Eğitim, zaman ve yer bakımından kapsamlı, sürekli ve çok boyutludur. Eğitim denince, daha çok toplumumuzda okul eğitimi anlaşılmaktadır. Bu bir bakıma okul eğitiminin kurumlaşmasından kaynaklanmaktadır. Ama, hiç bir zaman eğitim okulla sınırlandırılamaz; hayat boyu devam eden bir süreçtir. Eğitimin sürekliliğini sağlayan, toplumun dinamizmi, bilim ve teknolojik gelişmelerdir. Burada toplumun dinamizmi sözüyle, toplumda var olan değişme ve gelişme faaliyetleri ifade edilmektedir. Ayrıca bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler de sürekli bir öğrenmeyi gerekli kılmaktadır. Bu da eğitimde devamlılığı sağlamaktadır. Toplumun gelişmişliği yeni birtakım bilgileri öğrenmeyi, yeni durum ve değişimlere uyum sağlamayı gerektirir. Böylece eğitimin sürekliliği kendiliğinden ortaya çıkar. İnsanın toplumun gerisinde kalmaması, baş döndürücü bir hızla ilerleyen gelişmelere ayak uydurabilmesi; düzenli, disiplinli ve sürekli bir çalışmayı gerektirir. Örneğin; dün kağnıyı, bu gün otomobili, yarın uçağı kullanabilmek eğitimin sürekliliği ile mümkündür.
Eğitimde süreklilik her yaşta insanlar arasında bilgi alış verişinin sağlanmasıyla mümkündür. Öğrenimin yaşı yoktur. İnsan istedikten sonra her yaşta öğrenebilir. Bu yüzden yaş durumu öğrenmede önemli bir sebep olmamalıdır. Ancak okul eğitimi planlı, düzenli, disiplinli bir çalışmayı gerektirdiğinden eğitim hayatımızda önemli bir yer tutar. Bu sebeple aileler daha çok okul eğitimine önem vermektedirler. Okullarda verilen örgün eğitimin dışında, kitle iletişim araçlarıyla yapılan yaygın eğitimin de önemi büyüktür. Böylece her yaşta insanın eğitim görmesine katkı sağlanır. Kişi ve toplum olarak başarılı olmamız, çağı yakalayarak, diğer ülkeler arasındaki yerimizi alabilmemiz, eğitimi bir yaşam biçimi olarak görüp, ona süreklilik kazandırmamızla mümkündür.
Mustafa Kemal Atatürk, eğitimin, Cumhuriyetimize ve milli çıkarlarımıza zarar verebilecek her türlü etkenlerle mücadele edebilecek şekilde düzenlenmesini istemiştir. Aksi takdirde, milletlerin yaşama ve bağımsızlık şanslarının olamayacağını vurgulamıştır. Onun amaçlayıp, Türk ulusuna hedef gösterdiği ufka ulaşmanın yolu eğitimdir. Bu gün dünyada yerini almış, kalkınmasını sağlamış ulusların gizemi; yetişmiş, eğitilmiş insan gücünde yatmaktadır.
Mert Sağlam / Meltem Koleji-9B
Eğitimde süreklilik her yaşta insanlar arasında bilgi alış verişinin sağlanmasıyla mümkündür. Öğrenimin yaşı yoktur. İnsan istedikten sonra her yaşta öğrenebilir. Bu yüzden yaş durumu öğrenmede önemli bir sebep olmamalıdır. Ancak okul eğitimi planlı, düzenli, disiplinli bir çalışmayı gerektirdiğinden eğitim hayatımızda önemli bir yer tutar. Bu sebeple aileler daha çok okul eğitimine önem vermektedirler. Okullarda verilen örgün eğitimin dışında, kitle iletişim araçlarıyla yapılan yaygın eğitimin de önemi büyüktür. Böylece her yaşta insanın eğitim görmesine katkı sağlanır. Kişi ve toplum olarak başarılı olmamız, çağı yakalayarak, diğer ülkeler arasındaki yerimizi alabilmemiz, eğitimi bir yaşam biçimi olarak görüp, ona süreklilik kazandırmamızla mümkündür.
Mustafa Kemal Atatürk, eğitimin, Cumhuriyetimize ve milli çıkarlarımıza zarar verebilecek her türlü etkenlerle mücadele edebilecek şekilde düzenlenmesini istemiştir. Aksi takdirde, milletlerin yaşama ve bağımsızlık şanslarının olamayacağını vurgulamıştır. Onun amaçlayıp, Türk ulusuna hedef gösterdiği ufka ulaşmanın yolu eğitimdir. Bu gün dünyada yerini almış, kalkınmasını sağlamış ulusların gizemi; yetişmiş, eğitilmiş insan gücünde yatmaktadır.
Mert Sağlam / Meltem Koleji-9B
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.