E-ticaret treni de kaçmak üzere
İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, dünyada 4.3 trilyon dolarlık hacme ulaşan e-ticaretin pandemide fırsata çevrilebileceğine dikkat çekerek, "Firmalarımızın yurtdışında depo kurması gibi yapılanmalarına destek olacak bir model geliştirilmesi, dünyada 4 milyar kişiye ulaşma imkânı veren e-ticarette bizlere hız ve maliyet avantajı sağlayacak" dedi.
04.08.2021 17:09:00





YENİ MESAJ / İSTANBUL
İstanbul Sanayi Odası (İSO), geleneksel ticaretteki payı hızla artan e-ticaretteki gelişmeleri, düzenlediği 'E-ticaret ve E-ihracatta Fırsatlar' panelinde ele aldı. İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan'ın ev sahipliğinde video konferans yoluyla gerçekleştirilen, Türkiye'de e-ticaret ve e-ihracat alanında faaliyet gösteren işletme sayısının artmasına ve e-ticaretin hızlı gelişmesine katkı sunmayı hedefleyen toplantıya, Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay ile panelistler ve çok sayıda sanayici katıldı. İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, panelin açılış konuşmasında hayatımıza ilk defa 1996 yılında giren e-ticaretin Covid-19 pandemisiyle dünyada çok büyük bir ivme kazandığına ve giderek gündelik yaşamın vazgeçilmezi haline geldiğine dikkat çekti. E-ticaretin, özellikle pandemide krizi fırsata çevirme adına önemli bir fırsat olarak değerlendirilmesi gerektiğine işaret eden Bahçıvan "E-ticaretteki en önemli konulardan birisi olan lojistik altyapıda ise özellikle e-ihracatta lojistik maliyetlerinin yüksek oluşu ise firmalarımız için bir sorun alanıdır. Firmalarımızın bir işbirliği modeli ile bir araya gelerek yurtdışında kuracakları depo gibi yapılanmalarına destek olacak bir model geliştirilmesinin, firmalarımıza e-ticarette hız ve maliyet avantajı sağlayacağını düşünüyoruz. Bir diğer önemli konu, e-ticaret ve e-ihracatta pazar yerlerine üye olan üretici firmalarımıza yönelik komisyon ve yazılım gideri maliyetlerdir" dedi.
E-ticaret hacmi 4.3 trilyon dolara ulaştı
Günümüzde internet kullanıcı sayısının 4 milyarı aştığını ve e-ticaretin de internet dünyasının önemli bir parçası olduğunu söyleyen Bahçıvan, şu bilgileri paylaştı: "Pandeminin ve kısıtlamaların yarattığı şartlar nedeniyle tüketiciler, ihtiyaçlarını giderek internet ortamı üzerinden karşılama yolunu seçiyor. Öyle ki, 2021 e-ticaretin altın yılı olarak kabul görüyor. İnternet kullanım oranındaki yükseklik, her geçen gün gelişen ve sayıca artan alternatif ödeme sistemleri ve gelişmiş bankacılık sistemleri de e-ticaretin gelişimini hızlandırıyor. Dünyada e-ticaret yıllık bazda yüzde 18 büyüme göstererek 2020 yılında 4.3 trilyon dolarlık bir hacme ulaştı. 2040 yılına kadar da global tüm satın alma işlemlerinin yüzde 95'inin e-ticaret yoluyla olacağı belirtiliyor. Ülkemizde e-ticaret hacmi, 2020'de bir önceki yıla göre yüzde 66 artış göstererek 226 milyar liraya ulaştı. Bir diğer veri ise ülkemizde e-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı 2019 yılında yüzde 9.8 iken, 2020 yılında yüzde 15.7 seviyelerine çıktı. Bütün bu gelişmelerde; stratejik konum, genç nüfusun yoğunluğu, dijital enstrümanlara erişim düzeyinin yüksekliği, güçlü lojistik ve tedarik altyapısı gibi önemli faktörler, ülkemizin e-ticarette güçlü bir biçimde yer alması adına belirleyici unsurlar oldu."
256 bin şirket e-ticaret yapıyor
Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay da e-ticarette Çin ve ABD'nin dünya e-ticaretinin yüzde 71.4'ünü oluşturduğuna işaret ederek, "AB'nin payı yüzde 14'ler civarında. Dünya e-ticarete gidiyor, bu treni kaçırmamak hatta en önlerde yer almamız lazım. E-ticaret, işletmeler için 4 milyar insana erişim imkanı veriyor. Türkiye'de 2019'da e-ticaret yapan firma sayısı 68 bin iken, şu anda 256 bin... Türkiye'deki potansiyel ortada... Hızla büyüyoruz. Devlet olarak her türlü katkıyı vermeye hazırız. Diğer yandan Haziran'da Türkiye olarak 260 milyon dolar e-ihracat yaptık. Toplam ihracatın yüzde 1.3'üne denk geliyor. Dünyada bu oran yüzde 4-5 civarında" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.