Avrupa'nın en yeşili Lizbon
Her 10 kişiden 9'unun bir toplu taşıma aracına 300 metre mesafede yaşadığı, her 10 kişiden 8'inin ise bir yeşil alana 300 metre mesafede oturduğu Portekiz'in başkenti Lizbon, '2020 Yeşil Avrupa Başkenti' ödülünü kazandı





Ödül paraları ile şehirler o yıl içerisinde 'yeşil başkent' olmaya ilişkin bazı yeni düzenlemeleri ve organizasyonları hayata geçiriyor. Çevre Komiseri Karmenu Vella küresel olarak mücadele edilmesi gereken bir alanda Avrupa'nın üzerine düşen sorumluluk bilinci ile hareket etmekte olduğunu belirterek kürsel ısınma, aşırı tüketim, plastik atıklar ve bioçeşitlilikte yaşanan azalmanın şehirlere ve insanlığın geleceğine en büyük tehditler olduğunu söyledi ve şunları ekledi: "Lizbon'dan ve diğer şehirlerden bu alanda böyle bir liderlikler görmek umutlarımızı yeşertiyor. Bu şehirler bizlere çevresel bazı mücadelelerin nasıl fırsata dönüştürülebileceğini gösterdiler. Lizbon ekonomik krizle boğuşurken bu dönüşümü başlattı ve dönüşümün kendisini ekonomik bir modele çevirerek ilham verici bir model oldu. Bu da sürdürülebilirlik ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi net şekilde gösterdi."
Şehirde araç kullanımı sınırlı
Şehir içerisinde bireysel araç kullanımını sınırlandıran yetkililer yürümeye, elektrikli bisikletlere ve toplu taşımaya öncelik verilmesini sağladı. Bugün Lizbon dünyadaki en fazla elektrikli şarj noktasına sahip şehirlerden biri durumunda. Belediyeye ait araçların yüzde 39'u da elektrikli. Lizbon şehri 2002-2014 yılları arasında şehirdeki karbondioksit (CO2) salınımını yüzde 50, enerji tüketimini de yüzde 23 azaltmayı başararak su tüketimini de 2007'den 2013'e kadar yüzde 17 düşürdü. Lizbon'da yaşayan insanların yüzde 93.3'ü bir toplu taşıma aracına 300 metre mesafede yaşarken yüzde 76'sı da bir yeşil alana 300 metre mesafede oturuyor. DIŞ HABERLER













































































