Çin dünyanın en büyük ikinci pazarı
Çin, 3 trilyon 870 milyar dolarla ABD’nin ardından dünyanın en büyük ikinci tüketim pazarı oldu.
20.10.2020 18:41:00





Çin, 3 trilyon 870 milyar dolarla ABD'nin ardından dünyanın en büyük ikinci tüketim pazarı oldu. Ülkenin 13. Beş Yıllık Kalkınma Planı (2016-2020) döneminde mal ve hizmet arzı gittikçe zenginleşti ve ülke dünyanın en büyük ikinci tüketim pazarı haline geldi. Geçen beş yıl boyunca tüketim ölçeğinin genişletildiği Çin'de 2019'da toplam perakende tüketim satışları 3.9 trilyon dolara yaklaştı ve nihai tüketim harcamalarının ekonomik büyümeye katkı oranı yaklaşık yüzde 60'la korundu. Tüketim üst üste altı yıl boyunca ekonomik büyümenin bir numaralı motoru haline geldi. Ülkede son beş yılda tüketim yapısı yükselmeye devam ediyor. Yeni tüketim formatları ve yeni modeller gelişiyor.
Çevrimiçi (online) ve çevrimdışı entegrasyon, endüstriyel zincirde entegrasyon ve sektörler arası entegrasyon artık yeni norm haline geldi. Kırsal tüketim potansiyeli açığa çıktı. Tüketim, pandemiden olumsuz etkilenmiş olsa da çevrimiçi eğitim, online tedavi, uzaktan çalışma ve canlı yayın satışları gibi yeni iş modelleri ortaya çıkmaya başladı. Bu yılın ilk sekiz ayında, Çin'de online perakende satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.8 arttı. Ağustos ayında toplam perakende tüketim satışları ilk kez pozitif artış gerçekleştirdi.
Bu arada 2020'de ABD'de toplam tüketimin salgın nedeniyle 5 trilyon doların altına inmesi bekleniyor. Bu yıl Çin'in ABD'yle farkı daha da kapatması bekleniyor.Öte yandan 1.4 milyar nüfuslu Hindistan'ın toplam perakende büyğklüğü 1.2 trilyon dolara ulaştı. Avrupa'daki toplam perakende satışları ise 3.8 trilyon dolar. Dünyanın en büyük 6 perakende şirketi ABD'de bulunuyor. İlk iki sırada Walmart ile Amazon yer alıyor. ŞEVKET TEPETAŞ
Çevrimiçi (online) ve çevrimdışı entegrasyon, endüstriyel zincirde entegrasyon ve sektörler arası entegrasyon artık yeni norm haline geldi. Kırsal tüketim potansiyeli açığa çıktı. Tüketim, pandemiden olumsuz etkilenmiş olsa da çevrimiçi eğitim, online tedavi, uzaktan çalışma ve canlı yayın satışları gibi yeni iş modelleri ortaya çıkmaya başladı. Bu yılın ilk sekiz ayında, Çin'de online perakende satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.8 arttı. Ağustos ayında toplam perakende tüketim satışları ilk kez pozitif artış gerçekleştirdi.
Bu arada 2020'de ABD'de toplam tüketimin salgın nedeniyle 5 trilyon doların altına inmesi bekleniyor. Bu yıl Çin'in ABD'yle farkı daha da kapatması bekleniyor.Öte yandan 1.4 milyar nüfuslu Hindistan'ın toplam perakende büyğklüğü 1.2 trilyon dolara ulaştı. Avrupa'daki toplam perakende satışları ise 3.8 trilyon dolar. Dünyanın en büyük 6 perakende şirketi ABD'de bulunuyor. İlk iki sırada Walmart ile Amazon yer alıyor. ŞEVKET TEPETAŞ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.