Diyabet organ kaybına sebep olabilir
Diyabet hastalığının kişinin hayat kalitesini ileri derecede düşürdüğünü ifade eden Dahiliye Uzmanı Dr. Hakkı Doğan, doğru tedavinin uygulanmaması halinde organ kaybı oluşabileceğini söyledi





Diyabette diyet önemli
Diyabette öncelikle diyetin, beslenme alışkanlıklarının önemli olduğunu kaydeden Dr. Doğan, şu uyarılarda bulundu: "Özellikle şeker muhtevâsı düşük gıdaları tavsiye ediyoruz. Dengeli doğal beslenmeyi, Akdeniz tarzı beslenmeyi, sporu, hareketli bir hayatı tavsiye ediyoruz. Stresten de uzak durulmalı. Diyabetin belli başlı belirtilerine çok dikkat etmek gerekiyor. Çok su içme, çok idrara çıkma, ağız kuruluğu, vücutta kaşıntı olması, yaraların olması, zayıflama, vücutta yanma hissi, karıncalanma, iğnelenme ve görmede bulanıklık dikkate alınması gereken belirtilerdir. Kalp krizi, inme, görme bozuklukları, ayaklarda geçmeyen yaralar ve damarlarda tıkanıklıklara bağlı organ-uzuv kayıplarına yol açabilir. Ciddi enfeksiyonlar, geçmek bilmeyen yaralar oluşabilir. Yani hastanın hayat kalitesini ileri derecede bozabilen bir tablo ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden önceden tedbir alıp gelecekte oluşabilecek komplikasyonlara yönelik erkenden tedaviye başlamak gerekir. Diyet, beslenme alışkanlıkları, hayat tarzı çok önemli unsurlar. Hastanın şekeri aralıklarla kontrol edilmeli. Bunun yanı sıra göz, böbrek, kalp ve nörolojik fonksiyonların da belli periyotlarda kontrol edilmesi lazım." İHA














































































