logo
15 MAYIS 2024

'Besiciyi ithalatla boğmayalım'

Kırmızı et üretimi, 2015 yılı genelinde yüzde 14 artarak 1 milyon 149 bin 262 tona çıktı ancak bu üretim miktarı da tüketimi karşılamaktan uzak. Ancak geçen yıl Ekim, Kasım ve Aralık aylarında üretim yüzde 21.9 azaldı. TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, "Üretimi ithalata boğdurmayalım, maliyetleri düşürelim" dedi
17.02.2016 00:00:00
YENİ MESAJ /  ANKARA
AKP Hükümeti'nin ithalatına izin verdiği 'kırmızı et'te tartışmalar sürüyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) verilerine göre et üretimi 2015 yılında 140 bin 990 ton artarak, 1 milyon 8 bin 272 tondan 1 milyon 149 bin 262 tona çıktı. Üretim 2011 yılında 776 bin 915 bin ton, 2012 yılında 915 bin 845 ton, 2013 yılında 996 bin 125 ton, 2014 yılında 1 milyon 8 bin 272 tondu. 
2015'in son 3 ayında üretim çakıldı
Kurban Bayramı'nın 2014'de dördüncü (Ekim, Kasım ve Aralık ayları), 2015'de üçüncü çeyreğe (Temmuz, Ağustos ve Eylül) rastlaması nedeniyle kırmızı et üretimi, 2015 son çeyrekte yüzde 21.9 azaldı. Üretim 2015'in son 3 ayında 402 bin 335 tondan 296 bin 754 tona geriledi. Bu durum piyasada et fiyatlarının sıçramasına yol açtı. Yüksek fiyatlar, et ithalatını gündeme getirdi. TZOB verilerine göre 2015 yılında keçi eti üretimi yüzde 27, sığır eti üretimi yüzde 15.1, koyun eti üretimi yüzde 1.05 arttı. Manda eti üretimi ise yüzde 38 geriledi. 
Maliyetler düşürülmeli
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, üretiminde artış olduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Üretimi ithalata boğdurmayalım. TZOB olarak et ithalatına karşıyız. Et ithalatının gündemden çıkarılması gerekir. İthalat söylemi bile üreticimizi tedirgin ediyor. Üreticimiz geleceğe güvenle bakarsa, et üretimindeki hızlı artış sürer, ülkemizin et ihtiyacı fazlasıyla karşılanır. 2010 yılından sonra 3.7 milyar döviz ödeyerek yaptığımız ithalat çözüm olmadı. Yem ve besi materyali maliyeti düşürülmeli. Üreticiye yansımayan yem ve gübredeki KDV indirimi tutarı, üreticiye doğrudan verilmeli. Maliyetler düşerse et fiyatı da düşer. Besi materyali temininde sıkıntı çekilmemesinin yolu süt fiyatlarında istikrardan geçer. Düşük fiyatları nedeniyle kasaba gidecek her damızlık süt hayvanı, besi materyali kaynağını da yok eder."
Köprüden geçmek cep yakacak
Otoyol ve köprü ücretlerine zam
Tasarruf ekonomiyi düzeltmez belki vebali azaltır
AKP iktidarı 22 yılda kaç kez tasarruf tedbirleri açıkladı?
Sıkı para politikasının sonu kepenk indirmek
Dara düşen para bulamıyor
Hayat pahalılığı ve düşük maaşlar ana etken
Özel güvenlikte eleman kıtlığı başladı
Parlamentoyu işgal etmek istediler
Gürcistan'da 'yabancı fon' gerginliği
İl başkanlarını sert sözlerle uyardı
'Bizim siyaset geleneğimizde yeri yoktur'
Seferler yapılamıyor
Metroda arıza çilesi
Belediye meclisinde kabul edildi
İstanbul'da suya fahiş zam!
IMF'siz IMF programı faturayı üretene kesti
Çiftçiyi de Şimşek çarpacak
Alçak cinayet kamerada
Üniversiteli Ata Emre'yi böyle katletti
Tasarruf paketi açıklayan Saray'a mesaj verdi
Seninle mücadele edeceğiz!
Bulunan kemiklerin kime ait olduğu belli oldu
Korhan Berzeg öldürüldü mü?
Savaştaki ülkeden buğday ithal eden ülkeyi kim yönetiyor?
'Tarım bitti' demek cehaletmiş!
Özgür Özel'den tasarruf paketi önerisi
'Milletvekilleri de dışında kalmasın'
Rusya Devlet Başkanı Putin, Çin'i ziyaret edecek
Seçildikten sonraki ilk yurt dışı ziyareti
Köprüden geçmek cep yakacak
Otoyol ve köprü ücretlerine zam
Tasarruf ekonomiyi düzeltmez belki vebali azaltır
AKP iktidarı 22 yılda kaç kez tasarruf tedbirleri açıkladı?
Sıkı para politikasının sonu kepenk indirmek
Dara düşen para bulamıyor
Hayat pahalılığı ve düşük maaşlar ana etken
Özel güvenlikte eleman kıtlığı başladı
Parlamentoyu işgal etmek istediler
Gürcistan'da 'yabancı fon' gerginliği
İl başkanlarını sert sözlerle uyardı
'Bizim siyaset geleneğimizde yeri yoktur'
Seferler yapılamıyor
Metroda arıza çilesi
Belediye meclisinde kabul edildi
İstanbul'da suya fahiş zam!
IMF'siz IMF programı faturayı üretene kesti
Çiftçiyi de Şimşek çarpacak
Alçak cinayet kamerada
Üniversiteli Ata Emre'yi böyle katletti
Tasarruf paketi açıklayan Saray'a mesaj verdi
Seninle mücadele edeceğiz!
Bulunan kemiklerin kime ait olduğu belli oldu
Korhan Berzeg öldürüldü mü?
Savaştaki ülkeden buğday ithal eden ülkeyi kim yönetiyor?
'Tarım bitti' demek cehaletmiş!
Özgür Özel'den tasarruf paketi önerisi
'Milletvekilleri de dışında kalmasın'
Rusya Devlet Başkanı Putin, Çin'i ziyaret edecek
Seçildikten sonraki ilk yurt dışı ziyareti

