Prof. Dr. Tokay Gedikoğlu, okul öncesi eğitimin, Türkiye'de okullaşma oranının en düşük olduğu eğitim kademesi olduğunu kaydetti. Gedikoğlu, Türkiye'nin okullaşma oranının yüzde 7 dolayında olduğu okul öncesi eğitimde geride kalındığını vurguladı. Çocuğun kişiliğinin önemli ölçüde okul öncesi eğitim çağında şekillendiğine dikkati çeken Gedikoğlu, şunları söyledi: "Çocuklar, psikomotor ve zihinsel becerilerinin iyi ölçüde geliştiği bu dönemde işlenmesi gereken birer cevherdirler. Çocukların,müziğe, resme, spora erken yaşta başladıkları takdirde daha başarılı oldukları bir gerçektir. Bu gerçek, eğitim için de geçerlidir. Okul öncesi eğitime katılan çocuklar, sonraki eğitim dönemlerine kolaylıklauyum sağlıyorlar ve daha başarılı oluyorlar."
Yanlış yapıyoruz
Gedikoğlu, okul öncesi eğitimde okullaşma oranının artırılamamasının, Türkiye'nin eğitim alanında yaşadığı en ciddi sorunlar arasında düşünülmesi gerektiğini söyledi. Çözülmesi gereken bu sorunun ötelenerek yanlış yapıldığına işaret eden Gedikoğlu, şunları anlattı: "Okul öncesi eğitimin önemini kavrayan ileri ülkeler bu alana büyük kaynak ayırıyor. Biz bu konuda cimri davranarak, cevherlerimizi işlemede geç kalma yanında katlanmamız gereken maliyetin yükselmesineneden oluyoruz. Yeterli düzeyde okul öncesi eğitim veremeyince, birinci kademe eğitim için yapılan harcamamız artıyor, eğitimde başarıoranı düşüyor. Belki de okul öncesi eğitimden esirgediğimiz kaynağın daha fazlasını sarfetmek zorunda kalıyoruz. Okul öncesi eğitimi birinci kademe eğitimle birlikte düşünerek, pek çok alanda olduğu gibi yapmamız gerekeni değil, kolay olanı tercihediyor, sorunu çözmek yerine öteliyoruz."
Yanlış yapıyoruz
Gedikoğlu, okul öncesi eğitimde okullaşma oranının artırılamamasının, Türkiye'nin eğitim alanında yaşadığı en ciddi sorunlar arasında düşünülmesi gerektiğini söyledi. Çözülmesi gereken bu sorunun ötelenerek yanlış yapıldığına işaret eden Gedikoğlu, şunları anlattı: "Okul öncesi eğitimin önemini kavrayan ileri ülkeler bu alana büyük kaynak ayırıyor. Biz bu konuda cimri davranarak, cevherlerimizi işlemede geç kalma yanında katlanmamız gereken maliyetin yükselmesineneden oluyoruz. Yeterli düzeyde okul öncesi eğitim veremeyince, birinci kademe eğitim için yapılan harcamamız artıyor, eğitimde başarıoranı düşüyor. Belki de okul öncesi eğitimden esirgediğimiz kaynağın daha fazlasını sarfetmek zorunda kalıyoruz. Okul öncesi eğitimi birinci kademe eğitimle birlikte düşünerek, pek çok alanda olduğu gibi yapmamız gerekeni değil, kolay olanı tercihediyor, sorunu çözmek yerine öteliyoruz."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.