Çocuklar kışın iyi beslenmeli
Yalova Devlet Hastanesi diyetisyenlerinden Merve Yücel, kış aylarında okul çağındaki çocukların düzenli ve dengeli beslenmesinin daha da fazla önem kazandığını söyledi





Okul çağı çocuklar için beslenme tavsiyesinde bulunan Merve Yücel, düzenli ve dengeli beslenmenin bu çağdaki çocuklar açısından kış aylarında daha da büyük bir önem kazandığını belirtti.
Yücel, "Okul çağı dönemi, çocukların fizyolojik, psikolojik ve sosyal yönden gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemdir. Çocuklara ve gençlere yaşam boyu sürecek sağlıklı beslenme alışkanlığının kazandırılması ve sağlıklı yaşam bilincinin yerleştirilmesi, yetişkinlik dönemi hastalıklardan korunmak açısından da önem arz etmektedir.
Yetişkin insan vücudunda ortalama yüzde 59 su, yüzde 18 protein, yüzde 8 yağ (lipit), yüzde 4,3 mineraller ve yüzde 0,7 karbonhidratlar, vitaminler, nükleik asitler ve hormonlar gibi ögeler bulunmaktadır. Bu besin ögelerinin herhangi biri olması gerekenden az ya da çok alındığında, büyüme ve gelişme etkilenmekte ve insan sağlığı bozulmaktadır.
Fazla enerji alımı ve yetersiz fiziksel aktivite obeziteye yol açar. Aşırı enerji alımının azaltılması için şeker, yağ ve tuz içeriği yüksek besinlerin tüketimi sınırlandırılmalıdır. Kış aylarında havanın soğuması ile birlikte beslenme ve yaşam şeklinde bazı değişiklikler olup, genellikle yağ ve şeker içeriği yüksek besinlerin tüketiminde artış olmaktadır.
Aynı zamanda kapalı ortamlarda daha fazla vakit geçirilip, fiziksel aktivite azalmaktadır. Televizyon başında geçirilen zamanın artması ve besinlerin atıştırılması gibi sebeplerden dolayı kış aylarında vücut ağırlığında istenmeyen artışlar olabilmektedir.
Çocukların televizyon, bilgisayar, tablet gibi şeylerin karşısında geçirdikleri zaman sınırlanmalı ve her gün 1 saat hareket etmesi gerekmektedir" dedi.
İHA
















































