Otoyol ve köprü ücretlerine zam

Otoyol ve köprü geçiş ücretleri, gece yarısından geçerli olmak üzere yüzde 60'ı bulan zamlı ücrertlerle yeniden belirlendi.
15.05.2024 00:21:00
Haber Merkezi
Otoyol ve köprü ücretlerine zam
Otoyol ve köprü ücretlerine zam
Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ve Yap-İşlet-Devret (YİD) kapsamında özel şirketler tarafından işletilen otoyol ve köprülerin geçiş ücretleri, 15 Mayıs Çarşamba günü saat 00.00'dan itibaren geçerli olmak üzere yeniden düzenledi.

Gelen zamla, 15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden otomobiller için geçiş ücreti 15 TL'den 24 TL'ye çıkarıldı.

Osmangazi Köprüsü'nden en ucuz geçiş ücreti 290 TL'den 399 TL'ye yükseldi.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde geçiş ücreti 295 TL'den 419 TL'ye çıkarıldı.

İstanbul Ankara Anadolu Otoyolu geçiş ücreti 134 lira, İstanbul İzmir Otoyolu Osmangazi Köprüsü'nden geçiş dahil 984 lira oldu.

Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından kamuya ait otoyol ve köprülere yüzde 76, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan otoyol ve köprülere ise yüzde zam yapılmıştı.

Pek çok sektörde iflasların kapısı açıldı

 
Stratejist Tuğba Özay, enflasyonla mücadele kapsamında sıkı para politikaları ile birlikte krediye erişimin zorlaştığına ve borçlanma maliyetlerinin arttığına işaret ederek, "İflaslar önümüzdeki dönemde bir miktar ön plana çıkabilir. Geçen ay itibarıyla iflas başvuruları tüm dünyada arttı" diye konuştu. İhracatta sıkıntı yaşayan özellikle hazır giyim, deri, ayakkabı ve tekstilde iflaslar yaşanıyor.
 
14.05.2024 22:40:00 / Güncelleme: 15.05.2024 00:01:38
AHMET TURAN YİĞİT
  Pek çok sektörde iflasların kapısı açıldı
  Pek çok sektörde iflasların kapısı açıldı
Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan'ın yılın ikinci enflasyon raporu toplantısında yaptığı açıklamalar geçen haftanın en önemli gündem maddeleri arasında yer aldı.

