Besici kazanamıyor hayvancılık zorda
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, besicilikte artan girdi maliyetleri nedeniyle besicinin para kazanamadığından dert yanarken market raflarında sürekli artan et fiyatlarının araştırılması için Meclis Araştırma Önergesi verdi





CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, besicilikte artan girdi maliyetleri nedeniyle besicinin para kazanamadığından dert yanarken market raflarında sürekli artan et fiyatlarının araştırılması için Meclis Araştırma Önergesi verdi. Gürer, "Kuraklık nedeniyle buğdayın rekoltesi düştü. Bu da daha az saman demek ve bunun neticesinde de önümüzdeki süreçte saman ithalatı yapılırsa sürpriz olmaz. TMO, arpada taban fiyatı tonu 1750 TL olarak açıkladı. Ülkemiz borsalarında satış fiyatı tonu 2500 TL'ye kadar çıktı. Meralar da kuraklıktan nasibini aldı. Soya, mısır, ayçiçeği tohumu küspesi ve pamuk tohumu küspesinden oluşan ithal yemin fiyatları sürekli artıyor. Dövize bağlı olarak da fiyat değişkenliği yaşanıyor. Hayvancılık yapanın gideri artıyor ama geliri sınırlı kalıyor. Daha az yemle beslenen hayvanda da et ve süt açısından verim kaybı yaşanıyor. Sonuçta üretici ve besici kazanamıyor. Tüketici raf fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle et alamıyor. Bu süreçte üreten ve tüketen sıkıntı yaşıyor, kazanan ise et ve süt üzerinde aracılık yapanlar oluyor" diye konuştu. Para kazanamadığı için hayvancılığı bırakmak zorunda kalan besicinin sorunları çözülmesi gerektiğini işaret eden CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, "Besicinin kazancının makul seviyeye ulaştırılması konusunda adımlar atılmalı ve süreç bir planlama çerçevesinde yürütülmelidir. Besicileri mağdur eden girdi maliyetlerinde artış ve yaşadığı sorunların yanı sıra tüketiciye satılan et fiyatındaki yükselişin Meclis araştırması ile kapsamlı olarak ele alınmalıdır" şeklinde konuştu.















































































