logo
18 EYLÜL 2025


Çağrı sektöründe 80 bin kişi çalışıyor

Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, sektördeki müşteri temsilcisi sayısının 2013’te 80 binin üzerine çıkacağını öngördüklerini belirterek, 2012'de toplam alınan çağrı sayısının 1 milyar 200 milyon olduğunu ve 550 bin dış arama

05.04.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), geçtiğimiz günlerde tamamladığı Türkiye çağrı merkezi sektörü hakkında yapılmış en güncel ve kapsamlı araştırma olma özelliğini taşıyan çalışmasının sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Araştırma kapsamında yürütülen anket çalışmasına, 119 tanesi özel, 21 tanesi kamu kurumu olmak üzere 140 firma iştirak etti. Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, yaptıkları araştırmaya göre, 2012 yılı sonunda Türkiye çağrı merkezi pazarındaki toplam koltuk kapasitesinin yaklaşık olarak 60 bine ulaştığını tahmin ettiklerini belirtti. Ayrıca, “Araştırmaya katılan sektör temsilcilerinin öngörüsüne göre, 2013 yılı ortalama koltuk kapasitesi büyüme öngörüsü yüzde 15’in üzerinde. Müşteri temsilcisi sayısının ise yüzde 20’nin üzerinde büyüme göstererek, 2013 yılı sonunda 80 binin üzerine çıkacağı düşünülüyor” dedi.

Sektördeki çalışanların yüzde 61’i kadın
Araştırmada, 2012 yılı sonunda Türkiye çağrı merkezi pazarında çalışan toplam müşteri temsilcisinin yüzde 61’inin kadın olduğunun tahmin edildiği belirtiliyor. Bu sonuç, sektörün kadın çalışan istihdam etme konusunda diğer birçok sektörün önünde olduğunu gösteriyor. Ayrıca, Türkiye’de sektörün kadın istihdam etme oranının Avrupa ortalamasının altında olduğu, Avrupa ortalamasının ise yüzde 72 seviyesinde olduğu belirtiliyor. ÇMD’nin araştırmasına göre, 2012 yılı sonunda Türkiye çağrı merkezi pazarında çalışan toplam müşteri temsilcisinin yaklaşık yüzde 43’ünün 18-24 yaş grubunda olduğu tahmin ediliyor. Bu yaş grubundaki müşteri temsilcilerinin ağırlıklı olarak dış kaynak servis sağlayıcılar tarafından istihdam edildiği belirtiliyor.
Araştırmada yer alan tabloya bakıldığında, Türkiye çağrı merkezi pazarında çalışan toplam müşteri temsilcisinin yaklaşık yüzde 44’ünün lise mezunu, yüzde 2.4’ünün yüksekokul öğrencisi, yüzde 22.3’ünün yüksekokul mezunu, yüzde 6’sının üniversite öğrencisi, yüzde 23.8’inin ise üniversite mezunu olduğu görülüyor. ÇMD’nin yaptığı sektör araştırmasının sonuçlarına bakıldığında ayrıca, 2012 yılında tahmini toplam alınan çağrı sayısının 1 milyar 200 milyon olduğu ve 550 milyon dış arama yapıldığı belirtiliyor.

Devlet de sektöre girecek
ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı yaptıkları araştırmanın sonuçlarına göre, kamuda çağrı merkezi kullanımının hızlı bir şekilde artmaya devam edeceğini öngördüklerini belirterek konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Devlet, e-devlet operasyonları ile vatandaşlar nezdinde daha geniş bir memnuniyet olgusu yaratmak istemektedir. Vatandaşlar sosyal medya gibi daha geniş platformlarda duygu ve düşüncelerini daha geniş kitlelerle paylaşabiliyorlar. Bu da kamu için vatandaş memnuniyetini yüksek seviyede tutmanın önemini daha da artırıyor. Önümüzdeki yıllarda kamuda çağrı merkezi kullanımının daha da yaygınlaşacağı, e-devlet kavramı kapsamında mevcut çağrı merkezi operasyonlarında büyük ölçekli entegrasyonların olacağı düşünülüyor.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Kadıköy'de şok
Fenerbahçe: 2 - Corendon Alanyaspor: 2
Soykırım, sürgün, işgal
Gazze'de can kaybı 65 bini geçti
'Kurultay iptali' talebi reddedildi
YSK'dan karar
'La ilahe illallah, İbrahim Halilullah!'
Netanyahu'ya böyle cevap verdi
'Siyasetin önünü açın'
Kurtulmuş'tan terör örgütü PKK'ya çağrı
Adana’dan Silivri’ye 'Özgürlük Yürüyüşü'
Özgür Özel gençlerle buluştu
Bayrampaşa Belediye Başkanı da tutuklandı
İstanbul'da CHP'li 12 başkan tutuklu
BTP harekete geçiyor
Tüm Türkiye'de bu tuzak anlatılacak!
Meclis'te komisyon 10. kez toplanıyor
Bugün 9 akademisyen dinlenecek
Özel sektörün dış borcu arttı
199.3 milyar dolara ulaştı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Çete patlaması
49 ilde 115 gözaltı
Bayrampaşa soruşturmasında karar verildi
26 tutuklu, 19 adli kontrol
Netanyahu, Katar'a yönelik 'sözlü' saldırılarını artırdı
Önce saldırdı, şimdi bahane üretiyor!
Katar'dan Netanyahu'ya sert cevap
"Hesap sorulmalı"
Kadıköy'de şok
Fenerbahçe: 2 - Corendon Alanyaspor: 2
Soykırım, sürgün, işgal
Gazze'de can kaybı 65 bini geçti
'Kurultay iptali' talebi reddedildi
YSK'dan karar
'La ilahe illallah, İbrahim Halilullah!'
Netanyahu'ya böyle cevap verdi
'Siyasetin önünü açın'
Kurtulmuş'tan terör örgütü PKK'ya çağrı
Adana’dan Silivri’ye 'Özgürlük Yürüyüşü'
Özgür Özel gençlerle buluştu
Bayrampaşa Belediye Başkanı da tutuklandı
İstanbul'da CHP'li 12 başkan tutuklu
BTP harekete geçiyor
Tüm Türkiye'de bu tuzak anlatılacak!
Meclis'te komisyon 10. kez toplanıyor
Bugün 9 akademisyen dinlenecek
Özel sektörün dış borcu arttı
199.3 milyar dolara ulaştı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Çete patlaması
49 ilde 115 gözaltı
Bayrampaşa soruşturmasında karar verildi
26 tutuklu, 19 adli kontrol
Netanyahu, Katar'a yönelik 'sözlü' saldırılarını artırdı
Önce saldırdı, şimdi bahane üretiyor!
Katar'dan Netanyahu'ya sert cevap
"Hesap sorulmalı"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.