Fatih Karahan'ın açıklamalarının oldukça önemli olduğunu ifade eden Stratejist Tuğba Özay, ForInvest YouTube kanalında yaptığı değerlendirmede, "2024 yılında Merkez Bankası enflasyon tahminini yükseltti. 2024 yıl sonu yüzde 36 olan enflasyon tahmini, yüzde 38 olarak güncellendi. Enflasyonun yılbaşından bu yana beklentilerin üzerinde seyretmesinin nedenleri arasında aslında ekonomi yönetimi iki konuya dikkat çekiyor. Birincisi, ücret artışları nedeniyle ön plana çıkan iç talep, güçlü talep... İkincisi, fiyatlama davranışlarında beklenen enflasyona değil de geçmiş enflasyona yönelik fiyatlama hareketi. Diğer taraftan, hizmet enflasyonunun yapışkanlığı da gündeme geliyor. Burada özellikle kiralar tarafındaki etkinin ön plan çıktığını görüyoruz. Ancak kira artışlarının bir miktar durmuş olmasının gelecek dönemde hizmet enflasyonu tarafındaki katılığı yumuşatması bekleniyor" dedi.

Alım gücü düşüyor

'Ücret artışı yapılacak mı?' sorusunun da son dönemlerde sıklıkla dile getirildiğini kaydeden Tuğba Özay, "İçeride enflasyon artmaya devam ettikçe, alım gücü eriyor. Alım gücü eridikçe, yeni ücret artışları beklentileri ön plana çıkıyor. Merkez Bankası, yılın ikinci yarısında sıkı para politikalarıyla birlikte güçlü iç talebin zayıflamasını bekliyor. Diğer taraftan bu zayıflamayla birlikte cari dengede de iyileşmenin devam etmesi hedeflleniyor. Enflasyon tahmininin yüzde 36'dan, yüzde 38'e yükseltilmesinin nedenleri arasında ise emtia ve ithalat fiyatlarında yukarı yönlü seyir olması var. Orta Doğu'daki jeopolitik gerilimin artması, petrol fiyatlarını ve diğer emtia fiyatlarını yükseltti. Diğer taraftan sadece emtialar değil, gıda tarafında da yukarı yönlü bir revizyon olduğunu görüyoruz." Uygulanan para politikaları ile 'yumuşak iniş, sert iniş' senaryolarının konuşulduğunu kaydeden Tuğba Özay, "Para politikasının gecikmeli etkisini de göz önünde bulundurduğumuzda şu an itibarıyla sert inişten bahsedemeyiz. Ancak, önümüzdeki dönemde sıkı para politikaları, krediye erişimin zorlaşması, borçlanma maliyetlerindeki artışlar özellikle şirketleri zorlayacak. Burada, iflasların önümüzdeki dönemde bir miktar daha ön plana çıktığını görebiliriz. Almanya'da dahi sıkı para politikalarının etkileriyle iflaslarda yüzde 30'a yakın artış görülüyor. Geçtiğimiz ay itibarıyla iflas başvuruları tüm dünyada artmış durumda" diye konuştu.

Türkiye'ye gelen yabancılar vole peşinde!


Yabancı yatırımcı tarafında son haftalarda özellikle tahvil alımlarının dikkat çektiğini hatırlatan Tuğba Özay, "Son 2 haftada 1 milyar 364 milyon dolarlık tahvil alımı gerçekleşti. Bir taraftan da hisse almaya devam ediyorlar. Ama yabancının gelip kalıcı olduğunu hala söyleyemiyoruz" dedi.

Türkiye hemşirelerini başka ülkelere kaptırıyor

Türkiye’de sağlık sektörü, 1 milyon 350 bin sağlık çalışanıyla hizmet veriyor. Ancak bu büyük sayının içindeki hemşire sayısı, yaklaşık 260 bin ile dünya ortalamasının oldukça altında kalmakta
14.05.2024 22:05:00
Yenal Arman
Türkiye hemşirelerini başka ülkelere kaptırıyor
Türkiye hemşirelerini başka ülkelere kaptırıyor
Türkiye'de sağlık sektörü, 1 milyon 350 bin sağlık çalışanıyla hizmet veriyor. Ancak bu büyük sayının içindeki hemşire sayısı, yaklaşık 260 bin ile dünya ortalamasının oldukça altında kalmakta. Bu durum, hemşirelerin önemini ve ülkedeki eksikliğini gözler önüne seriyor.

