Müslüman bir kadının Hıristiyan bir erkekle nikahlanması hususunda "dinlerarası diyalog furyacıları"nın yaptıkları uygulamaların, İslam'ın bugüne kadar yaşana-gelen Ehl-i Sünnet ölçülerine aykırı olduğuna dikkat çekmiştik. Diyalogcuları ayıktıramamıştık. Ailelerin çaresizliği?Bu diyalog furyasıyla birlikte, özellikle bazı öğrenci evlerinde kalan kızlarımız başta olmak üzere birçok Müslüman kızımızın Türkiye'de ve Avrupa'da Hıristiyan gençlerle nikâhlandığı şeklindeki vahim haberler hususunda, hem yerli diyalogcuları ikaz etmiş, hem de yüce milletimize Ehl-i Sünnet ölçülerini ve medeniyetimizin nikaha dair esaslarını aktarmıştır. Diyalogcuları ikna etmemiz mümkün olmamıştı tabii?Bu bağlamda Zaman'dan Ahmet Şahin, "ailelerin çaresizliği"nin de altını çizerek, 16 Ağustos 2005 günü "Müslüman'ın Hıristiyan'la evlenmesi üzerine" yazdığı yazısında "bazı yorumları su kaldırsa da" "hüküm bazında önemli bir adım" attı. Soru-cevap şeklindeki yazısında Şahin diyor ki:"1- En başta esas olan; Müslüman'ın kendisi gibi inanan Müslüman'la evlenmesidir? Bu, tartışma götürmeyen bir gerçektir. Bununla beraber, Müslüman erkeğin kendi gibi inanmayan ehli kitap Hıristiyan bir kadınla (mecbur kaldığı yerde) evlenmesi de caiz görülmüştür. Yapılan nikah geçerlidir. Ancak, Müslüman aileye Hıristiyan bir gelin gelince halli zor sorunlar da ortaya çıkabilir ileride? Aslında İslam'da doğan çocuklar, ana babanın hayırlısına tabidirler. Doğru din mensubuna verilmeli, onun terbiyesine terk edilmelidir. Ama buna ne ölçüde razı olur Hıristiyan ana? 2- Müslüman bir erkeğin Hıristiyan bir kadınla yaptığı bu evliliğinin caiz oluşundan hareketle, Müslüman bir kızın da Hıristiyan bir erkekle evlenebileceğinin caiz olacağını söylemek mümkün değildir? Demek oluyor ki; hiçbir kadın, Kitap'ını, Peygamber'ini inkar ederek kendisini aşağılamış olan bir erkekle evlilik yapmaya kendini mecbur duruma düşürmemeli, geçersiz bir evlilik yapmaya mahkum hale gelmemelidir. Bakara Suresi ayet 221 ile Maide Suresi'nin 5. ayetinin açıklamalarına bakılabilir."Ya Hıristiyan erkekle nikahlı nuranî hanımların akıbeti?Hamdolsun ki, böylece Ahmet Şahin, "Hıristiyan erkekle nikah" hususunda bir adım atıyor; ancak bu "amel"e dair bir adım? Müslüman milletimiz, Şahin'den, asıl "itikad"a dair adım bekliyor; 17 Nisan 2000 günkü Zaman'da sarfettiği "Ehl-i kitapla amentüde ittifakımız var!" şeklindeki "büyük yanlış"ından geri adım atmasını bekliyor. Bu arada Ahmet Şahin, bir de Nisan 2000'den bu tarafa "Hıristiyan erkekler"in nikahı altına girmiş "nuranî Müslüman hanımlar"ın akıbeti hususuna da açıklık getirmelidir tabi? Fiili bir durum vaki, onlar şimdi ne yapacaklar? Nikah konusunda bir "doğru adım" da Zaman'dan bekleniyor?Zira Zaman gazetesi, "Bu bir devrim, anlayış değişiyor, devrim gibi kararlar" diye sürmanşete çıkardığı Nisan 2000 tarihindeki Hz. İbrahim Sempozyumu'nda "diyalogcu nikahı"nı, 15 Nisan 2000 Cumartesi günü "Diyalogdan düğüne" diye vermişti. "Hıristiyan erkek ile nikah" furyasında o gün