Deniz nakliyatçılığında batan batana
Deniz taşımacılığındaki krizin ilk kurbanı Güney Koreli dev şirket Hanjin oldu.
19.09.2016 00:00:00
Dünyanın en büyük gemicilik işletmelerinden Hanjin'in moratoryum ilan etmesi, deniz nakliyatında işlerin iyi yürümediğinin habercisi sayılıyor. Hanjin işleri bozulan tek şirket değil. Alman Armatörler Birliği yönetim kurulu üyesi Thomas Rehder, dünyadaki her dört gemicilik şirketinden üçünün zor durumda olduğunu söyledi. Konteyner taşımacılığı gibi doğalgaz ve petrol tankerlerinin, kuru yük gemilerinin ve açık deniz kuyularının geçmişi aradığını belirten Rehder branşlarındaki kötüye gidişin yedi yıl önce patlak veren ve küresel ticaret hacminin daralmasına yol açan finans krizinin bir sonucu olduğunu dile getirdi. Armatörler kapasite fazlasını değerlendirebilmek için taşıma ücretini düşürüyor. Fiyat rekabeti yüzünden düşen navlun maliyeti karşılamaya yetmiyor. Konteyner başına düşen nakil maliyetini düşürebilmek için dev kargo gemilerinin hizmete sokulması fiyat rekabetini daha da azdırıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.