Bir dilim karpuz 33 lira
Ulukışla’da bir dilim karpuzun 33 liraya satıldığı ilçe pazarında pazarcı esnafının ve alışverişe gelen vatandaşların sorunlarını dinleyen Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer'e esnaf, satış yapamamaktan, vatandaş ise pahalılıktan yakındı





Dar gelirli gramla alıyor
Dilimle karpuz satan pazarcı esnafı da az da olsa vatandaşın dilimle karpuz alabildiğini söyledi. Tarttığı bir dilim karpuzun 33 lira gelen esnaf, "Emekli alamıyor, dar gelirli alamıyor. Orta gelirliler ise tüm değil, ancak dilimle alabiliyor" diyerek, ülkemizde hayat pahalılığının geldiği noktayı gözler önüne serdi. Pazarcı esnafı ve vatandaşların sorunlarını ve taleplerini dinleyen CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, ise yaptığı açıklamada, "Fasulye 40 lira, kırmızı biber 25, yeşil biberin ucuzlamış hali 20 lira… Burası İstanbul değil, Ankara değil; Niğde'nin Ulukışla ilçesi. Vatandaşın alım gücü daralınca kilo ile almak yerine gramla ya da tane ile almak zorunda kalıyor. Dar gelirli ve sabit gelirliler kara kara düşünüyor. Pazarcı esnafı nakliye ücretlerindeki artıştan mağdur. Bazı ürünlere nakliye fiyatlarını yansıtmadan, çeşit olsun diye tezgaha koymak zorunda kalıyor. Vatandaşın takati tükenmiş. Özellikle emekliler çok mağdur. Bayram öncesi emekli ikramiyesi olsun artırılsa bir nebze soluk alacaklardı. AKP iktidarı onu da çok gördü" şeklinde konuştu. Yetkililere seslenen Gürer, "Vatandaş etiketi görünce tezgahın yanına bile yaklaşamıyor. Gübrenin ve mazotun fiyatını yarı yarıya indirmezseniz pazardaki, mutfaktaki yangını söndüremezsiniz. Önce girdi maliyetlerine müdahale edin" ifadelerini kullandı.














































































