Bilişim Vadisi’nde Otonom Gelecek Şekilleniyor
Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon üssü Bilişim Vadisi, bu yıl TEKNOFEST kapsamında düzenlenen Robotaksi-Binek Otonom Araç Yarışması ile otonom sürüş teknolojilerinin geleceğine ışık tutuyor
05.08.2025 16:51:00
Ahmet Turan Yiğit
Ahmet Turan Yiğit





Türkiye'nin teknoloji ve inovasyon üssü Bilişim Vadisi, bu yıl TEKNOFEST kapsamında düzenlenen Robotaksi-Binek Otonom Araç Yarışması ile otonom sürüş teknolojilerinin geleceğine ışık tutuyor. Lise öğrencilerinden lisansüstü mezunlara kadar uzanan geniş bir katılımcı profili, kendi geliştirdikleri algoritmalarla sürücüsüz araçları gerçek pist koşullarında test ediyor.
Yarışma iki ana kategoride ilerliyor: Özgün Araç ve Hazır Araç. Özgün Araç kategorisinde takımlar, aracın mekanik ve yazılım sistemlerini sıfırdan geliştiriyor. Hazır Araç kategorisinde ise Bilişim Vadisi tarafından sağlanan platformlara kendi yazılımlarını entegre ederek otonom görevleri yerine getirmeye çalışıyorlar. Bu yıl 351 başvurudan sadece 19 takım finale kalabildi; bu da rekabetin ne denli yoğun olduğunu gösteriyor.
Katılımcılar, teknik yeterlilik formlarından simülasyon sunumlarına kadar birçok aşamadan geçerek algoritmalarını gerçek pistte deneme şansı buluyor. Pist test süresi toplamda 42 saat 48 dakikayı bulurken, takımlar Eduvence platformu üzerinden çevrim içi teknik eğitimlerle destekleniyor. Bu süreçte sadece teknik beceriler değil, iş sağlığı ve güvenliği, girişimcilik farkındalığı gibi alanlarda da eğitimler veriliyor.
Bu yarışma, Türkiye'nin gençlerinin sadece tüketici değil, üretici konumuna geçişini simgeliyor. Otonom sürüş teknolojileri artık sadece büyük markaların değil, lise çağındaki gençlerin bile erişebildiği bir inovasyon alanı haline geliyor. Bu dönüşüm, Türkiye'nin dijital geleceği açısından umut verici bir tablo çiziyor.
Yarışma iki ana kategoride ilerliyor: Özgün Araç ve Hazır Araç. Özgün Araç kategorisinde takımlar, aracın mekanik ve yazılım sistemlerini sıfırdan geliştiriyor. Hazır Araç kategorisinde ise Bilişim Vadisi tarafından sağlanan platformlara kendi yazılımlarını entegre ederek otonom görevleri yerine getirmeye çalışıyorlar. Bu yıl 351 başvurudan sadece 19 takım finale kalabildi; bu da rekabetin ne denli yoğun olduğunu gösteriyor.
Katılımcılar, teknik yeterlilik formlarından simülasyon sunumlarına kadar birçok aşamadan geçerek algoritmalarını gerçek pistte deneme şansı buluyor. Pist test süresi toplamda 42 saat 48 dakikayı bulurken, takımlar Eduvence platformu üzerinden çevrim içi teknik eğitimlerle destekleniyor. Bu süreçte sadece teknik beceriler değil, iş sağlığı ve güvenliği, girişimcilik farkındalığı gibi alanlarda da eğitimler veriliyor.
Bu yarışma, Türkiye'nin gençlerinin sadece tüketici değil, üretici konumuna geçişini simgeliyor. Otonom sürüş teknolojileri artık sadece büyük markaların değil, lise çağındaki gençlerin bile erişebildiği bir inovasyon alanı haline geliyor. Bu dönüşüm, Türkiye'nin dijital geleceği açısından umut verici bir tablo çiziyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.