Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Fehmi Kütan, kırmızı sinyalin ihlal edilmesi durumunda devreye girecek otomatik durdurma sisteminin (ATS) TCDD'de kullanıldığını, ancak Başkent Ekspresi'ni çeken Konchar marka lokomotifte sistemin yer magnetleri ile etkileşimini sağlayacak lokomotif magnetinin bulunmadığını söyledi.
Kütan, sendika genel merkezinde düzenlediği basın toplantısında, kazanın ardından, "Adapazarı bölgesel treninin ve Başkent Ekspresi'nin aynı yola alınması ve Başkent Ekspresi makinistlerinin 'dur' bildirisi veren kırmızı sinyalde durmayıp, geçmeleri nedeniyle meydana geldiği'' şeklinde açıklamalar yapıldığını anımsattı.
Bakan istifa etsin
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın kazanın ardından sarf ettiği "demiryolunun 50 yıldır biriken sorunlarının çözüm gerektirdiği'' yönündeki sözlerine kendilerinin de katıldığını ifade eden Kütan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"50 yıldır bakımı yapılmayan yollarda tren hızını artırmakla olmayacağı, ciddi teknolojik yenileme gerektiği, personel tasarrufunun aslında ne gibi facialara yol açtığı, 'Yeniden Yapılanma' diye adlandırılan ve TCDD için bir kurtuluş olarak sunulan çalışmanın aslında demiryolu işletmeciliğine en büyük kötülüğü yaptığını ve 150 yıllık demiryolu işletmeciliği kültürünün oluşturduğu bilgi ve birikimin partizanca atamalara heder edilmemesi gerektiğinin iktidar tarafından bilinmesi gerekiyor.
Sayın Bakan, aynı toplantıda, istifa edip etmeyeceğinin sorulması üzerine, 'kaza Türkiye'de her gün oluyor. Karayolu trafik kazalarında her yıl 5 bin vatandaşımız hayatını kaybediyor' yanıtını vermiştir.'' "Tam da bu noktada Sayın Bakan'ın istifa etmesi gerekmektedir'' diyen Kütan, karayolu trafiği ile demiryolu trafiğini birbirine karıştıran Bakan Yıldırım'ın "büyük bir hata'' içinde bulunduğunu söyledi.
Kütan, sendika genel merkezinde düzenlediği basın toplantısında, kazanın ardından, "Adapazarı bölgesel treninin ve Başkent Ekspresi'nin aynı yola alınması ve Başkent Ekspresi makinistlerinin 'dur' bildirisi veren kırmızı sinyalde durmayıp, geçmeleri nedeniyle meydana geldiği'' şeklinde açıklamalar yapıldığını anımsattı.
Bakan istifa etsin
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın kazanın ardından sarf ettiği "demiryolunun 50 yıldır biriken sorunlarının çözüm gerektirdiği'' yönündeki sözlerine kendilerinin de katıldığını ifade eden Kütan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"50 yıldır bakımı yapılmayan yollarda tren hızını artırmakla olmayacağı, ciddi teknolojik yenileme gerektiği, personel tasarrufunun aslında ne gibi facialara yol açtığı, 'Yeniden Yapılanma' diye adlandırılan ve TCDD için bir kurtuluş olarak sunulan çalışmanın aslında demiryolu işletmeciliğine en büyük kötülüğü yaptığını ve 150 yıllık demiryolu işletmeciliği kültürünün oluşturduğu bilgi ve birikimin partizanca atamalara heder edilmemesi gerektiğinin iktidar tarafından bilinmesi gerekiyor.
Sayın Bakan, aynı toplantıda, istifa edip etmeyeceğinin sorulması üzerine, 'kaza Türkiye'de her gün oluyor. Karayolu trafik kazalarında her yıl 5 bin vatandaşımız hayatını kaybediyor' yanıtını vermiştir.'' "Tam da bu noktada Sayın Bakan'ın istifa etmesi gerekmektedir'' diyen Kütan, karayolu trafiği ile demiryolu trafiğini birbirine karıştıran Bakan Yıldırım'ın "büyük bir hata'' içinde bulunduğunu söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.