Deprem markaların cirosunu da vurdu
BMD’nin yaptığı ankete göre depremler nedeniyle Şubat'ta markaların yüzde 94’ünün müşteri trafiği azalırken, adet satışlarında da düşüş oldu.
23.03.2023 14:34:00





Başta Kahramanmaraş, Adıyaman, Hatay ve Malatya olmak üzere 11 ilde 50 bini aşkın insanın hayatına mal olan Kahramanmaraş merkezli depremler organize perakende markalarının Şubat ayı cirolarını da vurdu. Birleşmiş Markalar Derneği'ne (BMD) üye markaların yüzde 87'sinin Şubat ayı cirosu Ocak ayına göre geriledi. BMD Başkanı Sinan Öncel, depremlerde BMD üyesi markaların çalışanlarından 143'ünün hayatını kaybettiğini, 242'sinin yaralandığını bildirdi. Öncel, şunları söyledi:"Tüm Türkiye gibi bizim de acımız çok büyük. Gidenleri geri getiremesek de kalanların bir an önce normal hayata dönebilmelerini sağlama konusunda tüm imkânlarımızı seferber ettik. Depremzedelerin geçici barınma sorununun çözümü için özellikle konteyner ve prefabrik konutlara ihtiyaç var. 22 Mart itibarı ile 160 konteynerin sevkiyatını tamamladık. Her gün yaklaşık 10 konteyneri bölgeye sevk ediyoruz."
Deprem bölgesindeki mağazaların yarısı kapalı
Sinan Öncel, depremlerin organize perakende sektörüne etkilerinin de büyük olduğunu söyledi. BMD üyesi markaların afetten etkilenen bölgede faaliyet gösteren yaklaşık 1500 mağazasından yarısının halen kapalı olduğunu bildiren Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü: "Markalarımız bir yandan afetzedelere yardıma odaklanırken bir yandan da kapanan mağazaların yeniden faaliyete geçirilmesi için çalışıyor. Deprem etkisiyle Şubat ayında ülke genelindeki mağazalarımızın müşteri sayısı, adet satışı ve cirolarında önemli düşüşler oldu. Depremin perakendeye etkisini üyelerimiz arasında yaptığımız ankette net bir şekilde görünüyor. Ankete göre Ocak ayına oranla Şubat'ta üyelerimizin yüzde 94'ünün müşteri sayısı azaldı. Yine aynı dönemde üyelerimizin yüzde 86'sının adet satışlarında, yüzde 87'sinin de cirolarında gerileme oldu. Ortalamada yüzde 20-25 civarındaki ciro kaybının Mart ayında kısmen toparlandığını söyleyebiliriz." EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.