.
Genel Bigster modelinde sunulan diğer iç mekan özellikleri:
• Dijital Ekranlar: Sürüş bilgilerini gösteren 10 inçlik dijital gösterge paneli ve sürücüye hafif dönük 10.1 inçlik merkezi multimedya ekranı modern bir kokpit deneyimi sunuyor.
• Geniş Hacim: 667 litreye kadar çıkabilen bagaj hacmi ve geniş baş/diz mesafesi, Bigster'ı aileler için ideal kılıyor.
• Saklama Alanları: Araç içinde toplamda 38.8 litrenin üzerinde depolama alanı ve 40/20/40 oranında katlanabilen arka koltuklar, eşya taşıma konusunda büyük kolaylık sağlıyor.
• Konfor Donanımları: Elektrikli sürücü koltuğu, kablosuz telefon şarj ünitesi, çift bölgeli otomatik klima, arka havalandırma menfezleri ve hatta soğutmalı orta konsol gibi özellikler konfor seviyesini artırıyor.
• Ses Sistemi: Arkamys® 3D ses sistemi ve altı hoparlör, kaliteli bir müzik deneyimi sunuyor.
MOTOR SEÇENEKLERİ VE PERFORMANS
Dacia Bigster, farklı ihtiyaçlara yönelik çeşitli motor seçenekleriyle gelecek. Redust versiyonu ise özellikle arazi performansına odaklanmış bir kurulumla sunuluyor.
Dacia Bigster Redust Offroad'a özel motor:
• 1.2 litrelik üç silindirli yarı hibrit (mild hybrid) motor: Bu motor 131 beygir güç ve 230 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi (4x4) ile entegre edilmiş bu kurulum, hem şehir içi hem de zorlu arazi koşullarında iddialı bir performans vaat ediyor.
Diğer Bigster motor seçenekleri (versiyona göre değişiklik gösterebilir):
• Hybrid 155 (Tam Hibrit): 1.8 litrelik dört silindirli içten yanmalı motor (yaklaşık 107-110 bg) ve çift elektrik motorunu harmanlayan bu sistem, toplamda 156-157 bg güç üretiyor ve otomatik şanzımanla geliyor. 1.4 kWh kapasiteli batarya ile tamamen elektrikli sürüş imkanı da sunuyor.
• TCe 140 (Hafif Hibrit): 1.2 litrelik turbo destekli üç silindirli benzinli ünite, 48V hafif hibrit sistemle destekleniyor ve 140 bg güç üretiyor. Bu versiyon 6 ileri manuel şanzımanla sunuluyor.
• TCe 130 4x4 (Hafif Hibrit): Yine 1.2 litrelik üç silindirli turbo benzinli motor, 48V hafif hibrit desteği ve 130 bg güç ile 6 ileri manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle geliyor.
• ECO-G 140 (LPG): Fabrika çıkışlı LPG desteği sunan bu motor seçeneği, 1.2 litrelik üç silindirli ünite ile hem benzinli hem de LPG'li kullanım imkanı sunarak uzun menziller vadediyor.
GÜVENLİK VE SÜRÜŞ DESTEK SİSTEMLERİ
Dacia Bigster, en yeni Avrupa güvenlik standartlarına uyacak şekilde tasarlandı. Euro NCAP testlerinde üç yıldız alması bekleniyor olsa da, Dacia'nın genel olarak çarpışma korumasına önem verdiği biliniyor. Araçta standart olarak sunulan bazı sürüş destek sistemleri (ADAS) bulunuyor:
• Otomatik Acil Frenleme Sistemi (yaya, bisiklet ve kavşak desteği)
• Trafik İşareti Tanıma ve Hız Uyarısı
• Şerit Değiştirme Uyarısı ve Şerit Takip Asistanı
• Adaptif Hız Sabitleme
• Otomatik Uzun/Kısa Far Asistanı
• Çoklu Görüş Kamerası
ÇIKIŞ TARİHİ VE FİYAT BEKLENTİSİ
Dacia Bigster'ın genel olarak 2025 yılı içerisinde satışa sunulması bekleniyor. Bazı kaynaklar Nisan 2025'te satışa sunulacağını belirtse de, kesin tarih bölgeden bölgeye farklılık gösterebilir. Redust versiyonunun ise muhtemelen lansmanı takiben veya biraz daha geç bir tarihte pazara sunulacağı düşünülüyor.
