Balda aracılar fiyatı katlıyor
Bal üretiminde dünyada 5'inci sırada bulunan Türkiye'de balın raftaki fiyatı bal üreticilerini isyan ettirdi. Muğla BALDER Başkanı Fikret Çalca, "Bal üretimi bol olan ülkemizde üreticiden 850 gram balı 7.50 liraya alarak market zincirine aktaran ve marketlerde de aynı balı 30-35 liraya satan bir sistemle karşı karşıyayız" dedi
Arıcılar tepkili
Balın raftaki fiyatlarının yüksek olması Marmarisli bal üreticilerinin de tepkisini çekti. 25 yıldır bölgede çam balı üreten Hikmet Yayla yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Aslında Türk toplumu tatlıyı çok tüketen bir toplum. Ancak bu gereksinimini genel olarak şeker ve glikozlu gıdalardan daha doğrusu mısır şuruplu gıdalardan temin etmeye çalışıyor. Bunun sebebi de fiyatların çok yüksek olması. Aslında eş değer balların 14 ile 20 lira arasında satılması hem üreticiyi kurtarıyor hem de tüketici rahatlıkla dengeli düzenli beslenme imkanı buluyor. Ancak bizim toplumumuzda olumsuz medya reklamları insanları baldan soğuttu. Onun için bal tüketimi yapılmıyor. Yapılmadığından dolayı sektör krizde. Mutlaka bunu arttırmamız için Tarım Bakanlığının kontrolündeki balların 14 ile 20 lira arasında satılanları tüketicinin tercih etmesi ve sektörü canlandırması gerekmektedir." Karacasöğüt Mahallesi'nde yaşayan arıcı Hüseyin Karlı ise, "Bu sen uzun bir uğraşlar sonucu iyi denilecek şekilde balımızı çıkarttık. Kaliteli bal ürettik. Fakat maalesef üreticiden çıktığı gibi makul karlarla satılmıyor.Tüketici pahalı olduğu için bal tüketemiyor. Bizden çıkan bal yaklaşık 3 kat fiyatla satıldığı için bizimde sürümümüz düşüyor. Mal satılamıyor elimizde kalıyor. Bunun için önlem alınıp fiyatlar mı ayarlanıp, ne olacaksa tüketiciye kaliteli balı ucuz yedirmenin yolları araştırmamız gerekiyor" diye konuştu.

















































































