Dijitalleşme 1'e 70 kazandırdı
TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı (CEO) Sani Şener, MARKA 2018 Konferansı'nda yaptığı konuşmada, dijitalleşmenin bir şirkete nasıl katkı sağladığını Atatürk Havalimanı'ndaki dönüşüm örneğini vererek anlattı
12.12.2018 00:00:00





TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı (CEO) Sani Şener, MARKA 2018 Konferansı'nda yaptığı konuşmada, dijitalleşmenin bir şirkete nasıl katkı sağladığını Atatürk Havalimanı'ndaki dönüşüm örneğini vererek anlattı. Atatürk Havalimanı'nda iki kule olduğunu, bunların birinin uçakların inmesine, diğerinin de o uçakların parketmesine destek olduğunu anlatan Şener, "Bunlar birbiriyle telefonla iletişim kuruyordu.
A kulesi B kulesine uçağın indiğini telefon açarak, görevi ona devrediyordu. Bir arkadaşımız bize gelip, 'bu işi dijitalleştirelim' dedi ama etiketini de 250 bin Euro olarak koydu. Başlangıçta karşı çıktım ama sonra onayladım. Biz havalimanı işletmeleri, köprüye uçak almayı tercih ederiz zira parası iyidir. Daha önce bir köprüye günde 8 uçak alıyorduk. İki kule arasındaki telefonu kaldırıp dijitalleşmeyi sağladığımızda 12 uçak almaya başladık. Bu yöntemle yıllık ekstradan 20 milyon dolar gelir elde ettik" şeklinde konuştu.
Atatürk Havalimanı'nda iniş ve kalkış yapan uçak sayısını nasıl günde 1500'e çıkardıklarını da anlatan Şener, "Biz TAV olarak, THY yetkilileri ile bir araya geldik. Orada bir karar çıktı: Pilotlar ile kuleciler bu meseleyi görüşsün. Kuleciler rüzgârla ilgili mevzuatın iniş kalkış yapan uçak sayısını engellediğini söylediler. Bunun üzerine mevzuat değişti.
Böylece Atatürk Havalimanı'nda iniş kalkış uçak sayısı günde 650'den 1500'e çıktı" dedi. Bugün dünyada insanların yüzde 17'sinin elektriğinin, yüzde 57'sinin ise internetinin olmadığını söyleyen Şener, "Bir taraftan dijitalleşmeyi konuşuyoruz ama öte yanda böyle bir durum var. Dolayısıyla eski ve yeniyi harmanlamak lazım.
Biz de TAV olarak 2013'te İstanbul Yeni Havalimanı ihalesini kaybettik. Bizim gelirimizin yüzde 50'si Atatürk Havalimanı'ndan geliyor. Bunun üzerine yeni açılımlara giriştik. Şimdi yer hizmetleri veriyoruz, lounge'lar ve duty free alanları işleniyoruz. 21 ülkede 76 havalimanındayız." RECEP BAHAR/İSTANBUL
A kulesi B kulesine uçağın indiğini telefon açarak, görevi ona devrediyordu. Bir arkadaşımız bize gelip, 'bu işi dijitalleştirelim' dedi ama etiketini de 250 bin Euro olarak koydu. Başlangıçta karşı çıktım ama sonra onayladım. Biz havalimanı işletmeleri, köprüye uçak almayı tercih ederiz zira parası iyidir. Daha önce bir köprüye günde 8 uçak alıyorduk. İki kule arasındaki telefonu kaldırıp dijitalleşmeyi sağladığımızda 12 uçak almaya başladık. Bu yöntemle yıllık ekstradan 20 milyon dolar gelir elde ettik" şeklinde konuştu.
Atatürk Havalimanı'nda iniş ve kalkış yapan uçak sayısını nasıl günde 1500'e çıkardıklarını da anlatan Şener, "Biz TAV olarak, THY yetkilileri ile bir araya geldik. Orada bir karar çıktı: Pilotlar ile kuleciler bu meseleyi görüşsün. Kuleciler rüzgârla ilgili mevzuatın iniş kalkış yapan uçak sayısını engellediğini söylediler. Bunun üzerine mevzuat değişti.
Böylece Atatürk Havalimanı'nda iniş kalkış uçak sayısı günde 650'den 1500'e çıktı" dedi. Bugün dünyada insanların yüzde 17'sinin elektriğinin, yüzde 57'sinin ise internetinin olmadığını söyleyen Şener, "Bir taraftan dijitalleşmeyi konuşuyoruz ama öte yanda böyle bir durum var. Dolayısıyla eski ve yeniyi harmanlamak lazım.
Biz de TAV olarak 2013'te İstanbul Yeni Havalimanı ihalesini kaybettik. Bizim gelirimizin yüzde 50'si Atatürk Havalimanı'ndan geliyor. Bunun üzerine yeni açılımlara giriştik. Şimdi yer hizmetleri veriyoruz, lounge'lar ve duty free alanları işleniyoruz. 21 ülkede 76 havalimanındayız." RECEP BAHAR/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.