Fiyatlandırma konusunda Dacia, uygun fiyatlı bir C-SUV deneyimi sunma stratejisini sürdürüyor. Dacia CEO'su, Bigster'ın rakiplerinden çok daha uygun fiyatlı olacağını belirtmişti. Almanya'da Dacia Bigster Redust Offroad Extreme TCe 130 4WD'nin yaklaşık 36.290 Euro civarında bir fiyatla satışa sunulması bekleniyor. Diğer Bigster versiyonları için ise giriş seviyesi fiyatların 24.990 Euro civarında olması öngörülüyor.
Dacia Bigster Redust, özellikle arazi yetenekleri ve sağlam duruşuyla dikkat çeken, geniş ve modern bir SUV arayan ancak bütçesini zorlamak istemeyen tüketiciler için oldukça cazip bir seçenek olmayı vaat ediyor. Aracın pazara çıkışıyla birlikte Dacia'nın C-SUV segmentindeki rekabeti daha da kızıştırması bekleniyor.
Duster'ın büyük abisi olarak konumlandırılan Bigster, geniş iç hacmi ve modern teknolojileriyle dikkat çekerken, Redust donanımıyla off-road tutkunlarına göz kırpıyor.
TASARIM VE BOYUTLAR: DAHA KASLI, DAHA İDDİALI
Dacia Bigster, 2021'de konsept olarak tanıtıldığından beri merakla beklenen bir modeldi. Seri üretim versiyonu, Duster'dan ilham alan ancak çok daha heybetli ve kaslı bir tasarıma sahip.
Redust versiyonu ise bu sağlam görünümü daha da pekiştiriyor. Genel Bigster modelinin uzunluğu 4.57 metre, genişliği 1.81 metre ve yüksekliği 1.71 metredir. Bu ölçüler, Duster'dan yaklaşık 23 cm daha uzun olduğunu gösteriyor ve 2.7 metrelik aks mesafesi sayesinde geniş bir yaşam alanı sunuyor.
Redust versiyonunda dikkat çeken bazı özel tasarım detayları bulunuyor:
• Agresif Ön ve Arka Tasarım: Daha kaslı görünen ön ve arka tamponlar, Bigster'a daha agresif bir duruş kazandırıyor.
• Off-Road Lastikler: General Grabber A/T 235/65 R16 gibi arazi lastikleri, zorlu koşullarda üstün yol tutuşu sağlıyor.
• Fonksiyonel Detaylar: Kaput üzerindeki devasa hava kanalları ve ışıklandırma sistemiyle gelen tavan port bagaj, aracın arazi odaklı karakterini vurguluyor.
• Yerden Yükseklik: Yaklaşık 22 cm'lik yerden yükseklik, engebeli arazilerde daha rahat ilerleme imkanı sunuyor.
• Dayanıklı Malzemeler: Çamurluklar, yan korumalar ve tamponların bazı kısımlarında kullanılan geri dönüştürülmüş, boyasız Starkle® malzeme, off-road koşullarında çizilmelere ve darbelere karşı ekstra direnç sağlıyor.

KONFOR VE FONKSİYONELLİK BİR ARADA
Bigster'ın iç mekanı, yeni Duster modeline benzer bir tasarıma sahip ancak daha geniş ve teknolojik özelliklerle donatılmış durumda. Redust versiyonunda özellikle dikkat çeken iç detaylar arasında 4K çözünürlüğe sahip iki adet 27 inçlik ekran bulunması öne çıkıyor.
Genel Bigster modelinde sunulan diğer iç mekan özellikleri:
• Dijital Ekranlar: Sürüş bilgilerini gösteren 10 inçlik dijital gösterge paneli ve sürücüye hafif dönük 10.1 inçlik merkezi multimedya ekranı modern bir kokpit deneyimi sunuyor.
• Geniş Hacim: 667 litreye kadar çıkabilen bagaj hacmi ve geniş baş/diz mesafesi, Bigster'ı aileler için ideal kılıyor.
• Saklama Alanları: Araç içinde toplamda 38.8 litrenin üzerinde depolama alanı ve 40/20/40 oranında katlanabilen arka koltuklar, eşya taşıma konusunda büyük kolaylık sağlıyor.
• Konfor Donanımları: Elektrikli sürücü koltuğu, kablosuz telefon şarj ünitesi, çift bölgeli otomatik klima, arka havalandırma menfezleri ve hatta soğutmalı orta konsol gibi özellikler konfor seviyesini artırıyor.
