Burdur'un Yörük çalgısı, coğrafi işaret aldı
Burdur'da bin yılı aşkın süredir icra edilen üflemeli çalgılardan sipsi, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından coğrafi işaret olarak tescillendi. Kültür ve Turizm Bakanlığınca 'Yaşayan İnsan Hazinesi' ödülünü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın elinden alan 56 yaşındaki Mehmet Bedel, Burdur sipsisinin coğrafi işaret almasına çok sevindiğini ve gurur duyduğunu söyledi






'Bu mirası yaşatmaya devam edeceğiz'
İlkokul çağlarında sipsi çalan kişiyi gördüğü zaman etkilendiğini ve çalan kişiye bakarak sipsinin nasıl yapıldığı ve çalındığı hakkında bilgi sahibi olmaya çalıştığını anlatan Bedel, 'Burdur'un coğrafi işaret olarak sipsiyi alması gurur verici bir olay. Çok mutlu oldum. Burdur sipsisi diğer sazlar arasında çok farklı bir sipsi. Çok çeşitleri var. Ama burdur sipsisi, üfleme ve çalma tekniği bakımından hepsinden ayrılıyor. Sipsinin Burdur'un coğrafi işareti olmasına çok sevindim. Biz de bunu yaşatmaya çalışacağız. Çocukluğumda ben çalan kişiyi gördüğüm zaman çok etkileniyordum. Kasetlerden dinliyorduk o zamanlar. O şekilde kendi kendime yapma ve sipsiyi çalma hevesim başladı. Büyüklerimden çalarken gördük. Öyle elimize almışlığımız yoktu. Karşıdan baktığımızda nasıl bir saz olduğunu anlamaya ve benzerini yapmaya çalıştık. Öyle kendi kendimi geliştirdim. Sadece sipsi değil Türk Halk Müziği sazlarının hepsine karşı bir ilgim vardı. Ama sipsi hepsinden ağır bastı. Sipsinin ayrı bir yeri var. Kendisi küçük olmasına rağmen çok büyük bir ses çıkar sipsiden" ifadelerini kullandı.İHA















































































