Türkiye'de mobil telefon pazarı bu yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre adetsel bazda yüzde 30 büyüyerek, 5.7 milyon adete ulaştı.
GFK Türkiye'nin "2011 Ocak-Mayıs Dönemi Telekom Sektör Değerlendirmesi" bilgi notuna göre, mobil telefon pazarı bu yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre 4 milyon 371 bin 983 adetten 5 milyon 681 bin 991 adete yükseldi. Geçen yılın ilk 5 ayında cirosu 756 milyon Euro olan pazar, bu yılın aynı döneminde ise 939 milyon Euroya ulaşarak yüzde 24 oranında büyüdü. Araştırmaya göre, 2010 ve 2011 yıllarının aynı dönemlerinde karşılaştırıldığında,Türkiye'deki kanal yapısının oturduğu ve kanal paylarındaki değişimlerin küçüldüğü görüldü.Geçen seneye göre 2 puan artış sağlayan Telekom dükkanlarının payı yüzde 76'ya yükseldi. Cirosal olarak bakıldığında ise özellikle akıllı telefonlara yönelik operatör kampanyalarının Telekom dükkanlarındaki etkisi göze çarptı. Bu kampanyalar sonucu Telekom Dükkanları pay kazanırken Zincir Marketler ve Teknoloji marketleri pay kaybetti. Telekom dükkanlarının cirosal payı yüzde 77.8'e yükselirken, Zincir Marketleri yüzde 7.3'e ve teknoloji marketleri yüzde 13.6'ya geriledi.
Akıllı telefonlara talep artıyorSöz konusu dönemde kullanıcıların yüksek çözünürlükteki telefonlara yöneldiği görüldü. 5 megapiksel çözünürlüğe sahip modellerin pazardaki payı yüzde 5.2'den yüzde 14.4'e yükseldi. 8 megapiksel çözünürlüğe sahip modeller ise yüzde 1.8 paya ulaştı.Bu yılın ilk 5 ayında da akıllı telefonlara olan talep yükseldi. Satış adetlerine bakıldığında 2010 yılının aynı döneminde pazardan yüzde 15.6 payında bir dilime sahip olan akıllı telefonlar, 2011 yılının aynı döneminde bu payını yüzde 23.8'e ulaştı. 3G teknolojisi pazardaki payının 2010 yılının ilk 5 ayına göre daha düşük seviyede olduğu belirlendi. 2010 yılının aynı dönemine bakıldığında toplam satışların yüzde 33.9'una sahip olan 3G teknolojisi 2011 yılında pazardaki payını 0.5 puan düşürerek yüzde 33.4'te tutabildi. Akıllı telefonlara olan yönelim sebebiyle dokunmatik ekran cep telefonlarının pazar payı da yüzde 25.3'den yüzde 34.9'a yükseldi.
GFK Türkiye'nin "2011 Ocak-Mayıs Dönemi Telekom Sektör Değerlendirmesi" bilgi notuna göre, mobil telefon pazarı bu yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre 4 milyon 371 bin 983 adetten 5 milyon 681 bin 991 adete yükseldi. Geçen yılın ilk 5 ayında cirosu 756 milyon Euro olan pazar, bu yılın aynı döneminde ise 939 milyon Euroya ulaşarak yüzde 24 oranında büyüdü. Araştırmaya göre, 2010 ve 2011 yıllarının aynı dönemlerinde karşılaştırıldığında,Türkiye'deki kanal yapısının oturduğu ve kanal paylarındaki değişimlerin küçüldüğü görüldü.Geçen seneye göre 2 puan artış sağlayan Telekom dükkanlarının payı yüzde 76'ya yükseldi. Cirosal olarak bakıldığında ise özellikle akıllı telefonlara yönelik operatör kampanyalarının Telekom dükkanlarındaki etkisi göze çarptı. Bu kampanyalar sonucu Telekom Dükkanları pay kazanırken Zincir Marketler ve Teknoloji marketleri pay kaybetti. Telekom dükkanlarının cirosal payı yüzde 77.8'e yükselirken, Zincir Marketleri yüzde 7.3'e ve teknoloji marketleri yüzde 13.6'ya geriledi.
Akıllı telefonlara talep artıyorSöz konusu dönemde kullanıcıların yüksek çözünürlükteki telefonlara yöneldiği görüldü. 5 megapiksel çözünürlüğe sahip modellerin pazardaki payı yüzde 5.2'den yüzde 14.4'e yükseldi. 8 megapiksel çözünürlüğe sahip modeller ise yüzde 1.8 paya ulaştı.Bu yılın ilk 5 ayında da akıllı telefonlara olan talep yükseldi. Satış adetlerine bakıldığında 2010 yılının aynı döneminde pazardan yüzde 15.6 payında bir dilime sahip olan akıllı telefonlar, 2011 yılının aynı döneminde bu payını yüzde 23.8'e ulaştı. 3G teknolojisi pazardaki payının 2010 yılının ilk 5 ayına göre daha düşük seviyede olduğu belirlendi. 2010 yılının aynı dönemine bakıldığında toplam satışların yüzde 33.9'una sahip olan 3G teknolojisi 2011 yılında pazardaki payını 0.5 puan düşürerek yüzde 33.4'te tutabildi. Akıllı telefonlara olan yönelim sebebiyle dokunmatik ekran cep telefonlarının pazar payı da yüzde 25.3'den yüzde 34.9'a yükseldi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.