düğmeye basılmıştı.Asıl adımı "Bu bir devrim"ci Zaman atmalı?Harf ilave etmeden aktarıyorum, Zaman, şöyle vermişti "devrim gibi diyalog nikahı"nı: "Diyalogdan düğüne. Sosyoloji profesörü Hıristiyan Lester Kurtz ile gazeteci Müslüman Meryem Kurtz'un nikahları, Urfa'da İbrahim Camii'nde müftü, haham ve papazın huzurunda kıyıldı. Lester Kurtz ve Mariam (Meryem) Kurtz, Şanlıurfa'daki Dinlerarası Diyalog Sempozyumu'nun en ilginç konuklarıydı. Biri metodist protestan bir ailede büyüyüp Quaker olarak hayatını sürdürüyor, diğeri ise Müslüman. Biri Teksas Üniversitesi'nde sosyoloji profesörü, diğeri ise gazeteci.Haham, papapaz ve müftünün huzurunda kendisini kelime-i şehadet getirerek 'hem Hıristiyan, hem de Müslüman' ilan eden ve aynen çifte vatandaşlıkta olduğu gibi çifte dinli olmak istediğini ve Meryem ile evlenerek geçmişinde sahip olduğu Hıristiyan kültürle İslam kültürünü meczetmek istediğini belirten Lester, 'Quaker olduğum için herhangi bir Hıristiyan doktrinine bağlı hissetmiyordum kendimi, dolayısı ile İslamiyet'in güzellikleri ile geçmişimdeki Hıristiyanlıktan kaynaklanan güzellikler arasında bir tezat görmüyorum ve iki dinin güzelliklerini İbrahim Peygamber'in mekanında Musevi dostlarımın da duaları ile Meryem'le birlikte dini nikah kıyarak sürdürmek istiyorum' dedi. Hem Hıristiyan hem de Müslüman. Diyaloğun bir başka göstergesi ise Lester ile Meryem'in nikahlarıydı; haham, papaz ve müftünün huzurunda kelime-i şehadet getiren Lester kendisini, 'hem Hıristiyan, hem de Müslüman' ilan etti." Zaman, "bu çift dinli" haberini, "çift pasaportlu" gibi "hem Hıristiyan hem Müslüman şeklindeki bu çift dinli"lik etrafındaki nikah tezgahtarlığının yanlışlığını ilan, ikrar ve tekzib etmeli, değil mi? Bu bağlamda Ahmet Şahin kadar, Zaman da adım atmalı; "bu bir devrim" diye diyalog sürmanşeti yaptığı gibi, aynı puntolarla aynı ebatta "nikah tekzibi" yapmalı? Bir de "dünyanın ötesi" var çünkü, ebedi olan ahiret var.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Misafir Kalem (K) / diğer yazıları
- Kongrelerden milli devlete bir iman mücadelesi / 25.07.2019
- İnsan bu kadar da ucuz değil! / 23.07.2019
- Amerika da Haydar Hoca'ya mahkûm / 22.07.2019
- İşsizliğin çok daha ağır faturaları var / 20.07.2019
- Sosyal patlamalara gebe kronik işsizlik / 17.07.2019
- Türkiye “hard currency”ye muhtaç değil / 13.07.2019
- İşçinin emeği ve sendikaların vebali / 11.07.2019
- Para, faiz ve MB Başkanı / 10.07.2019
- Çin’de-Maçin’de değil, kurtuluş içimizde / 08.07.2019
- Türkiye yeni çağa ayak uydurmalı / 07.07.2019
- İnsan bu kadar da ucuz değil! / 23.07.2019
- Amerika da Haydar Hoca'ya mahkûm / 22.07.2019
- İşsizliğin çok daha ağır faturaları var / 20.07.2019
- Sosyal patlamalara gebe kronik işsizlik / 17.07.2019
- Türkiye “hard currency”ye muhtaç değil / 13.07.2019
- İşçinin emeği ve sendikaların vebali / 11.07.2019
- Para, faiz ve MB Başkanı / 10.07.2019
- Çin’de-Maçin’de değil, kurtuluş içimizde / 08.07.2019
- Türkiye yeni çağa ayak uydurmalı / 07.07.2019