Dijital medya hızla yükseliyor
Dünyanın en değerli medya markaları listesini dijital medya markaları doldururken, geleneksel medya tükenişi hızlanıyor. Youtube marka değerini geçen yıla göre yüzde 46.2 artırarak 37.9 milyar dolara, Netflix ise marka değerini ikiye katlayarak 21.2 milyar dolara çıkardı





A. SAFA TERZİ/İSTANBUL
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yıllık olarak yayımlanan dünyanın en değerli medya markaları listesinde en büyük payı dijital medya markaları aldı. "Media 25 2019" raporuna göre en büyük 25 medya markasının büyük çoğunluğu dijital markalardan oluşuyor. Kullanıcının istediği yayını istediği zaman izlemesine dayanan yayımcılık tarzıyla iş yapan dijital medya kuruluşları başdöndürücü bir hızla yükseliyor. Listede zirveye oturan Disney, 2018'e göre yüzde 40.4 artış göstererek değerini 45.8 milyar dolara çıkardı. Disney'i dijital medya şirketleri Youtube ve Netflix takip etti. Youtube değerini geçen yıla göre yüzde 46.2 artırarak 37.9 milyar dolara, Netflix ise değerini bir yılda ikiye katlayarak (yüzde 105) 21.2 milyar dolara çıkardı. Listede diğer dijital medya uygulamalarından Youku 11. sırada yer bulurken, Sporify uygulaması 20. sırada yer aldı.
Geleneksel medya yerlerde sürünüyor
Rapora göre Netflix ve Youtube'deki çarpıcı yükselişlerin yanı sıra geleneksel medya organları 2019'da değer kaybetti. 'Tuş devrimi' olarak ifade edilen yeni döneme ayak uyduramayan medya kuruluşlarının ise marka değerleri her geçen yıl eriyor. İngiltere merkezli BBC yüzde 9, SKY yüzde 2, ABC yüzde 41, FOX yüzde 6, NBC ise yüzde 3 oranında değer kaybetti. Listede ilk 10'da ise büyük bir ABD etkisi görünüyor. Listede ilk 10 şirketten 9'unu Amerikalı şirketler oluşturuyor. İlk 25'te ise ABD'den 18 şirket bulunuyor.
















































































