Dünya sakinleştirici ilaçlarda huzur arıyor!
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütünce hazırlanan raporda, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu üye ülkelerde sağlık hizmeti kalitesinin yavaş ilerlediği bildirildi
Krizdeki Avrupa ülkelerinde harcamalar düştü
Raporda, mali kriz içindeki İtalya, Portekiz ve Yunanistan'da sağlık hizmeti harcamalarının düştüğü belirtildi. Aşırı şişmanlık, sigara ve alkol tüketiminin düşürülmesi konusunda üye ülkelerdeki yoğun kampanyalarının sağlıklı yaşam için önemli sonuçlar doğurduğuna işaret edilen raporda, hastalıkların erken teşhisi konusunda bütün ülkelerin atması gereken önemli adımları bulunduğu vurgulandı. OECD raporuna göre, 2013 yılı rakamları temel alındığında üye ülkelerin ilaç harcamaları 800 milyar dolar civarında ve bu miktar, sağlık harcamalarının yüzde 20'sini oluşturuyor. Raporda, yaşlı nüfusun artması, kanser ve hepatit gibi hastalıkların tedavisinin pahalı olmasının, üye ülkelerde sağlık harcamalarının artmasına yol açacağı uyarısında da bulundu. Sakinleştirici (anti-depresant) ilaçların tüketiminin de 2000 yılından bu yana iki iki misli arttığı ifade edilen raporda, bu tür ilaçları en fazla kullanan ülkelerin başında Avustralya ve İngiltere'nin geldiği, iki ülkede de doktorların bu ilaçları içeren reçeteleri hastalarına daha kolay verebildiği tespitinde bulunuldu. Raporda, Güney Kore ve Estonya'da ise sakinleştirici ilaçlardan daha az tüketildiği belirtildi. OECD ülkelerinin ilaca kişi başına yılda 510 dolar harcadığına işaret edilen raporda, ilaca 1.026 dolar veren ABD'liler birinci sırada, 752 dolarla da Japonlar ikinci sırada yer aldı. Türkiye ile ilgili bu alanda rakamlara yer verilmeyen raporda, Danimarkalılar ise 240 dolar ile son sırada yer aldı.












































































