'Beyaz altın' üretiminde sevindiren hareketlilik
Türkiye'de üretilen pamuğun önemli bir kısmının karşılandığı GAP'ın başkenti Şanlıurfa'da, "beyaz altın" olarak nitelendirilen pamuğun hasadına başlandı. Bu yıl rekolte ve fiyatın yüksek olması üreticilerin yüzünü güldürüyor





'Bu yıl çiftçilerimiz pamukta altın yılını yaşıyor"
Geçen yıla nazaran bu yıl pamukta rekoltenin yüksek olacağını belirten Şanlıurfa Ziraat Başkanı Ahmet Eyüpoğlu, 'Pamuk deyince Şanlıurfa akla gelir. Türkiye'de yetişen pamuğun yüzde 42'si burada yetişmektedir. Her yıl valilik tarafında kirli pamuk komisyonu kuruluyor. Çiftçilerimizi, tarlada, biçerdöverde pamuğun temiz olması bakınmandan uyarıyoruz. Pamuğun naylon torbalarda olması yüzbinlerce ton pamuğa zarar verildiği gerekçesiyle yasaklandı. Çiftçilerimiz sabah erken ve akşam geç saatlerde pamuk toplamayı bıraktılar, çünkü zarar görüyor. Şanlıurfa pamuğu değerlidir. Pamuğun her bir randıman düşüklüğü 70 lira fark ediyor. Temiz toplanan pamuk randımanı yaklaşık 43 gibi oluyor. Bu temiz pamuk 7 bin liraya satılıyor. Kötü toplanan pamuklar 5 bin liraya satılıyor. Pamuğun temiz toplanması için çiftçilerimize uyarılarda bulunuyoruz. Bu yıl pamuk verim çok güzel, fiyatta gayet güzel. Bu yıl çiftçilerimiz pamukta altın yılını yaşıyor. Çiftçilerimiz geçen yıl pamukta çok büyük zarara uğramıştı. Geçen yıl 2 milyon 700 bin dekarlık alanda ekili arazimiz vardı. Bul yıl pamukta ekili alan 1 milyon 400 bin dekar. Geçe yıla göre yüzde 50 ekili alan azaldı. Pamuk sezonu hayırlı olsun' ifadelerini kullandı. İHA
















































