• Ses Sistemi: Arkamys® 3D ses sistemi ve altı hoparlör, kaliteli bir müzik deneyimi sunuyor.
MOTOR SEÇENEKLERİ VE PERFORMANS
Dacia Bigster, farklı ihtiyaçlara yönelik çeşitli motor seçenekleriyle gelecek. Redust versiyonu ise özellikle arazi performansına odaklanmış bir kurulumla sunuluyor.
Dacia Bigster Redust Offroad'a özel motor:
• 1.2 litrelik üç silindirli yarı hibrit (mild hybrid) motor: Bu motor 131 beygir güç ve 230 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi (4x4) ile entegre edilmiş bu kurulum, hem şehir içi hem de zorlu arazi koşullarında iddialı bir performans vaat ediyor.
Diğer Bigster motor seçenekleri (versiyona göre değişiklik gösterebilir):
• Hybrid 155 (Tam Hibrit): 1.8 litrelik dört silindirli içten yanmalı motor (yaklaşık 107-110 bg) ve çift elektrik motorunu harmanlayan bu sistem, toplamda 156-157 bg güç üretiyor ve otomatik şanzımanla geliyor. 1.4 kWh kapasiteli batarya ile tamamen elektrikli sürüş imkanı da sunuyor.
• TCe 140 (Hafif Hibrit): 1.2 litrelik turbo destekli üç silindirli benzinli ünite, 48V hafif hibrit sistemle destekleniyor ve 140 bg güç üretiyor. Bu versiyon 6 ileri manuel şanzımanla sunuluyor.
• TCe 130 4x4 (Hafif Hibrit): Yine 1.2 litrelik üç silindirli turbo benzinli motor, 48V hafif hibrit desteği ve 130 bg güç ile 6 ileri manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle geliyor.
• ECO-G 140 (LPG): Fabrika çıkışlı LPG desteği sunan bu motor seçeneği, 1.2 litrelik üç silindirli ünite ile hem benzinli hem de LPG'li kullanım imkanı sunarak uzun menziller vadediyor.
GÜVENLİK VE SÜRÜŞ DESTEK SİSTEMLERİ
Dacia Bigster, en yeni Avrupa güvenlik standartlarına uyacak şekilde tasarlandı. Euro NCAP testlerinde üç yıldız alması bekleniyor olsa da, Dacia'nın genel olarak çarpışma korumasına önem verdiği biliniyor. Araçta standart olarak sunulan bazı sürüş destek sistemleri (ADAS) bulunuyor:
• Otomatik Acil Frenleme Sistemi (yaya, bisiklet ve kavşak desteği)
• Trafik İşareti Tanıma ve Hız Uyarısı
• Şerit Değiştirme Uyarısı ve Şerit Takip Asistanı
• Adaptif Hız Sabitleme
• Otomatik Uzun/Kısa Far Asistanı
• Çoklu Görüş Kamerası
ÇIKIŞ TARİHİ VE FİYAT BEKLENTİSİ
Dacia Bigster'ın genel olarak 2025 yılı içerisinde satışa sunulması bekleniyor. Bazı kaynaklar Nisan 2025'te satışa sunulacağını belirtse de, kesin tarih bölgeden bölgeye farklılık gösterebilir. Redust versiyonunun ise muhtemelen lansmanı takiben veya biraz daha geç bir tarihte pazara sunulacağı düşünülüyor.
Fiyatlandırma konusunda Dacia, uygun fiyatlı bir C-SUV deneyimi sunma stratejisini sürdürüyor. Dacia CEO'su, Bigster'ın rakiplerinden çok daha uygun fiyatlı olacağını belirtmişti. Almanya'da Dacia Bigster Redust Offroad Extreme TCe 130 4WD'nin yaklaşık 36.290 Euro civarında bir fiyatla satışa sunulması bekleniyor. Diğer Bigster versiyonları için ise giriş seviyesi fiyatların 24.990 Euro civarında olması öngörülüyor.
Dacia Bigster Redust, özellikle arazi yetenekleri ve sağlam duruşuyla dikkat çeken, geniş ve modern bir SUV arayan ancak bütçesini zorlamak istemeyen tüketiciler için oldukça cazip bir seçenek olmayı vaat ediyor. Aracın pazara çıkışıyla birlikte Dacia'nın C-SUV segmentindeki rekabeti daha da kızıştırması bekleniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.