Elazığ orciği Almanya, Hollanda ve ABD sofralarında
Elazığ'da üzüm ve cevizle hazırlanan coğrafi işaret tescilli orcik yapımına başlandı. Yöreye özgü lezzeti ile yurt içinde 81 ile gönderilen orcik, Almanya, Hollanda ve Amerika'dan da alıcı buluyor





''Biz bir sezonda yaklaşık 3 ton orcik yapıyoruz''
Orcik yapımını aşama aşama anlatan Servet Çakmak, ''Orcik, eylül ayının sonunda başlar, kasımın sonuna kadar devam eder. Bu birkaç ay içerisinde çok yoğun bir sezon geçiriyoruz. Bir gün orcik yapıyoruz, bir gün yapmıyoruz. Biz bir sezonda yaklaşık 3 ton orcik yapıyoruz. İlk önce üzümü toplarız ve sonrasında üzümleri sıkıyoruz. Oluşan şıranın içerisine özel bir toprak koyuyoruz, ondan şırayı sıktıktan sonra kaynatıyoruz. Toprağı dipte kalır, şırası ise üste çıkar. Yaklaşık 6 saat böyle kalır. İyice dinlendikten sonra bu sefer tekrar kazana doldururuz ve şırayı iyice kaynatırız. Kaynadıktan sonra bir kısım şırayı soğumaya alırız ve daha sonra unla şırayı iyice karıştırırız. Tekrar diğer şıranın içerisine katıp iyice karıştırdıktan sonra iyice pişirip bulamaç haline getiriyoruz. Orcik batırmaya hazır hale gelir' dedi.''Almanya, Hollanda ve Amerika'ya gönderdim''
Yurt içi ve yurt dışına orcik gönderdiklerini belirten Çakmak, ''Orcik, Elazığ'ın tescilli lezzetlerindendir. Gümüşhane'de 'köme' derler fakat özellikle Değirmenönü köyünün orciği tescillidir ve tadı güzeldir. Orciklerimiz, Ankara, İstanbul, Kayseri, Adana ve Diyarbakır'a gidiyor. Ayrıca Türkiye'nin çeşitli illerine kargo da yapıyoruz. Yurt dışına da orcik gönderiyoruz. Almanya, Hollanda ve Amerika'ya gönderdim'' diye konuştu.Orcik yapımında eşine yardım eden Gönül Çakmak ise, ''Orcik yapımını 10 yıldır yapıyoruz. Bizim köyün meşhur orciğini üretiyoruz. Orcik yapımının her aşamasını eşimle beraber yapıyoruz. Bu bizim geçim kaynağımız. Eşimle beraber yapıyoruz. Aynı zamanda çocuklarımız da bize yardımcı oluyor' şeklinde konuştu.
















































