OECD ülkelerinde her bin kişi başına düşen hemşire sayısı ortalama 9.2 iken, Türkiye'de bu sayı 3'ün altında seyrediyor. Bu oran, Türkiye'nin sağlık hizmetlerindeki personel açığını ve hemşire ihtiyacını net bir şekilde ortaya koyuyor. 85 milyonluk nüfusa sahip Türkiye için ideal olan hemşire sayısının 500-600 bin civarında olması beklenirken, mevcut durumda bu sayının yarısından azına sahip olduğumuz görülüyor.

Diğer ülkelerin Türkiye'den hemşire çekme çabaları da bu açığı daha da belirginleştiriyor. Hemşirelerin yurt dışına gitme eğilimi, Türkiye'deki sağlık sistemini daha da zorlayan bir faktör haline gelmiştir. Sağlık hizmetlerinin kalitesini ve erişilebilirliğini artırmak için hemşire sayısının artırılması ve mevcut sağlık personelinin desteklenmesi gerekmektedir.

Bu veriler ışığında, Türkiye'nin sağlık alanında hemşire sayısını artırarak OECD ortalamalarına ulaşması ve hatta geçmesi için stratejik planlamalar yapması ve bu alanda yatırımlarını artırması büyük önem taşımakta. Hemşirelerin eğitimi, çalışma koşulları ve kariyer olanaklarının iyileştirilmesi, bu mesleğe olan ilgiyi artırarak hemşire açığını kapatmada önemli bir adım olacaktır.

Kadıköy-Sabiha Gökçen metro hattında seferler durdu

İstanbul'da M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen metro hattında meydana gelen arıza nedeniyle seferler durunca metro istasyonunda yoğunluk yaşandı. Bunun üzerine akşam saatlerinde işten ve okuldan eve dönen vatandaşlar isyan etti.
14.05.2024 19:53:00 / Güncelleme: 14.05.2024 19:57:06
İhlas Haber Ajansı
Kadıköy-Sabiha Gökçen metro hattında seferler durdu
Kadıköy-Sabiha Gökçen metro hattında seferler durdu
M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen metro hattında saat 17.00 sıralarında teknik bir arıza nedeniyle seferler bir süreliğine Kadıköy-Tavşantepe metro istasyonu arasında yapıldı.

Metro arızası nedeniyle akşam saatlerinde işten ve okuldan eve dönmek isteyen ve seyahat etmek için havalimanına gidecek olan vatandaşlar istasyonlarda ve Otobüs duraklarında yoğunluk oluşturdu. Bazı vatandaşlar da ticari taksilerle ulaşım sağladı.

Metro arızasını fırsata çevirdiler

Arıza nedeniyle vatandaşlar Tavşantepe metro istasyonunda indirildi. Seyahat etmek için havalimanına yetişmeye çalışan vatandaşlar otobüs duraklarında yoğunluk oluşturdu. Metronun arızalandığını duyan ve bunu fırsata çeviren bazı taksi şoförleri Sabiha Gökçen havalimanına gitmek isteyen yolcuları kişi başı 200 ila 300 lira arasında değişen fiyatlarla havalimanına taşıdı.



"Taksi ve otobüslerle ulaşmaya çalışıyorlar"

Metro arızası nedeniyle mağdur olan vatandaşlar, "Bizi buraya atıp gittiler. Kimse bize sahip çıkmadı. Metro bozuldu. Metro gitmediği için vatandaş böyle perişan oldu. Eve gidecektim bir saattir gidemedim. Uçağı olan var biletler yanacak. Taksi ve otobüslerle ulaşmaya çalışıyorlar" diye konuştu.

Öte yandan yaklaşık 1 saat süren arıza sonrasında Metro İstanbul 'X' hesabından yaptığı açıklamada, M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen metro hattında seferlerin normale döndüğü bildirildi.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.