Evde, çevresinde saldırgan davranışlarda bulunan bir modelin olması,Çocuğun sürekli baskı ve kısıtlamayla karşı karşıya kalması,Konulan sınırlar ve kuralların yeterince anlatılmaması,Çocuğa evde ya da okulda çift mesaj verilmesi-tutarlı, dengeli davranışın ona öğretilememesi,İlgi ve sevgi eksikliğ,Çocuğun anne ve babası ile sağlıklı özdeşim kuramaması,Organik bir rahatsızlık,Bedensel veya zihinsel herhangi bir engele sahip bulunma,Çocuğun daha önce gösterdiği saldırgan davranışların ödüllendirilmiş olması da aynı olumsuzluğu yaratır,Aşırı disiplin,Son olarak da televizyonda ya da bilgisayar programlarındaki şiddet içeren yayınları başlıca saldırganlık nedenleri olarak sıralayabiliriz.Çocuk şiddete meyilli isene yapılması gerekir?Ev ve okul ortamında kesinlikle sözel ve fiziksel şiddetten kaçınmalı,Çocuğun saldırgan davranışları cezalandırıldığı veya dayakla durdurulmaya çalışıldığında bu, saldırganlık örneği olmaktan başka bir işe yaramaz.Saldırgan davranışlar konuşulmalı, sonuçlarının neler olabileceği anlatılmalı, aynı durumla karşılaşsa neler hissedeceği üzerinde durulmalı, Çocuğa duygu ve düşüncelerini anlatma olanağı ve sabrı gösterilmeli,İki çocuk arasında oyun esnasında olabilecek tepkisel davranışlarda, taraf tutulmamalı daha iyi, olumlu ve paylaşımcı nasıl oynayacakları konusunda yardımcı olmalı,Saldırgan davranış karşısında davranış durdurulmalı asla ödül niteliği taşıyan tavizler verilmemeli,Saldırgan davranışın altında yatan temel nedenlerin neler olabileceği konusu titizlile araştırılmalı,Yargılayıcı, mükemmelliyetçi tutumdan kaçınılmalı,Saldırgan çocuklar, sporla ilgili faaliyetlere, okul takımı, yüzme, halk oyunları, kültürel etkinlikler, drama, santraç, gezi, fotoğrafçılık gibi etkinliklere yönlendirilmeli,Evde ve okulda yaşına uygun görev ve sorumluluklar verilmeliSaldırganlık sonunda eşyaya verdiği zararı harçlıklarını biriktirerek karşılaması teşvik edilmeliÇocuğun sorununu ve öfkesini saldırgan davranışlara başvurmadan ifade etmesi teşvik edilmeli, bunu yaptığında çocuk, sözel ve duygusal olarak takdir edilmelidir.Çocuğun saldırgan davranışlarında yetişkinlere düşen en önemli görev sakin olmak, dinlemek, anlatmak, yol göstermek ve model olmak ve en önemlisi sevgi dilini, sözel ve bedensel olarak mutlaka kullanmak ve olumlu davranışı takdir ve teşvik etmektir.