Çin, kuru meyve ihracatında yükselen pazar
Çin’e Türkiye geneli kuru meyve ve mamulleri ihracatı 2020 yılında yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştı.
20.01.2021 13:21:00





Kuru meyve sektörü, tamamına yakın kısmı yerli girdilere dayalı yapısı ile Türkiye ekonomisi ve dış ticareti açısından büyük öneme sahip. Tüm dünyada her geçen gün artan tüketici bilinci ve sağlıklı gıdaya olan talep çerçevesinde kuru meyveler öne çıkıyor. Türkiye'nin 2020'deki kuru meyve ve mamulleri ihracatı 1.4 milyar dolara ulaştı. 477 bin 150 ton kuru meyve 162 ülkeye ihraç edildi. İhracatta Avrupa Birliği ülkeleri ile ABD ön plana çıktı.
Almanya 202 milyon dolarla ilk sırada, Birleşik Krallık 188 milyon dolarla ikinci, 101 milyon dolarla İtalya üçüncü, 93 milyon dolarla Fransa dördüncü, 92 milyon dolarla ABD beşinci sırada yer aldı. Geçen yıl Türkiye'nin kuru meyve ihracatının 466 milyon dolarını kuru üzüm, 266 milyon dolarını kuru kayısı, 236 milyon dolarını kuru incir, 119 milyon dolarını Antep fıstığı oluşturdu. Bu arada Çin'e Türkiye geneli kuru meyve ve mamulleri ihracatı 2020 yılında yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştı. EKONOMİ SERVİSİ
Almanya 202 milyon dolarla ilk sırada, Birleşik Krallık 188 milyon dolarla ikinci, 101 milyon dolarla İtalya üçüncü, 93 milyon dolarla Fransa dördüncü, 92 milyon dolarla ABD beşinci sırada yer aldı. Geçen yıl Türkiye'nin kuru meyve ihracatının 466 milyon dolarını kuru üzüm, 266 milyon dolarını kuru kayısı, 236 milyon dolarını kuru incir, 119 milyon dolarını Antep fıstığı oluşturdu. Bu arada Çin'e Türkiye geneli kuru meyve ve mamulleri ihracatı 2020 yılında yüzde 21 artarak 28 milyon dolara ulaştı. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.