logo
23 MAYIS 2025

Boeing uçağı bu kez Çin'de düştü

 
 
Havacılık kazalarının açık ara lideri Boeing'in ürettiği 737-89P tipi uçak, bu tip kazaların nadir yaşandığı Çin'de düştü. Uçaktaki 123 yolcu ve 9 mürettebattan kurtulan olmadı. Kazadan sonra Boeing'in hisselerinde yüzde 7 düşüş yaşandı!

21.03.2022 22:13:00
Boeing uçağı bu kez Çin'de düştü
Boeing uçağı bu kez Çin'de düştü

RECEP BAHAR / HABER ANALİZ

Çin'de China Eastern Havayolları'na ait, 132 kişi taşıyan 6 yıllık Boeing 737 yolcu uçağı Guangşi eyaletinde düştü. Çin Sivil Havacılık İdaresinden yapılan açıklamada yolcu uçağının ülkenin güneyindeki Guangşi Cuang Özerk Bölgesi'nde kaza yaptığı belirtildi. Vucou şehrinin Tıng ilçesi kırsalında dağlık bölgede düşen uçağın, Yünnan eyaletinin merkezi Kunming'den Guangdong eyaletinin merkezi Guangcou'ya (Guangzhou) sefer düzenlediği belirtildi. Uçağın düştüğü bölgeden dumanların yükseldiğini, uçağa ulaşmaya çalışanların orman yollarında enkaz parçalarını bulduğunu gösteren görüntüler internette yayıldı. Uçağın 8 bin metreden bir kaç dakika içinde yere çakıldığı belirtiliyor. Boeing'in iki 737 Max uçağından biri 2018'de Etiyopya'da, öteki ise 2019'da ise Endonezya'da düştü. Şirket tüm Max uçaklarını yaklaşık iki yıl boyunca yere indirmişti.

Gizemli dikey dalış
 
"FlightRadar24.com" internet sitesinin verilerine göre, "5735" sefer sayılı China Eastern yolcu uçağı, 30 bin fit (yaklaşık 9 bin metre) irtifada seyir halindeyken yerel saatle 14.20'de, saatte 842 kilometre hızla dikey dalışa geçti ve bir buçuk dakika içinde yere çakıldı. İnternette paylaşılan, uçağın düşüşünü gösterdiği iddia edilen güvenlik kamerası kaydında da bir yolcu uçağının derin dikey dalış halinde burnunun üzerinde irtifa kaybettiği görüldü.

China Eastern'in en büyük kazası
 
Toplamda 600'den fazla uçağı bulunan China Eastern Havayolları, bugüne kadar sadece iki kazayla karşılaştı. Dünyada sicili en temiz havayolu şirketlerinden biri. Havayoluna ait "5398" sefer sayılı Şıncın-Fucou uçağı, 26 Ekim 1993'te Fucou Yişu Havaalanı'na yağmurlu ve rüzgarlı havada inişi sırasında piste çakılmıştı. Kazada uçaktaki 80 yolcudan ikisi hayatının kaybetmişti. "Baotou Hava Felaketi" olarak adlandırılan diğer kazada ise "5210" sefer sayılı China Eastern Havayolları uçağı, 21 Kasım 2004'te, Pekin aktarmalı Şanghay'a gitmek üzere İç Moğolistan'ın Baotou Erliban Havaalanı'ndan kakışından bir süre sonra havaalanı yakınındaki Nanhay Parkı'ndaki göle çakılmış, kazada uçaktaki 53, yerdeki 2 kişi hayatını kaybetmişti.


Nazar değdi

Çin, havacılık açısından güvenli, uçak kazalarının nadir görüldüğü bir ülke olarak biliniyor. Sivil Havacılık İdaresi yetkilisi Cu Tao, 19 Şubat'ta yaptığı açıklamada Çin hava yolu şirketlerinin 100 milyon saatin üzerinde kazasız güvenli uçuş yaptığını bildirmişti. Ülkede en son 2010'da, kuzeydoğudaki Heylongciang eyaletinin Yiçun şehrinde yolcu uçağı düşmüş, kazada 42 kişi hayatını kaybetmişti.

Dünyanın en büyük 8. havayolu şirketi

Uçağı düşen China Eastern Havayolları, taşınan yolcu bakımından Çin'in en büyük ikinci, dünyanın en büyük 8. havayolu şirketi konumunda. Çin devletine ait olan şirket, pandemiden önceki yıl olan 2019'da 145.2 milyon yolcu taşımıştı. Bu sayı, o yıl THY'nin taşıdığı yolcunun iki katına yakın. THY, 2018'de 75.2 milyon yolcu ile rekor kırmıştı. 2019 yolcu sayısı ise 74.2 milyondu. Çinli havayolu şirketleri uçak bakımında dünyada üst sıralarda yer alıyor. Envanterinde toplam 109 adet Boeing-737 tipi uçağa sahip olan China Eastern Havayolları'nın web sitesi kaza sonrasında siyaha büründü.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İman ve amel
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
MGK'dan kritik mesajlar
Bildiriden çarpıcı notlar
İBB operasyonunda 3. dalga
13 kişi tutuklandı
Emekliler maaş için sokaklara döküldü
Çok sayıda yaralı var!
İsrail vampir gibi kana doymuyor
Katledilenlerin sayısı 53 bin 762'yi aştı
16 tutuklama talebi
4 kişi için adli kontrol şartı
İzmir'de adliyede rüşvet operasyonu
İcra müdür yardımcısı ve katip gözaltında
35 maddelik kanun teklifi TBMM komisyonunda
TSK ile ilgili madde dikkat çekici
'Aday olma gibi bir derdim yok'
Açılım, yeni anayasa ve seçim mesajı
İsrail eski başbakanı, bakanlara "terörist" dedi
"Hükümetin taşkınlıklarına son verilmeli"
Yunanistan'a Pontus cevabı
'Geçmişleri katliamlarla dolu'
Ege'ye deprem uyarısı!
'8.5 büyüklüğünde deprem olabilir'
Ukraynalı askerlere 'Rusya'ya katılın' çağrısı
Açıklama Çeçen komutandan geldi
Enflasyon hedefi açıklandı
'2025 sonunda yüzde....'
KKTC'ye Türk ambargosu mu?
TDT zirvesine davet edilmedi
İman ve amel
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
MGK'dan kritik mesajlar
Bildiriden çarpıcı notlar
İBB operasyonunda 3. dalga
13 kişi tutuklandı
Emekliler maaş için sokaklara döküldü
Çok sayıda yaralı var!
İsrail vampir gibi kana doymuyor
Katledilenlerin sayısı 53 bin 762'yi aştı
16 tutuklama talebi
4 kişi için adli kontrol şartı
İzmir'de adliyede rüşvet operasyonu
İcra müdür yardımcısı ve katip gözaltında
35 maddelik kanun teklifi TBMM komisyonunda
TSK ile ilgili madde dikkat çekici
'Aday olma gibi bir derdim yok'
Açılım, yeni anayasa ve seçim mesajı
İsrail eski başbakanı, bakanlara "terörist" dedi
"Hükümetin taşkınlıklarına son verilmeli"
Yunanistan'a Pontus cevabı
'Geçmişleri katliamlarla dolu'
Ege'ye deprem uyarısı!
'8.5 büyüklüğünde deprem olabilir'
Ukraynalı askerlere 'Rusya'ya katılın' çağrısı
Açıklama Çeçen komutandan geldi
Enflasyon hedefi açıklandı
'2025 sonunda yüzde....'
KKTC'ye Türk ambargosu mu?
TDT zirvesine davet edilmedi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.