Direktiflerden bazıları şöyle:
-Harcamalar fonksiyonel olarak sınıflandırılmalı.
-Genel devlet mali hesaplarına ilişkin 3 aylık raporlar yayımlanmalı.
-Tüm kamu sektörünün içindeki vakıf ve derneklerin rolü ve çalışmalarının gözden geçirilmesi amacıyla bir görev grubu kurulmalı. Bunların malvarlıklarına ilişkin yeni hesap düzeni geliştirilmeli.
-Döner sermaye gelirleri 2003 bütçesinde genel hükümet kuruluşlarının özkaynakları olarak gösterilmeli.
-Bütçe bütün gelir ve harcamaları kapsamalı. Garantilerin ve diğerkoşullu yükümlülüklerin gerçek ve olası maliyetleri açıkça yansıtılmalı.
-Devlet Muhasebe Mevzuatı, Maliye Bakanlığı'nın gözden geçirme ve bütçe analizine elverişli hesaplar hazırlama amacıyla muhasebe standartları yayınlamasına izin verecek şekilde değiştirilmeli.
-Tahakkuk muhasebesi tüm merkezi hükümet kuruluşlarında tam olarakuygulanmalı.
-Denetim ve kontrol araçlarının kapsamı ve etkinliği arttırılmalı.Sayıştay, Anayasa gereği Başkanlık ve Parlamento dahil kendi denetimleri altındaki tüm konsolide bütçeli kuruluşları kapsamalı. Sayıştay'ın kendi hesapları da parlamentoya sunulan raporlarla denetime tabi tutulmalı.
-Mevcut kontrol, teftiş ve denetim süreçleri gözden geçirilmeli veuluslararası standartlara uygun iç mali kontrol ve denetime ilişkin bir kanun hazırlanmalı.
-Denetim sonuçları da kamuoyuna açıklanmalı.
-Hesap verebilirliği güçlendirmeyi ve kaliteli bir mali yönetim geliştirmeyi amaçlayan Mali Sorumluluk ve Hesap Verebilirlik Hareketi kurumsallaştırılmalı.
-Bütçenin hazırlanma sürecinin güvenirliliği sağlamlaştırılmalı. Kabinenin Bakanlık ve kuruluşlar için onayladığı bütçe tavanlarının bir göstergesiyle birlikte bütçe çağrısı yapılmalı.
-5 yıllık kalkınma planı ile uyumlu 2 yıllık bir makro-mali çerçeve getirilmeli.
-Sağlık ve eğitim gibi özel durumlar için uzun dönemli önceliklerin finansmanıyla bağlantılı olarak birkaç yıllık bir dönem için GSMH'nin belirli bir yüzdesini ayırma taahhüdü verilmeli.
-Harcamalar fonksiyonel olarak sınıflandırılmalı.
-Genel devlet mali hesaplarına ilişkin 3 aylık raporlar yayımlanmalı.
-Tüm kamu sektörünün içindeki vakıf ve derneklerin rolü ve çalışmalarının gözden geçirilmesi amacıyla bir görev grubu kurulmalı. Bunların malvarlıklarına ilişkin yeni hesap düzeni geliştirilmeli.
-Döner sermaye gelirleri 2003 bütçesinde genel hükümet kuruluşlarının özkaynakları olarak gösterilmeli.
-Bütçe bütün gelir ve harcamaları kapsamalı. Garantilerin ve diğerkoşullu yükümlülüklerin gerçek ve olası maliyetleri açıkça yansıtılmalı.
-Devlet Muhasebe Mevzuatı, Maliye Bakanlığı'nın gözden geçirme ve bütçe analizine elverişli hesaplar hazırlama amacıyla muhasebe standartları yayınlamasına izin verecek şekilde değiştirilmeli.
-Tahakkuk muhasebesi tüm merkezi hükümet kuruluşlarında tam olarakuygulanmalı.
-Denetim ve kontrol araçlarının kapsamı ve etkinliği arttırılmalı.Sayıştay, Anayasa gereği Başkanlık ve Parlamento dahil kendi denetimleri altındaki tüm konsolide bütçeli kuruluşları kapsamalı. Sayıştay'ın kendi hesapları da parlamentoya sunulan raporlarla denetime tabi tutulmalı.
-Mevcut kontrol, teftiş ve denetim süreçleri gözden geçirilmeli veuluslararası standartlara uygun iç mali kontrol ve denetime ilişkin bir kanun hazırlanmalı.
-Denetim sonuçları da kamuoyuna açıklanmalı.
-Hesap verebilirliği güçlendirmeyi ve kaliteli bir mali yönetim geliştirmeyi amaçlayan Mali Sorumluluk ve Hesap Verebilirlik Hareketi kurumsallaştırılmalı.
-Bütçenin hazırlanma sürecinin güvenirliliği sağlamlaştırılmalı. Kabinenin Bakanlık ve kuruluşlar için onayladığı bütçe tavanlarının bir göstergesiyle birlikte bütçe çağrısı yapılmalı.
-5 yıllık kalkınma planı ile uyumlu 2 yıllık bir makro-mali çerçeve getirilmeli.
-Sağlık ve eğitim gibi özel durumlar için uzun dönemli önceliklerin finansmanıyla bağlantılı olarak birkaç yıllık bir dönem için GSMH'nin belirli bir yüzdesini ayırma taahhüdü verilmeli.